نخستین نتایج بنچمارک چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳

نخستین نتایج بنچمارک چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خبر از شکست تراشه A16 اپل می‌دهند

نخستین نتایج بنچمارک چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام – Snapdragon 8 Gen 3 خبری جذاب می‌دهند. این تراشه، چیپست A16 Bionic اپل را شکست می‌دهد!

چیپست‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام در بازار گوشی‌های اندرویدی، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. خصوصاً تراشه‌های پرچمدار این خانواده که زیر قاب محصولات بزرگی مثل گوشی‌های سری گلکسی S23 حضور دارند. این گوشی‌ها از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده می‌کنند که جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام نیز محسوب می‌شود.

اما در حالی که هنوز چند ماهی با عرضه نسخه جدید آن، چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ فاصله داریم، نخستین نتایج بنچمارک آن در پلتفرم Geekbench فاش شده که خبر از عملکردی شگفت‌انگیز می‌دهد.

حضور قدرتمندانه چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در بنچمارک گیک‌بنچ

نخستین نتایج بنچمارک چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳

یکی از افشاگران به‌نام Meeco، اطلاعات جذابی را از تراشه Snapdragon 8 Gen 3 کوالکام فاش کرده است. طبق اطلاعاتی که او ارائه کرده، این تراشه از معماری پردازنده مرکزی سه‌خوشه‌ای ۲+۵+۱ هسته‌ای استفاده می‌کند. این معماری باعث بهبود مصرف انرژی تراشه تا ۲۰ درصد می‌شود و یک هسته فوق بزرگ به‌نام Cortex X4 را شامل می‌شود. در حال حاضر مدل اولیه مهندسی‌شده این تراشه در پلتفرم بنچمارک‌گیری گیک‌بنچ ظاهر شده است. این تراشه موفق شده ۱۹۳۰ امتیاز را از آزمون تک هسته‌ای و ۶۲۳۶ امتیاز را از آزمون چند هسته‌ای این پلتفرم دریافت کند.

این امتیازها خبر از پادشاه جدیدی در دنیای تراشه‌های موبایلی می‌دهند. در حال حاضر، قدرتمندترین تراشه موبایل جهان، چیپست A16 Bionic اپل در زیر قاب گوشی‌های آیفون ۱۴ است. تراشه اپل موفق شده ۱۴۹۵ امتیاز را در آزمون تک هسته‌ای و ۵۰۰۷ امتیاز را در آزمون چند هسته‌ای گیک‌بنچ ثبت کند. این یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام می‌تواند تراشه پرچمدار اپل را شکست دهد.

البته برای قضاوت کردن خیلی زود است. چرا که این امتیازها توسط نسخه مهندسی‌سازی شده چیپست اسنپدراگون است و نسخه متفاوتی با آن در زیر قاب گوشی‌های اندرویدی به‌کار می‌رود. بنابراین باید منتظر کسب امتیازهای متفاوت‌تری نیز از این تراشه باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*