بهترین گوشی گیمینگ 2023

بهترین گوشی های گیمینگ اندروید در سال 2023

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین گوشی های گیمینگ سال 2023 و ضمن معرفی مختصر هریک، به مقایسه آن‌ها با یکدیگر خواهیم پرداخت. فکر می‌کنید کدام برند، بهترین گوشی گیمینگ امسال را تولید کرده است؟

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که برای تجربه بازی‌هایی مثل Call of Duty Mobile یا Asphalt 9: Legends دنبال خرید یک گوشی گیمینگ قدرتمند هستید، باید بدانید که بر اساس یک پژوهش انجام شده در آمریکا، 54 درصد از جمعیت این کشور نیز همانند شما از گوشی‌های خود برای انجام بازی‌های موبایل استفاده می‌کنند.

قدرتمندتر شدن گوشی های هوشمند و امکانات متعددی که به‌منظور تسهیل تجربه گیمینگ موبایل فراهم شده، باعث شده‌اند که بازی‌های پلتفرم موبایل بسیار پرچزئیات‌تر از قبل قابل اجرا باشند و بازی کردن با موبایل به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر تبدیل شود.

همچنین فراگیر شدن پلتفرم‌های ابری هم باعث شده که امکان تجربه بازی‌های کنسول بر روی گوشی های هوشمند فراهم باشد.

با در نظر گرفتن این تغییرات ایجاد شده در علایق کاربران، امروزه کمپانی‌های گوشی‌ساز توجه و تلاش بیشتری را بر روی ساخت گوشی های گیمینگ معطوف کرده و محصولات فوق‌العاده‌ای را هم روانه بازار کرده‌اند.

تفاوت یک گوشی گیمینگ با گوشی های معمولی چیست؟

گوشی‌های گیمینگ به‌طور کلی قادرند همه کارهایی که یک گوشی معمولی انجام می‌دهد را انجام دهند. بنابراین می‌توانید با یک گوشی گیمینگ به‌راحتی در اینترنت جستجو کنید، تماس تلفنی بگیرید یا عکسبرداری کنید.

در عین حال برخی قابلیت‌های این گوشی‌ها نظیر صفحه نمایش با نرخ رفرش بالا، پردازنده‌های قدرتمند و یا سیستم‌های انتقال حرارت پیشرفته و قدرتمند باعث می‌شوند که این دستگاه‌ها برای اجرای بازی‌های سنگین و پرجزئیات مناسب باشند.

البته شما همواره می‌توانید با یک گوشی پرچمدار قدرتمند مثل وان پلاس 11 یا گلکسی اس 23 اولترا به تجربه بازی‌های ویدیویی پرداخته و تقریبا از کیفیت ایده‌آلی هم بهره ببرید. با این وجود، کمپانی‌هایی نظیر ایسوس، شیائومی یا نوبیا در سال‌های اخیر محصولاتی مخصوص گیمینگ را رونمایی کرده‌اند.

در اینجا قصد داریم تعدادی از بهترین گوشی های گیمینگ اندرویدی که می‌توانید در سال 2023 خریداری کنید را معرفی کنیم.

بهترین گوشی های گیمینگ سال 2023

راگ فون 6 پرو ایسوس (Asus ROG Phone 6 Pro)

راگ فون 6 ایسوس

راگ فون 6 پرو ایسوس احتمالا جذاب‌ترین و پرزرق‌ و برق‌ترین گوشی گیمینگ حاضر در این لیست است. این محصول از یک نمایشگر LED رنگی در پشت بهره می‌برد که علاوه بر این که ظاهر جذابی به دستگاه می‌بخشد، برای نمایش اعلان‌ها و انیمیشن‌های سفارشی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ROG Phone 6 همچنین قیمتی 1100 دلاری دارد که آن را به گران‌ترین گوشی حاضر در لیست امروز تبدیل می‌کند.

صفحه نمایش این گوشی قدرتمند ایسوس اندازه‌ای 6.78 اینچی دارد و از پانل‌های امولد با نرخ رفرش 165 هرتز بهره می‌برد. علاوه بر این، کمپانی تایوانی همچنین این گوشی را به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز کرده که چهار نانومتری است و حداکثر سرعت کلاک 3.19 گیگاهرتز را ارائه می‌دهد.

در کنار این پردازنده، محصول جدید گیمینگ ایسوس همچنین به 18 گیگ رم و 512 گیگ حافظه UFS 3.1 مجهز است. بعلاوه، برای بهترین تجربه گیمینگ می‌توان اکسسوری‌هایی نظیر گیم پد راگ کونای 3 یا AeroActive Cooler 6 را هم برای این گوشی خریداری کرد.

ظرفیت باتری ROG Phone 6 Pro برابر با 6000 میلی آمپر ساعت است و شارژ سریع آن هم با نرخ 65 وات انجام می‌شود. علاوه بر این، دو درگاه یو اس بی نوع C برای شارژ این گوشی در زوایای مختلف در آن تعبیه شده است!

گوشی جدید ایسوس همچنین به پکیج نرم افزاری Armoury Crate مجهز است که می‌توان از آن برای دسترسی به کتابخانه بازی‌ها، تنظیم نرخ رفرش، تنظیم حساسیت صفحه نمایش و دستکاری سایر پارامترهای مرتبط با گیم پلی استفاده کرد.

بد نیست بدانید که اسپیکرهای دوگانه به کار رفته در راگ فون 6 در شمار بهترین‌های بازار به شمار می‌رود. ایسوس همچنین این گوشی گیمینگ خود را به جک هدفون هم مجهز کرده است.

نوبیا رد مجیک 8 پرو (Nubia Red Magic 8 Pro)

بهترین گوشی گیمینگ 2023

دومین محصولی که امروز به‌عنوان یکی از برترین محصولات گیمینگ معرفی می‌شود، گوشی Red Magic 8 Pro نوبیاست که در پایین‌ترین کانفیگ (12 گیگ رم/256 گیگ حافظه داخلی) با قیمت 650 دلار و در قدرتمندترین کانفیگ (16 گیگ رم/512 گیگ حافظه داخلی) با قیمت 800 دلار به بازار عرضه شده است.

این محصول از یک طراحی مینیمالیستی بهره برده و به تراشه‌های قدرتمند چهار نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام مجهز است.

این چیپست از واحد پردازش گرافیکی Adreno 740 بهره می‌برد و از تکنولوژی پریمیوم ردگیری پرتو پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، فن به‌کار رفته در این دستگاه هم قادر است با سرعت حداکثر 20 هزار دور بر دقیقه بچرخد و خنک ماندن دائمی دستگاه را تضمین کند.

نوبیا همچنین از یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 65 واتی در این گوشی استفاده کرده است.

گوشی گیمینگ جذاب رد مجیک 8 پرو از دو تریگر در کنار بهره می‌برد و صفحه نمایشی 6.8 اینچی و امولد با چگالی 400 پیکسل بر اینچ دارد. این صفحه نمایش نرخ رفرشی حداکثر 120 هرتزی دارد و نرخ نمونه‌برداری لمسی در آن 960 هرتز است.

البته این گوشی گیمینگ چندان هم بی‌عیب نیست و باگ‌های ریز و درشت نرم افزاری در کنار دوربین کاملا متوسط، از جمله تفاوت‌های مهم Red Magic 8 Pro با یک پرچمدار پریمیوم به شمار می‌روند. با این وجود، می‌توانید مطمئن باشید که عملکرد گیمینگ هیچ گوشی دیگری در این بازه قیمتی قابل قیاس با محصول جدید نوبیا نیست.

شیائومی بلک شارک 5 پرو (Xiaomi Black Shark 5 Pro)

شیائومی بلک شارک 5 پرو

یکی دیگر از بهترین گوشی های گیمینگ که در سال 2023 می‌توانید خرید کنید، بلک شارک 5 پرو شیائومی است که در مدل پایه (8 گیگ رم/128 گیگ حافظه) قیمتی 730 دلاری دارد. البته قدرتمندترین کانفیگ این گوشی به 16 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی مجهز است.

طراحی این گوشی هم با این که از گوشی‌های معمولی قابل تشخیص است، اما فاقد هرگونه نورپردازی RGB یا پانل‌های ال ای دی عجیب و غریب است و به‌طور کلی بی‌آلایش اما جذاب ارزیابی می‌شود.

این گوشی گیمینگ جذاب شیائومی البته از تراشه‌های پرچمدار سال گذشته کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند که چهار نانومتری است و همچنان عملکرد بی‌رقیبی در اجرای بازی‌های موبایل با بهترین کیفیت و نرخ فریم دارد.‌ این چیپست نیز البته از واحد پردازش گرافیکی Adreno 740 استفاده می‌کند که البته فاقد ردگیری پرتو است.

اندازه صفحه نمایش این گوشی گیمینگ شیائومی برابر با 6.67 اینچ است و از پانل‌های اولد با نرخ رفرش حداکثر 144 هرتزی بهره می‌برد.

Black Shark 5 Pro همچنین از یک بسته نرم افزاری تحت نام Shark Space 4.0 بهره می‌برد که تمامی قابلیت‌های گیمینگ دستگاه را به‌طور یکجا در اختیار کاربران قرار داده و با ارائه مد Extreme، حداکثر توانایی پردازنده را برای دستیابی به عملکرد بهینه در بازی‌ها به کار می‌گیرد.

تریگرهای این گوشی نیز به‌صورت مغناطیسی به آن متصل می‌شوند و سیستم خنک‌کننده به‌کار رفته در آن نیز از نوع مایع با محفظه بخار دوگانه است.

البته نبود جک هدفون و کیفیت کاملا متوسط دوربین، در کنار عملکرد پایین‌تر از انتظار سیستم خنک‌کننده از جمله مهم‌ترین نقاط ضعف این گوشی به شمار می‌روند.

گلکسی اس 23 اولترا (Galaxy S23 Ultra)

بهترین گوشی گیمینگ 2023

اگر به دنبال بهترین تجربه گیمینگ در سیستم عامل اندروید می‌گردید و از پرداخت هزینه گزاف 1200 دلاری آن هم ابایی ندارید، می‌توانید جدیدترین پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس 23 اولترا را امتحان کنید.

این گوشی از یک صفحه نمایش 6.8 اینچی امولد با چگالی پیکسل 500 ppi استفاده می‌کند که یکی از برترین تجربه‌های اندرویدی را رقم می‌زند. صفحه نمایش این گوشی حداکثر نرخ رفرش 120 هرتز را پشتیبانی کرده و به حداکثر روشنایی 1750 نیت می‌رسد.

همانند بسیاری گوشی‌های دیگر این لیست، S23 Ultra هم از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام استفاده می‌کند. با این وجود نمونه به کار رفته در این گوشی سرعت کلاک بالاتری دارد و عملکرد بهتری را نسبت به سایر گوشی‌های مجهز به این تراشه ارائه می‌دهد.

اس 23 اولترا همچنین از سریع‌ترین نمونه‌های رم بازار (LPDDR5X) و حافظه داخلی (UFS 4.0) استفاده می‌کند که سرعت بارگذاری بازی‌ها را به حداقل رسانده و سریع‌ترین گیم پلی ممکن را به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر این، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هم عملکرد کاملا قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین مشخصه جدیدترین پرچمدار سامسونگ ماژول دوربین باورنکردنی آن، در کنار قلم S-Pen است که قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

وان پلاس 11 5G (OnePlus 11 5G)

وان پلاس 11

شاید حضور وان پلاس در لیست بهترین گوشی های گیمینگ سال 2023 کمی عجیب به نظر برسد. با این حال، علیرغم این که جدیدترین پرچمدار OnePlus بسیاری مشخصات ظاهری یک گوشی گیمینگ را ندارد، اما به‌راحتی قادر است تمامی بازی‌های مدرن اندروید را با بهترین کیفیت اجرا کند.

مهم‌ترین مشخصه طراحی این گوشی، حفره دوربین آن است که ظاهری منحصربفرد به آن بخشیده است. با این وجود محصول جدید وان پلاس همچنان فرسنگ‌ها با طراحی معمول گوشی‌های گیمینگ فاصله دارد.

اندازه صفحه نمایش وان پلاس 11 برابر با 6.7 اینچ است و صفحه نمایش امولد آن چگالی 525 پیکسل بر اینچ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش همچنین نرخ رفرش متغیر 120 هرتزی دارد. بعلاوه، OnePlus 11 5G با تنها 205 گرم وزن سبک‌ترین محصول حاضر در لیست امروز است و از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام استفاده می‌کند.

علاوه بر این، پرچمدار جدید وان پلاس همچنین 16 گیگ رم LPDDR5X داشته و 512 گیگ حافظه UFS 4.0 در اختیار خواهد داشت. بعلاوه، یک باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی نیز وظیفه تغذیه این دستگاه را بر عهده دارد و شارژ سریع 100 واتی آن نیز در شما برترین‌های بازار به شمار می‌رود.

مهم‌ترین دلیلی که خرید OnePlus 11 5G را در مقایسه با گوشی‌های حرفه‌ای گیمینگ بازار توجیه می‌کند، دوربین فوق‌العاده آن است. پرچمدار جدید وان پلاس یکی از متنوع‌ترین ماژول‌های دوربین در میان گوشی‌های اندرویدی را در اختیار دارد. این ماژول دوربین توسط کمپانی سرشناس هاسلبلاد طراحی و تنظیم شده است.

نظر شما در خصوص گوشی‌های معرفی شده در این لیست چیست؟ کدامیک را بهترین گوشی گیمینگ بازار می‌دانید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*