مودم موبایل اسنپدراگون X75 5G

کوالکام از مودم موبایل اسنپدراگون X75 5G با سرعت دانلود 10Gbpsرونمایی کرد

مودم موبایل اسنپدراگون X75 5G کوالکام رونمایی شد. این مودم که داخل تراشه‌های کوالکام و گوشی‌های آیفون قرار می‌گیرد، سرعت دانلود 10Gbps دارد.

کوالکام بار دیگر نشان داد که می‌توان روی آن به‌عنوان یکی از پیشروان اصلی شبکه موبایل حساب کرد. این کمپانی مودم موبایل اسنپدراگون X75 5G را رونمایی کرده که این تراشه بیس‌باند پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به نسل قبلی خودش، اسنپدراگون X70 دارد.

اسنپدراگون X75 5G سال آینده با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و احتمالاً آیفون ۱۶ به دنیای موبایل خواهد آمد

بزرگ‌ترین جهش فنی جدیدترین مودم 5G کوالکام، یک شتاب‌دهنده تانسور سخت افزاری است که به ارتقا عملکرد هوش مصنوعی کمک می‌کند. غول آمریکایی می‌گوید که مودم Snapdragon X75، نخستین مودم 5G جهان با ۱۰ تجمیع فرکانس و سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای روی شبکه موبایل 5G و شبکه بی‌سیم Wi-Fi 7 است. بعید است با توجه به فناوری‌های کنونی، بتوان به چنین سرعت اینترنتی دست پیدا کرد، اما در هر صورت این مودم توانایی پشتیبانی از آن را فراهم می‌کند.

مودم موبایل اسنپدراگون X75 5G

کوالکام تمام توان مهندسی خودش را برای کاهش مصرف انرژی مودم اسنپدراگون ایکس ۷۵ به‌کار برده است. به‌نظر می‌رسد که این مودم با معماری ۴ نانومتری TSMC وارد تولید انبوه شده است. اما در کنار آن، ماژول آنتن QTM565 mmWave با یک فرستنده و گیرنده همگرا جفت شده است که نه تنها باعث کاهش هزینه می‌شود، بلکه مصرف انرژی را هم می‌کاهد.

کوالکام می‌گوید که این مودم، اتصال 5G پیشرفته را به‌سطح جدیدی خواهد برد. این مودم می‌تواند به‌لطف نوآوری‌هایی مثل یک شتاب‌دهنده سخت افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی، از تمام توان شبکه جهانی 5G بهره‌مند شود و عملکردی خارق‌العاده را در شبکه سلولی موبایل فراهم کند.

هوش مصنوعی نقش پررنگی در عملکرد این مودم فایوجی دارد. اسنپدراگون X75 5G با کمک هوش مصنوعی است که می‌تواند پوشش‌دهی، سرعت، پایداری، دقت موقعیت مکانی و مصرف انرژی مناسب را در اختیار کاربران بگذارد. این مودم پرچمدار در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی آماده استفاده خواهد شد و در داخل چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام و همینطور گوشی‌های خانواده آیفون ۱۶ اپل قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*