کارت گرافیک هوش مصنوعی AMD

کمپانی AMD می‌خواهد کارت های گرافیک مبتنی بر هوش مصنوعی بسازد

مدیران شرکت AMD بعد از موفقیت‌های انویدیا در زمینه هوش مصنوعی، مدعی شدند که کارت های گرافیک بعدی آن‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود.

گرچه کارت‌های گرافیک مبتنی بر معماری RDNA 3 شرکت AMD به‌تازگی معرفی شده‌اند، اما این کمپانی از هم اکنون به فکر آینده است. سخنگوهای این شرکت در مصاحبه‌ای تازه، در مورد پتانسیل‌های RDNA 4 صحبت‌هایی را مطرح کرده‌اند. مدیران این شرکت همچنین درباره رویکردشان نسبت به هوش مصنوعی (AI) و تفاوت در عملکرد خود در مقایسه با انویدیا پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل انویدیا: ربات ChatGPT، آیفون دنیای هوش مصنوعی است!

با توجه به اینکه AMD در رقابت را با انویدیا بر سر هوش مصنوعی شکست خورده، حالا می‌خواهد با نسل جدید کارت های گرافیک مبتنی بر هوش مصنوعی خودش دوباره به این رقابت بازگردد.

کارت گرافیک هوش مصنوعی AMD

وب‌سایت ژاپنی 4Gamer با سخنگوهای این شرکت، دیوید وانگ و ریک برگمن مصاحبه‌هایی را انجام داده که در بیشتر آن‌ها به استفاده از هوش مصنوعی در کارت‌های گرافیک بالارده ای‌ام‌دی پرداخته شده است. در حالی که انویدیا سابقه طولانی‌تری در زمینه فعالیت در حوزه هوش مصنوعی دارد و حتی گفته می‌شود سرورهای چت بات ChatGPT نیز از کارت‌های گرافیک این کمپانی استفاده می‌کنند، مصاحبه اخیر مدیران AMD نشان می‌دهد که این شرکت هم به‌دنبال رقابت با هسته‌های مبتنی بر هوش مصنوعی CUDA انویدیا است. در واقع ای‌ام‌دی ادعا می‌کند که عملکرد هسته‌های پردازشگر گرافیکی این شرکت شبیه به انویدیا خواهد بود.

رویکرد AMD در کارت های گرافیک مبتنی بر هوش مصنوعی متفاوت است

اینطور به‌نظر می‌رسد که رویکرد AMD در مورد استفاده از هوش مصنوعی در کارت‌های گرافیک گیمینگ، متفاوت از رقیب خواهد بود. در حالی که انویدیا با سرعت بیشتری در حال قرار دادن فناوری هوش مصنوعی در تمام کارت‌های گرافیکش است، اما ای‌ام‌دی با سرعت کمتری پیش می‌رود و ادعا می‌کند که این تصمیم کاملاً عمدی است.

مدیران AMD علت اینکه انویدیا با چنین سرعتی در حال استفاده از تکنولوژی AI روی تمام محصولاتش است، نصب یک شتاب‌دهنده استنتاجی در مقیاسی بزرگ است. هرچند این ایده خوبی است، ولی ای‌ام‌دی ترجیح می‌دهد از استراتژی متفاوتی استفاده کند.

کارت گرافیک هوش مصنوعی AMD

این سخنگوها اشاره می‌کنند که گیمرها نیازی ندارند یا نمی‌خواهند برای قابلیت‌هایی که هیچوقت از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، پولی را بپردازند. به‌همین خاطر هم هست که باید در کارت‌های گرافیک، از شتاب‌دهنده‌های استنتاجی فقط برای بهبود سطح بازی‌ها استفاده شود. ای‌ام‌دی همچنین ادعا می‌کند چیزی که انویدیا در فناوری DLSS با کمک هوش مصنوعی به‌دست آورده، آن‌ها بدون هوش مصنوعی در فناوری FSR به آن رسیده‌اند. دیوید وانگ می‌گوید که هوش مصنوعی باید باعث بهبود رفتار و حرکت دشمنان و شخصیت‌های داخل خود بازی شود.

این نشان می‌دهد که AMD برنامه‌های ویژه‌ای برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی در بازی‌ها دارد. آن‌ها نمی‌خواهند فقط از این فناوری برای پردازش تصاویر استفاده کنند، بلکه می‌خواهند سطح پردازش عملیات‌های دیگر داخل بازی را هم ارتقا دهند. فناوری‌هایی که در مورد آن‌ها صحبت شده را می‌توانید تا اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی در کارت‌های گرافیک RDNA 4 انویدیا ببینید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*