کاربردهای ChatGPT

جذاب ترین کاربردهای ChatGPT که از آن‌ها بی اطلاع بودید

ربات ChatGPT کاربردهای فراوانی دارد که شاید با تمام آن‌ها آشنا نباشید. از کمک به آشپزی گرفته تا ترجمه، مدیریت کارها و حتی توییت زدن!

هوش مصنوعی طی سالیان اخیر در حال تبدیل شدن به مبحث بسیار محبوبی است و ظرفیت‌های جدیدی را در زندگی روزمره ما از خودش نشان داده است. شرکت OpenAI، صاحب یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی به‌نام ChatGPT است که طی ماه‌های اخیر و بعد از رونمایی، محبوبیت بی‌نظیری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی ChatGPT چیست؛ از نحوه کار تا هر آنچه که باید بدانید

آموزش کسب درآمد از طریق چت GPT ؛ از فریلنسری تا تولید محتوا در یوتیوب

این محبوبیت به‌حدی بوده که شرکت توسعه‌دهنده را مجاب کرد تا نسخه اشتراکی پولی چت جی‌پی‌تی را هم ارائه کند. اما نسخه اصلی این ربات چت همچنان به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ربات چت ChatGPT یکی از بهترین مثال‌هایی است که نشان می‌دهد هوش مصنوعی چگونه می‌تواند در زندگی روزمره ما تأثیرگذار باشد. این ربات که به‌راحتی از طریق دسکتاپ یا موبایل در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، امکانات مختلفی را به‌صورت رایگان در اختیار همه قرار می‌دهد.

ما در این مقاله به بررسی ۱۰ تا از جذاب ترین کاربردهای ChatGPT خواهیم پرداخت که می‌توانید از آن‌ها در زندگی روزمره خود استفاده کنید. از پخت و پز گرفته تا تناسب اندام، موسیقی و مسافرت، ChatGPT یک ابزار همه‌کاره است که از پس تمام این امور برمی‌آید و زندگی را برای ما آسان‌تر می‌کند.

کاربردهای مفید ChatGPT که زندگی را آسان‌تر می‌کند

۱. راهنمای آشپزی

فرقی نمی‌کند شما یک آشپز حرفه‌ای یا آماتور هستید، هر کسی گاهی اوقات به الهام گرفتن نیازمند است. چت جی‌پی‌تی نه تنها می‌تواند راهنمای پخت غذای دلخواه شما را ارائه کند، بلکه می‌تواند به شما می‌گوید که با توجه به مواد غذایی که در اختیار دارید، چه غذاهایی را می‌توانید بپزید. این قابلیت جذابی برای خانم‌هایی است که گاهی اوقات نمی‌دانند برای وعده غذایی پیش رو چه چیزی بپزند.

۲. برنامه‌های تمرینی شخصی

در حالی که یک مربی شخصی گزینه مناسب‌تری برای کسانی است که به‌دنبال یک برنامه تمرینی پیشرفته است، ربات چت ChatGPT می‌تواند یک نقطه شروع بسیار خوب برای کسانی باشد که می‌خواهند برای نخستین بار ورزش کنند و به یک برنامه ورزشی ابتدایی احتیاج دارند. این ربات چت می‌تواند یک روتین خوب ورزشی برای زندگی شما بسازد.

کاربردهای ChatGPT

۳. حل معادلات پیچیده ریاضی

هرچند ماشین حساب‌ها می‌توانند عملیات ریاضی پایه مثل جمع و تفریق را انجام دهند، اما ربات هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی توانایی منحصر به‌فردی در حل معادلات پیچیده ریاضی دارد. فرقی نمی‌کند شما یک دانش آموز یا فرد بالغ هستید، با این هوش مصنوعی تمام معادلاتی که در حل آن‌ها ناکام مانده‌اید را حل کنید.

۴. پیدا کردن یک موسیقی جدید یا آهنگ‌های پیشنهادی

اگر به‌دنبال یک آهنگ جدید هستید که تاکنون نشنیده باشید و البته ارزش شنیدن را داشته باشد، ChatGPT می‌تواند آهنگ‌های خوبی را به شما پیشنهاد کند. شما حتی می‌توانید به آن بگوید که آهنگی با یک ژانر خاص و یا آهنگ‌های یک خواننده خاص را به شما معرفی کند.

کاربردهای ChatGPT

۵. پیشنهاد فیلم و سریال

گاهی اوقات انتخاب یک فیلم یا سریال برای تماشا، گیج‌کننده است. اما خبر خوب یکی از کاربردهای جذاب ChatGPT، پیشنهاد بهترین فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی بر اساس یک ژانر، تهیه کننده یا بازیگر انتخابی شماست. شما حتی می‌توانید از آن بخواهید فیلم‌هایی که یک بازیگر در آن ایفای نقش کرده را از بهترین به بدترین رتبه‌بندی کند.

۶. خلاصه کردن متن‌های طولانی

خلاصه کردن متن‌های طولانی، یکی از بهترین و جذاب‌ترین کاربردهای ChatGPT است که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. فقط کافیست یک موضوع یا سند طولانی را داخل کادر چت کپی و پیست کنید و سپس از ربات چت جی‌پی‌تی بخواهید که آن را در تعداد مشخصی کلمه، برای شما خلاصه کند. بدیهی است که هر چه تعداد کلمات انتخاب شما بیشتر باشد، جزئیات بیشتری در متن وجود خواهد داشت.

۷. راهنمای مسافرت

اگر برای نخستین بار است که به یک شهر سفر می‌کنید، چت جی‌پی‌تی به شما کمک می‌کند تا بهترین مکان‌های آن شهر برای بازدید را بیابید و حتی اطلاعاتی در مورد بهترین زمان بازدید از آن‌ها را هم در اختیار شما بگذارد. به‌لطف هوش مصنوعی، شما می‌توانید برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود بچینید و از زمان حضورتان در آن شهر نهایت استفاده را ببرید.

کاربردهای ChatGPT

۸. توییت زدن

اگر از تولیدکنندگان محتوای توییتر هستید، احتمالاً تا به حال برایتان پیش آمده است که نمی‌دانید باید در مورد چه موضوعی توییت بزنید. اینجاست که می‌توانید از چت جی‌پی‌تی کمک بگیرید. ربات ChatGPT می‌تواند در هر موضوعی یک توییت ایجاد کند و حتی هشتگ‌هایی را هم متناسب با آن به توییت اضافه کند. بنابراین اگر تولیدکننده محتوا هستید و فرصت زیادی برای توییت زدن ندارید، می‌توانید روی این ربات چت، حساب ویژه‌ای باز کنید.

۹. مدیریت و برنامه‌ریزی کارها

ممکن است برای همه ما پیش بیاید که برنامه‌های روزمره کاری و شخصی‌مان به‌هم بخورد. در چنین مواقعی دوست داشتیم که دستیاری وجود داشت تا به ما در برنامه‌ریزی‌ها کمک کند. حالا ربات چت کمپانی OpenAI می‌تواند نقش این دستیار را برای شما ایفا کند. در واقع ربات چت جی‌پی‌تی به شما در مدیریت کارها و برنامه‌ریزی آن‌ها کمک می‌کند. شما می‌توانید اطلاعاتی را در مورد هر یک از کارهایتان به آن بدهید و سپس از ربات بخواهید متناسب با آن‌ها برای شما برنامه‌ریزی کند. این کار باعث می‌شود در مسیر بمانید و در زمان کمتر، کارهای بیشتری را انجام دهید.

۱۰. ترجمه متون

یکی از جذاب‌ترین کاربردهای ChatGPT، ترجمه متون است. به‌طور مثال وقتی به یک کشور خارجی سفر کرده‌اید که زبان مردم آنجا را بلد نیستید، می‌توانید از این ربات بخواهید که جملات را از زبان منبع به زبان خودتان ترجمه کنید.

جمع‌بندی

ربات چت ChatGPT دارای نقاط قوت بی‌شماری است که آن را به ابزاری ارزشمندتر در جنبه‌های مختلف زندگی ما تبدیل می‌کند. یکی از نقاط قوت اصلی آن، توانایی در پردازش زبان طبیعی و ایجاد پاسخ‌هایی شبیه به انسان است. این ربات می‌تواند در انجام وظایف مختلفی به‌شما کمک کند که عبارتند از: پخت و پز، تمرینات تناسب اندام، ترجمه، پیدا کردن موسیقی و فیلم‌های جدید، خلاصه‌سازی متن‌ها، پیشنهادهایی برای مسافرت، خلق توییت و غیره.

توانمندی‌های ربات چت کمپانی OpenAI باعث شده آن به ابزاری ایده‌آل برای هر کسی که در هر زمینه‌ای به کمک احتیاج دارد، تبدیل شود. اما از همه مهم‌تر و بهتر اینکه استفاده از چت جی‌پی‌تی کاملاً رایگان است. این یعنی برای استفاده از تمام کاربردهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، هیچ نیازی به پرداخت پول نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*