هوش مصنوعی در دوربین های جدید کانن

دوربین های جدید کانن با کمک هوش مصنوعی، عکس‌های خارق‌العاده‌ای را ثبت می‌کنند

دوربین های جدید کانن به‌زودی با کمک هوش مصنوعی عکس‌های شگفت‌انگیزی را ثبت خواهند کرد. Canon مشغول کار روی یک فناوری پردازش تصویر جدید است.

گوشی‌های هوشمند به‌خوبی فناوری تقویت‌کننده تصاویر مبتنی بر هوش مصنوعی را در آغوش گرفته‌اند و حالا وضعیت به‌گونه‌ای رقم خورده که با دوربین گوشی‌ها می‌تواند در محیط‌های تاریک هم عکس‌های خوبی را ثبت کرد. مطمئناً یک دوربین حرفه‌ای از لنزها و تجهیزات سخت افزاری بهتر و پیشرفته‌تری برخوردار است، اما واقعیت اینجاست که وقتی با نویز و تاری در محیط‌های تاریک برخورد می‌کنیم، گوشی‌ها به‌خوبی قدرت خودشان را با پردازش HDR به‌رخ دوربین‌ها می‌کشند.

همه این‌ها نشان می‌دهد که زمان اضافه شدن تقویت‌کننده تصاویر هوش مصنوعی به دوربین‌های بدون آینه فرا رسیده است و به‌نظر می‌رسد که کانن این مسیر را روشن خواهد کرد. البته منظور ما این نیست که فیلترهایی مثل اسنپ‌چت را به‌زودی روی دوربین‌های فول فریم دریافت خواهید کرد، بلکه در واقع عکس‌ها شفاف‌تر خواهند شد.

ارائه تصحیح‌کننده‌های هوش مصنوعی در دوربین های جدید کانن

Canon Japan در یک پست وبلاگی توضیحاتی را در خصوص جدیدترین تکنولوژی پردازش تصویری یادگیری عمیق شرکت کانن ارائه کرده و می‌گوید که با هدف کاهش نویز و تصحیح تاری و حاشیه لنز توسعه پیدا کرده است.

هوش مصنوعی در دوربین های جدید کانن

در دنیای عکاسی حرفه‌ای چنین فناوری جدید نیست، اما برای استفاده نیازمند دسترسی به نرم افزارهای ویژه‌ای مثل Topaz Photo AI یا Luminar Neo هستید. این که خود دوربین بخواهد از چنین فناوری به‌صورت پیش‌فرض پشتیبانی کند و کاربران عادی هم بتوانند از مزیت‌های هوش مصنوعی بهره‌مند شوند، بدان معناست که دیگر فرآیند ویرایش تصاویر کنار خواهد رفت.

در متن این وبلاگ آمده است:

فناوری پردازش تصویر یادگیری عمیق کانن تا حد زیادی انحرافات، نویز و moire را کاهش می‌دهد و برخی از فرآیندهای تصحیح تصاویر که پیش از این غیرممکن بود (مثل تصحیح تاری سوژه‌ها)، امکان‌پذیر می‌شود. کانن به پیشرفت فناوری پردازش تصویر خود ادامه می‌دهد تا تجربه عکاسی آن باعث خوشحالی کاربرانش شود.

این خبر خوبی است که Canon می‌خواهد نقش هوش مصنوعی را در دوربین‌های حرفه‌ای پررنگ‌تر کند، ولی مشخص نیست که کدام دوربین های جدید کانن با این قابلیت جدید وارد بازار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*