مدیرعامل ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو برکنار شد

مدیرعامل ایران خودرو برکنار و علیمردان عظیمی، عضو هیت مدیره سایپا به‌عنوان جایگزین او در این مقام منصوب شد.

هیئت‌مدیره گروه صنعتی ایران خودرو امروز جلسه‌ای را برگزار و طی آن خطیبی، مدیرعامل این گروه خودروسازی را برکنار کردند. همچنین علیمردان عظیمی، عضو هیئت مدیره سایپا نیز به‌عنوان جایگزین او در این مقام منصوب شد.

علیمردان عظیمی که به‌عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو منصوب شده در کارنامه وی مدیرعاملی و عضویت در هیئت‌مدیره شرکت‌هایی نظیر فنرسازی زر، توسعه بازرگانی برنا و سایپا پرس، مدیرکل دفتر مرکز حقوقی و مدیرکل بازرسی گروه سایپا و مدیرکل حقوقی صندوق مهر امام رضا (ع) به‌چشم می‌خورد.

جزئیات برکناری مدیرعامل ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو

خطیبی

اخیرا فروش غیر قانونی و بدون نوبت خودرو به دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی با واکنش تند رئیس جمهور مواجه شد و دستور داد تا این موضوع به‌شکل جدی پیگیری شود. در همین راستا گزارش‌های صورت مالی این شرکت نشان می‌دهد 8 درصد از تولیدات این خودروساز در 6 ماهه سال 1401 در طرح‌های فروش عرضه نشده و ایران خودرو از سایر روش‌ها آنها را عرضه کرده است.

آمارها حاکی از آن است که ایران خودرو در 6 ماهه نخست سال 1401 حدود 280 هزار خودرو را به تولید رسانده که سهم 8 درصد از آن که در سایر روش‌های فروش عرضه شده حدود 23 هزار دستگاه است. در همین راستا منابع آگاه در وزارت صمت اعلام کردند همین فروش‌های خارج از ضابطه دلیل برکناری مدیرعامل ایران خودرو بوده است.