گوشی رولی موتورولا Rizr

موتورولا از اولین گوشی رولی جهان رونمایی کرد + گالری تصاویر

موتورولا از نخستین گوشی رولی جهان رونمایی کرد. این گوشی مفهومی که Motorola Rizr نام دارد، طراحی بسیار مبتکرانه و کاربردی دارد.

موتورولا دست پر به نمایشگاه MWC 2023 بارسلونا قدم گذاشته و طیف وسیعی از محصولات نوآورانه خودش را رونمایی کرده است. این شرکت که جزوی از دارایی‌های لنوو به‌حساب می‌آید، چند ساعت پیش از لپ تاپ رولی مفهومی خودش رونمایی کرده بود. حالا نوبت به معرفی اولین گوشی رولی جهان به‌نام موتورولا Rizr رسیده است. ما فرصت آن را داشتیم که دقایقی بتوانیم این گوشی منحصر به‌فرد را در دست بگیریم و کمی با آن کار کنیم. در اینجا هم تجربه استفاده از آن را با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت. این، آینده دنیای موبایل است.

گوشی رولی موتورولا Rizr

اول از همه با نام این محصول شروع می‌کنیم. گرچه شاید این نام نهایی که موتورولا برای گوشی رول شونده خودش انتخاب کرده نباشد، اما در نمایشگر پشتی آن نام “Rizr” نقش بسته بود.

گوشی رولی موتورولا Rizr

گوشی تاشو موتورولا ریزر یا Razr در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان نسل جدید گوشی خاطره‌انگیز Razr معرفی شد. و حالا گوشی‌ساز چینی خودش را آماده رونمایی از یک گوشی انعطاف‌پذیر و رول شونده جدید می‌کند که با نام یکی دیگر از دستگاه‌های قدیمی موتورولا، یعنی Rizr عرضه خواهد شد. تاریخچه گوشی قدیمی Rizr به سال ۲۰۰۶ بازمی‌گردد.

سازنده هیچ جزئیاتی از مشخصات فنی و امکاناتی که این گوشی رولی در اختیار کاربرانش خواهد گذاشت را ارائه نکرده است. البته تعجبی هم نمی‌کنیم، چرا که هنوز این گوشی مفهومی است. اما ما میدانیم که به‌صورت استاندارد، یک نمایشگر ۵ اینچی با نسبت ۱۵ به ۹ در جلوی این گوشی قرار گرفته و مثل گوشی‌های قدیمی بلک بری، طراحی مربعی دارد. اما وقتی دکمه‌ای که در بالای فریم راست گوشی تعبیه شده را بفشارید، نمایشگر به‌طرف بالا رول شده و به ۶.۵ اینچ افزایش سایز می‌دهد.

گوشی رولی موتورولا Rizr

اما جالب اینجاست که وقتی نمایشگر را از حالت رول خارج می‌کنید، این مقدار اضافه نمایشگر به قاب پشتی دستگاه ملحق می‌شود و می‌تواند به‌عنوان یک نمایشگر ثانویه مجزا مورد استفاده قرار بگیرد. روی این نمایشگر می‌توانید ساعت، شارژ دستگاه و ویجت‌هایی مثل آب و هوا را در اختیار داشته باشید. ظاهراً این بخش وقتی به پشت دستگاه می‌رود و صفحه گوشی خاموش است، به یک نمایشگر همیشه روشن تبدیل می‌شود. وقتی می‌خواهید از دوربین سلفی استفاده کنید و یا با گوشی خود مکالمه کنید، نمایشگر به‌صورت خودکار کمی پایین‌تر خواهد آمد تا حفره‌های اسپیکر و دوربین نمایان شوند.

گوشی رولی موتورولا Rizr

تنها نکته مبهمی که وجود دارد، میزان مقاومت گوشی است. به‌نظر می‌رسد موتورولا در حال کار روی طراحی قاب‌های مخصوص این نمایشگر است تا بتواند محافظت از آن را به‌بهترین شکل انجام دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*