نگاهی نزدیک به گوشی های جدید نوکیا C32، C22 و G22

نگاهی نزدیک به گوشی های جدید نوکیا C32، C22 و G22 در کنگره جهانی موبایل بارسلونا

گوشی های جدید نوکیا C32، C22 و G22 در نمایشگاه MWC 2023 معرفی شدند. ما اینجا می‌خواهیم نگاه نزدیکی به آن‌ها، طراحی و امکاناتشان بیاندازیم.

اچ‌ام‌دی گلوبال امسال سه گوشی هوشمند اقتصادی جدید را با خودش به کنگره جهانی موبایل بارسلونا آورده بود. نوکیا C32 و نوکیا C22 قریباً مثل دیگر گوشی‌های اقتصادی بازار هستند. اما گوشی نوکیا G22 با طراحی نوآورانه خودش، تعمیر بسیار آسان در عرض چند دقیقه را در اختیار کاربران می‌گذارد.

ما فرصتی کوتاه داشتیم تا نگاه نزدیکی به این گوشی‌های جدید نوکیا بیاندازیم و آن‌ها را به‌نمایش شما بگذاریم. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نگاه نزدیک به نوکیا C32

نگاه نزدیک به نوکیا C32

نگاه نزدیک به نوکیا C32

نوکیا C32، اولین گوشی سری Nokia C است که به یک قاب پشتی شیشه‌ای مجهز می‌شود. سازنده از یک بافت شیاردار برای این قاب شیشه‌ای استفاده کرده که در کل عرض دستگاه وجود دارد تا لمس گوشی لذت‌بخش‌تر شده و کمتر احساس لغزش کند.

یک نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS LCD با وضوح ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی در جلوی قاب آن حضور دارد که روشنایی و کنتراست خوبی دارد و رنگ‌های زنده‌ای را به‌نمایش می‌گذارد. هرچند اگر زیر تابش نور مستقیم بخواهید به این نمایشگر نگاه کنید، از کیفیت آن کاسته خواهد شد که البته طبیعی است.

نگاه نزدیک به نوکیا C32

دو دوربین روی قاب پشتی نوکیا سی ۳۲ قرار گرفته که شامل یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی می‌شود تا این مورد هم برای نخستین بار در گوشی‌های سری C نوکیا رقم بخورد. در کنار آن یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو نه چندان کارآمد نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در جلوی دستگاه هم یک شاهد حضور یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هستیم.

نگاه نزدیک به نوکیا C32

گوشی نوکیا سی ۳۲ از یک جک ۳.۵ میلی‌متری و همینطور رادیو FM بهره می‌برد؛ ویژگی‌هایی که این روزها از روی بسیاری از گوشی‌ها حذف شده‌اند. شما همچنین یک حسگر اثر انگشت جانبی را هم در اختیار خواهید داشت، اما در عین حال دوربین سلفی گوشی به‌عنوان یک سیستم تشخیص چهره رده‌پایین ایفای نقش می‌کند. این دوربین حتی با ماسک هم می‌تواند چهره شما را تشخیص داده و قفل صفحه را باز کند.

باتری این گوشی نیز ظرفیت ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که ظرفیت استانداردی برای یک گوشی کم مصرف است؛‌ ولی متأسفانه این باتری با توان حداقلی ۱۰ وات شارژ می‌شود و این یعنی احتمالاً بیش از ۲ ساعت طول خواهد کشید! چنین چیزی اصلاً برای یک گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۳ خوب نیست. یکی دیگر از نقاط ضعف این گوشی، وزن بالای ۲۰۰ گرمی آن است. گرچه طراحی این گوشی با یک قاب شیشه‌ای جذاب‌تر شده، اما این به قیمت سنگینی گوشی تمام می‌شود.

گوشی نوکیا C32 با رنگ‌های سبز، صورتی و زغالی و با قیمت ۱۲۹ یورویی از بهار پیش رو عرضه می‌شود.

نگاه نزدیک به نوکیا C22

نگاه نزدیک به Nokia C22

نگاه نزدیک به نوکیا C22

گوشی نوکیا C22 نقاط اشتراک زیادی با C32‌ دارد که از جمله آن‌ها باید به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی اچ‌دی پلاس و همینطور یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با توان شارژ‌ ۱۰ واتی اشاره کرد. حتی در قلب تپنده هر دو آن‌ها هم تراشه Unisoc SC9863A حضور دارد.

نگاه نزدیک به Nokia C22

این شباهت در قاب جلویی دو گوشی نیز دیده می‌شود، اما قاب پشتی آن‌ها شبیه به‌هم نیست. چرا که گوشی C22 برخلاف برادر گران قیمت‌تر خودش از یک قاب پلاستیکی استفاده می‌کند. ضمن اینکه یک حسگر اثر انگشت نیز در نیمه بالای این قاب قرار گرفته است.

دوربین اصلی این گوشی ۱۳ مگاپیکسلی بوده که یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز آن را همراهی می‌کند. بنابراین خیلی نباید انتظار زیادی از سیستم دوربین این گوشی داشته باشید. در بالای نمایشگر هم یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی حضور دارد که درست مثل مدل C32، می‌تواند نقش یک سنسور تشخیص چهره (حتی با ماسک) را ایفا کند.

روی این گوشی مثل برادر گران قیمت‌ترش از یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون استفاده شده و رادیو FM‌ بی‌سیم را هم ارائه می‌کند. ظرفیت رم این گوشی ۲ یا ۳ گیگ و حافظه داخلی پیش‌فرض آن هم ۶۴ گیگابایت است که البته از طریق یک کارت microSD می‌توانید آن را ارتقا دهید. نوکیا این گوشی را در دو نسخه مشکی و ماسه‌ای و با قیمت ۱۰۹ یورویی عرضه می‌کند.

نگاه نزدیک به نوکیا G22

نگاه نزدیک به Nokia G22

نگاه نزدیک به نوکیا G22

نوکیا G22، یکی از جدیدترین و نوآورانه‌ترین گوشی‌های کمپانی نوکیا است که درست مثل گوشی نوکیا C32 از نمایشگر ۶.۵ اینچی اچ‌دی بهره می‌برد، ولی نرخ رفرش بالاتر ۹۰ هرتزی دارد. در قلب تپنده آن چیپست Unisoc T606 حضور دارد و ۴ گیگ رم نیز آن را همراهی می‌کند. بنابراین عملکرد این گوشی نسبت به دو مدل جدید سری C نوکیا بهتر است.

نوکیا جی ۲۲، دوربین‌های بهتری هم دارد. سنسور اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است و ابعاد بزرگ‌تری دارد، در حالی که دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق دیگر نیز آن را همراهی می‌کنند. در نهایت باید به یک باتری ۵،۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب این گوشی اشاره کرد که با توان ۲۰ واتی، سریع‌تر از دو گوشی دیگر نوکیا شارژ می‌شود.

نگاه نزدیک به Nokia G22

نوکیا می‌گوید این گوشی با تعمیرپذیری فوق‌العاده آسان طراحی شده است. در واقع تعویض باتری و نمایشگر آن در عرض چند دقیقه امکان‌پذیر است. با استفاده از ابزارهای مخصوص، فقط ۵ دقیقه زمان کافیست تا باتری آن را تعویض کنید. در حالی تعویض نمایشگر آن هم در عرض ۲۰ دقیقه انجام می‌شود. HMD Global با همکاری گروه iFixit ابزارهایی را همراه با این گوشی ارائه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد خودشان تعمیرکار گوشی هوشمند خودشان شوند.

نوکیا برای ساخت قاب پشتی این گوشی از پلاستیک ۱۰۰ درصد بازیافتی استفاده کرده تا آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود. این دیوایس در دو رنگ آبی و خاکستری و با قیمت ۱۷۹ یورو عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*