شاسی بلند یونی کی PHEV 2023

چانگان UNI-K هیبریدی در هر 100 کیلومتر فقط 0.9 لیتر می‌سوزاند! + ویدیو

چانگان یونی کی پلاگین هیبریدی – Changan UNI-K iDD PHEV یکی از جذاب‌ترین کراس اورهای چینی در سال 2023 است که در هر 100 کیلومتر مسیر، فقط 0.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند!

شرکت چانگان هر روز یک سورپرایز جدید را رو می‌کند. بدون ذره‌ای اغراق، این برند برای تمامی سلیقه‌ها و نیاز‌ها ماشین دارد! از سدان اسپرت و جوان پسند چانگان ییدا بگیر تا کراس اوور جمع و جور چانگان یونی تی یا حتی شاسی بلند چانگان CS 95 پلاس را می‌توانید در سبد محصولات این شرکت پیدا کنید. در ادامه به صورت کامل، با مشخصات فنی، قیمت، آپشن‌ها و امکانات چانگان یونی کی پلاگین هیبریدی مدل 2023 آشنا خواهید شد و در نهایت به شانس واردات آن به ایران هم نگاهی خواهیم داشت.

فهرست عناوین:

معرفی کوتاه چانگان UNI-K هیبریدی

کراس اور جمع و جور چانگان UNI-K iDD PHEVیک خودرو پلاگین هیبریدی است که قیمت آن در بازه 27 تا 31 هزار دلار قرار دارد. همچنین ابعاد این خودرو نسبت به UNI-T کمی بزرگ‌تر است و از موتور قوی‌تری هم بهره می‌برد.

طراحی ظاهری و ابعاد چانگان یونی کی PHEV 2023

کراس اوور چانگان UNI-K هیبریدی

کراس اور چانگان یونی کی پلاگین هیبریدی به خاطر فرم چراغ‌ها و انحنای سقف خود، لقب پورشه ماکان چینی را به دست آورده است. همچنین ابعاد چانگان UNI-K هیبریدی شامل 4865 میلی متر طول، 1948 میلی متر عرض و 1690 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورها هم به 2890 میلی متر می‌رسد؛ یعنی تقریبا برابر پورشه ماکان!

شاسی بلند یونی کی PHEV 2023

طراحی ظاهری چانگان UNI-K PHEV هم در برابر نسخه معمولی، آنچنان فرقی ندارد اما برای مثال، سیستم اگزوز دو کاناله، جایگزین اگزوز چهار کاناله شده است، طرح رینگ‌های 19 اینچی هم تغییر کرده و در نهایت، پورت شارژ هم به گلگیر عقب اضافه شده. پورت شارژ دقیقا در گلگیر عقب – سمت چپ قرار دارد و از دو نوع شارژر فست شارژ و معمولی بهره می‌برد.

اتاق و داشبورد چانگان یونی کی PHEV 2023

شاسی بلند یونی کی PHEV 2023

کابین و داشبورد چانگان UNI-K هیبریدی نسبت به مدل‌های تمام بنزینی، هیچ فرقی ندارد. داشبورد این خودرو در بین تمام محصولات چانگان، جاه طلبانه‌تر و اسپرت‌تر است و شاید کمی از ژنتیک «کابین خلبانی پژو» را هم دزدیده باشید. همچنین باید قبول کنیم که داشبورد این خودرو حتی از فونیکس FX و لاماری ایما هم جوان پسندتر است!

فرمان مربعی شکل و دو نمایشگر دیجیتال مجزا با ابعاد 12.3 و 10 اینچ، اصلی‌‌ترین اِلمان‌های داشبورد چانگان یونی کی پلاگین هیبریدی را شکل می‌دهند. همچنین تریم پیانویی، دو جالیوانی، شارژر وایرلس و دکمه انتخاب حالت حرکت را هم می‌توانید در این قسمت ببینید.

یکی دیگر از جذابیت‌های کابین چانگان یونی کی پلاگین هیبریدی مدل 2023 به سیستم صوتی سونی با 10 اسپیکر مربوط می‌شود که این سیستم در کنار سانروف تمام پانارومیک 67 اینچی، دستیار اجرای فرمان‌های صوتی و سنسور تشخیص چهره راننده، یکی از جذاب‌ترین اتاق‌های چینی را خلق می‌کند.

مشخصات فنی و امکانات و آپشن‌های چانگان UNI-K هیبریدی

شاسی بلند یونی کی PHEV 2023

در زیر کاپوت کراس اوور چانگان یونی کی پلاگین هیبریدی مدل 2023 می‌توانید یک پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری را پیدا کنید که به تنهایی، 169 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. به این مجموعه، یک موتور الکتریکی با توان 110 کیلو وات (150 اسب بخار) و 330 نیوتن متر گشتاور را اضافه کنید تا با توان واقعی در چانگان UNI-K هیبریدی آشنا شوید.

کراس اوور چانگان UNI-K هیبریدی

همچنین به لطف پکیج‌ باتری‌های لیتیوم یونی با ظرفیت 28.39 کیلو وات ساعت، چانگان UNI-K هیبریدی می‌تواند با هر باک بنزین، تقریبا بیش از هزار کیلومتر را طی کند؛ یعنی مصرف سوخت آن در حالت هیبریدی و در هر 100 کیلومتر، فقط 0.9 لیتر خواهد بود. البته اگر حالت هیبریدی را خاموش کنید، مصرف سوخت موتور 1.5 لیتر توربو شارژ به 5 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. از آن جایی که باتری‌های چانگان یونی کی پلاگین هیبریدی مدل 2023 با شارژرهای 3.3 کیلو وات DC در عرض 30 دقیقه شارژ می‌شوند، پس توصیه می‌کنیم که هیچ وقت حالت هیبریدی را خاموش نکنید.

کراس اوور چانگان UNI-K هیبریدی

به علاوه این خودرو کراس اور در حالت تمام برقی، 135 کیلومتر راه می‌رود و در کمتر از 8.1 ثانیه، می‌تواند از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در انتهای این بخش به سراغ امکانات و آپشن‌های چانگان UNI-K هیبریدی می‌رویم:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • شارژر وایرلس و پورت USB C
  • سانروف برقی و تمام پانارومیک با ابعاد 67 اینچ
  • رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی
  • دو نمایشگر دیجیتال
  • سنسور نور و باران
  • دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • دوربین دنده عقب و سنسور پارک
  • سنسور نقطه کور
  • سیستم ترمز اضطراری

قیمت و احتمال واردات چانگان UNI-K پلاگین هیبریدی 2023 به ایران

در حال حاضر قیمت چانگان UNI-K هیبریدی به صورت رسمی بین 27 تا 31 هزار دلار اعلام شده است. پس واردات چانگان یونی کی پلاگین هیبریدی مدل 2023 به ایران، به کل منتفی است و به لطف قانون جدید واردات خودرو، حالا حالا ها آن را نخواهیم دید.