دو قابلیت جذاب آنر مجیک ۵ پرو

دو قابلیت جذاب آنر مجیک ۵ پرو که باید هر گوشی هوشمندی آن‌ها را داشته باشد

گوشی آنر مجیک ۵ پرو – Honor Magic 5 Pro دارای دو قابلیت نوآورانه در دنیای موبایل است که دوست داریم آن‌ها را در تمام گوشی‌ها ببینیم. اما آن‌ها چه هستند؟

آنر چند روز پیش در کنفرانس MWC 2023 بارسلونا از گوشی‌های پرچمدار جدید آنر مجیک ۵ پرو و مجیک ۵، گوشی تاشو آنر مجیک Vs و همچنین یک گوشی میان‌رده به‌نام آنر مجیک ۵ لایت رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید:

بررسی اولیه گوشی آنر مجیک ۵ پرو؛ مشخصات، امکانات و عکس

همه این گوشی‌ها که به‌زودی وارد بازارهای بین‌المللی می‌شوند، ویژگی های منحصر به‌فرد خودشان را دارند. اما دو تا از قابلیت های جذاب آنر مجیک ۵ پرو به‌قدری ما را شیفته خودش کرده که دوست داریم آن‌ها را در تمام گوشی‌های هوشمند بازار ببینیم. جالب اینجاست که آنر در هر دو این بخش‌ها نیز جزو اولین‌های صنعت محسوب می‌شود.

دو قابلیت جذاب آنر مجیک ۵ پرو

یکی از آن‌ها باتری و دیگری نمایشگر گوشی است که اولی اجازه می‌دهد مدت زمان بیشتری با گوشی خود کار کنید و دومی چشم‌های شما را هنگام استفاده طولانی‌مدت از گوشی، سلامت نگه می‌دارد.

آنر مجیک ۵ پرو چه نوآوری‌هایی برای صنعت موبایل دارد؟

۱. نخستین باتری سیلیکون-کربن در یک موبایل

حتی اگر آنر گوشی تاشو جذاب Magic Vs خودش را با ۲۰۰ دلار قیمت کمتری نسبت به گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ وارد بازار کند هم همچنان نمی‌تواند لقب «داغ‌ترین رونمایی» در کنگره جهانی موبایل را به خودش اختصاص دهد. چرا که مهم‌ترین محصول این شرکت، گوشی پرچمدار Honor Magic 5 Pro بود.

دو قابلیت جذاب آنر مجیک ۵ پرو

یکی از جذاب‌ترین قابلیت های جدید این گوشی پرچمدار، باتری آن است. آنر برای نخستین بار از یک باتری سیلیکون-کربن روی این گوشی استفاده کرده که به آن‌ها اجازه داده بدون نیاز به بزرگ‌تر کردن ابعاد گوشی، ۱۲.۸ درصد ظرفیت باتری بیشتری را ارائه دهند. و این می‌تواند به‌معنای عمر باتری طولانی‌تر باشد. اما این تنها خاصیت باتری نوآورانه آنر نیست. آن در ولتاژ پایین نیز به‌سرعت تخلیه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آنر با یک باتری سیلیکون کربن جدید، شارژدهی گوشی‌ها را دگرگون می‌کند

این فناوری به آنر اجازه داده به‌جای یک باتری ۵،۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، از یک باتری ۵،۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب گوشی مجیک ۵ پرو استفاده کند. البته آنر برای استفاده از این باتری در بازارهای جهانی گواهی‌های لازم را کسب نکرده است؛ بنابراین فعلاً فقط نسخه چینی آن به این باتری جذاب مجهز می‌شود.

۲. تکنولوژی‌های دوست‌دار چشم آنر مجیک ۵ پرو

دومین قابلیت ویژه و نوآورانه گوشی آنر مجیک ۵ پرو در واقع مربوط به نمایشگر آن است. و خوشبختانه برخلاف باتری، این ویژگی در نسخه جهانی گوشی آنر نیز وجود دارد.

این گوشی از یک نمایشگر ۶.۸۱ اینچی منحنی LTPO بهره می برد که نرخ رفرش پویا ۱۲۰ هرتزی و اوج روشنایی ۱،۸۰۰ نیت را ارآئه می‌کند. اما به جز تمام این ویژگی‌های جذاب، دارای تکنولوژی‌هایی است که می‌تواند جلوی خستگی چشم‌ها در طول استفاده طولانی‌مدت را بگیرد.

دو قابلیت جذاب آنر مجیک ۵ پرو

آنر می‌گوید این گوشی از انتقال‌دهنده نور آبی کم و دایمینگ پویا برخوردار است که نور طبیعی را شبیه‌سازی کرده و خستگی چشم‌ها را کاهش می‌دهند. علاوه بر این قابلیت Circadian Night Display در این نمایشگر نیز می‌تواند به بهبود کیفیت خواب شما پس از استفاده طولانی مدت از گوشی کمک کند. TUV Rheinland نیز این گوشی را به‌عنوان Circadian Friendly تأیید کرده است.

در واقع گوشی می‌تواند دمای رنگ نمایشگر را تغییر دهد و آن را با ترشح ملاتونین در بدن مطابقت دهد که در نهایت به بهبود کیفیت خواب شما کمک خواهد کرد. این نمایشگر، نخستین نمایشگر موبایلی است که فناوری PWM Dimming با فرکانس ۲۱۶۰ هرتزی را ارائه می‌کند که سوسو زدن صفحه نمایش را می‌کاهد. چنین ویژگی می‌تواند فشار روی چشم‌ها در استفاده‌های طولانی مدت را هم کاهش دهد.

از آنجا که بسیاری از ما ساعت‌های طولانی از روز خود را صرف استفاده از گوشی هوشمند خود می‌کنیم، ارزشمند است که دیگر کمپانی‌ها نیز از این فناوری‌های نمایشگر برای کاهش فشار روی چشم‌های کاربرانشان استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*