بهترین گوشی های اندرویدی جایگزین آیفون

اگر از آیفون خسته شده‌اید، این گوشی‌ها را امتحان کنید

اگر از آیفون خود هسته شده‌اید و به دنبال یک گوشی اندرویدی هستید، ما در اینجا بهترین گوشی‌های اندرویدی حال حاضر بازار در سال ۲۰۲۳ را معرفی می‌کنیم.

اپل برای سال‌هاست که با محصولاتی خوش ساخت، زیبا و رابط کاربری کاربرپسند، بازار موبایل را قبضه کرده است. با این وجود، آیفون‌ها هیچ‌وقت کامل و بدون نقص نبوده‌اند. به‌طور مثال قیمت آن‌ها خیلی بالاتر از گوشی‌های اندرویدی است و اکوسیستم بسته اپل باعث شده کاربران زیادی از محصولات این شرکت استفاده نکنند. اگر شما هم از اپل خسته شده‌اید، می‌توانید گوشی‌های برندهای اندرویدی را امتحان کنید که پنجره‌ای از امکانات و ویژگی‌ها را به‌روی شما باز می‌کنند.

بزرگ‌ترین و بهترین رقبای آیفون اپل

سامسونگ، گوگل، وان پلاس، موتورولا، شیائومی و غیره گوشی‌هایی دارند که با امکانات نوآورانه خود می‌توانند به‌خوبی آیفون‌های اپل را مغلوب خود کنند. از نمایشگر فوق پرسرعت ۱۶۵ هرتزی گرفته تا دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی که عکس‌هایی خارق‌العاده را ثبت می‌کند. اگر واقعاً تصمیم‌تان بر این است که آیفون خود را بفروشید و یک گوشی اندرویدی جدید بخرید، توصیه ما به شما این گوشی‌ها است.

۱. سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا، بهترین رقیب آیفون

گلکسی اس ۲۳ اولترا، بهترین رقیب آیفون

گلکسی اس ۲۳ اولترا، رقیب مستقیم آیفون ۱۴ پرو مکس اپل است. یک گوشی فوق‌العاده توانمند که سرانجام توانست در بین گوشی‌های اندرویدی رقیبی با توانایی شکست آیفون‌ها را متولد کند. هرچند قیمت این گوشی پایین نیست و برای خرید آن باید ۱،۱۹۹ دلار بپردازید که با نرخ دلار ۵۰ هزار تومانی فوق‌العاده گران به‌نظر می‌رسد. اما در هر صورت شما روی این گوشی یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، یک قلم هوشمند S Pen که به شما اجازه می‌دهد بنویسید و نقاشی بکشید و چیپست توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام را در اختیار خواهید داشت.

پرچمدار سامسونگ از یک نمایشگر ۶.۸ اینچی با رزولوشن ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسلی و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار است که یکی از «بهترین نمایشگرهای موبایل جهان» نیز لقب گرفته است. این نمایشگر به‌طور کامل از +HDR10 پشتیبانی می‌کند، جزئیات را در سطحی بالا به‌نمایش می‌گذارد و دارای کنتراست، روشنایی و رنگ‌هایی نزدیک به واقعیت است.

بیشتر بخوانید:

بررسی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا ؛ گوشی بی‌همتای دنیای اندروید

از نظر عملکرد، این چیپست به‌همراه ۱۲ گیگابایت رم برای انجام سریع کارهای روزانه، جابجایی بین اپلیکیشن‌ها و بازی کردن با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه‌ای کافی است. رابط کاربری و سیستم عامل این گوشی بدون هیچگونه لگ و گیر کردنی کار می‌کنند و باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن هم برای یک روز کامل استفاده کاربران عادی، کافی است. شما همچنین می‌توانید باتری این گوشی را در عرض تنها ۳۰ دقیقه ۶۵ درصد شارژ کنید.

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا

اما یکی از جذاب‌ترین و بهترین قابلیت‌های پرچمدار سامسونگ که آن را به رقیب توانمندی برای آیفون های اپل تبدیل می‌کند، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی آن است که یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و دو دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم‌های ۳ و ۱۰ برابری اپتیکال آن را همراهی می‌کنند. این دوربین‌ها علاوه بر عکاسی بسیار باکیفیت، با رزولوشن 8K فیلمبرداری می‌کنند که فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد.

۲. سامسونگ گلکسی زد فولد ۴

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴

گوشی گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ، یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های اندرویدی است که می‌تواند با قدرت تمام جایگزین آیفون شما شود. این محصول که با قیمت پایه ۱۴۵۰ دلاری عرضه می‌شود، مملو از نوآوری‌ها در حوزه موبایل است و ظاهری شبیه به یک تبلت دارد. شما روی این گوشی یک نمایشگر انعطاف‌پذیر و تاشو ۷.۶ اینچی AMOLED با نرخ رفرش سریع ۱۲۰ هرتزی را در اختیار دارید که مثل یک کتاب از وسط تا می‌شود. اما وقتی هم که این پنل را می‌بندید، در پشت آن یک نمایشگر ۶.۲ اینچی AMOLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی حضور دارد که به شما اجازه می‌دهد مثل یک گوشی موبایل استاندارد از دستگاه استفاده کنید.

این گوشی به سیستم عامل اندروید مجهز است، اما رابط کاربری سفارشی One UI امکانات منحصر به‌فردی را در آن ارائه می‌کند که در هیچ گوشی دیگری نمی‌توان دید. یکی از آن‌ها یک نوار ابزار (یا تسکبار) است که در سیستم عامل‌های دسکتاپی مثل ویندوز هم ارائه می‌شود. علاوه بر این، سامسونگ به کاربران اجازه می‌دهد از قابلیت مالتی‌تسکینگ پیشرفته استفاده کرده تا ۳ اپلیکیشن را به‌صورت همزمان در پنجره‌هایی جداگانه کنار هم باز کرده و ۲ پنجره را نیز به‌صورت پاپ آپ روی آن‌ها اجرا کنند.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ ؛ مشخصات، طراحی، نمایشگر، دوربین، باتری، سخت افزار و نرم افزار

اما به‌جز یک نمایشگر بزرگ و بسیار باکیفیت، سامسونگ از یک جفت اسپیکر استریو نیز روی گوشی تاشو خودش استفاده کرده که کیفیت صدای خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند تا تجربه چندرسانه‌ای لذت‌بخشی را حین تماشای فیلم یا بازی کردن به‌دست بیاورید.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴

در قلب این گوشی چیپست توانمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، پرچمدار پیشین کوالکام نهفته است که عملکردی روان و سریع و در عین حال با مصرف انرژی کارآمد را تضمین می‌کند. اپلیکیشن‌ها بسیار خوب و روان روی این گوشی اجرا می‌شوند و شارژ باتری آن هم به‌لطف فناوری فست شارژ، در عرض ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ می‌شود. ناگفته نماند که این گوشی از دوربین‌های خوبی هم برخوردار است و می‌توانید روی آن برای عکاسی و فیلمبرداری هم حساب کنید. این گوشی به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری مجهز است.

۳. سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴

گوشی‌های سری زد فلیپ سامسونگ، یادآور گوشی‌های تاشو دهه ۲۰۰۰ میلادی مثل موتورولا ریزر هستند. با این تفاوت که این مدل‌های مدرن از نمایشگری بهره می‌برند که از وسط تا می‌شود تا ابعاد دستگاه نصف شده و به‌راحتی داخل جیب جای بگیرد. گوشی گلکسی زد فلیپ ۴، جدیدترین عضو این خانواده است که با قیمت پایه ۸۹۹ دلاری عرضه می‌شود؛ بنابراین اگر بودجه کافی برای خرید Z Fold 4 را ندارید ولی در عین حال می‌خواهید کار با یک گوشی تاشو جذاب را تجربه کنید، می‌توانید Z Flip 4 را تهیه کنید.

این گوشی با فریم آلومینیومی رده نظامی، محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس پلاس، یک محافظ نمایشگر از پیش نصب شده در کارخانه و گواهی ضد آب IP68، بسیار توانمند و مقاوم به‌نظر می‌رسد. بنابراین نیازی نیست هیچ نگرانی بابت استحکام آن داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی زد فلیپ 4 سامسونگ ؛ مشخصات، طراحی، نمایشگر، دوربین، باتری، سخت افزار و نرم افزار

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این گوشی، یک نمایشگر کوچک ۱.۹ اینچی روی قاب پشتی آن است که از آن می‌توانید برای مشاهده نوتیفیکیشن‌ها یا کنترل محتوای چندرسانه‌ای در حال پخش از آن استفاده کنید. وقتی هم که نمایشگر اصلی را باز کنید، یک صفحه با ابعاد ۶.۷ اینچی از نوع Super AMOLED در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این نمایشگر از نظر مشخصات فنی شبیه به برادر بزرگ‌تر خودش، مدل زد فولد ۴ است. این یعنی نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی دارد که به‌لطف آن برنامه‌ها خیلی روان و سریع اجرا می‌شوند و از +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴

گرچه زیر قاب این گوشی نیز از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ استفاده شده، اما متأسفانه در بخش دوربین با سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی + یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید، در رده پایین‌تری از زد فولد ۴ قرار می‌گیرد. با این حال شما می‌توانید توسط دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی این گوشی با وضوح 4K فیلمبرداری کند.

۴. گوگل پیکسل ۷ پرو

گوگل پیکسل ۷ پرو ، رقیب ایده آل آیفون

پیکسل ۷ پرو، جدیدترین گوشی پرچمدار شرکت گوگل است که با قیمت ۷۷۰ دلاری، امکانات جذابی مثل یک نمایشگر ۶.۷ اینچی اولد QHD، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و اوج روشنایی نمایشگر ۱۵۰۰ نیت را ارائه می‌کند. از آنجا که این گوشی توسط شرکت صاحب خود اندروید تولید شده، تعامل خوبی بین بخش نرم افزار و سخت افزار آن وجود دارد.

روی پشت قاب آن سه دوربین حضور دارد که یکی از آن‌ها ۵۰ مگاپیکسلی معمولی و دیگری ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض است. یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو نیز با زوم ۵ برابری اپتیکال و ۳۰ برابری دیجیتال در اختیار شما قرار می‌گیرد. در کنار آن به‌لطف حالت Macro Focus می‌توانید عکس‌های ماکرو از سوژه‌هایتان بگیرید.

بیشتر بخوانید:

بررسی اولیه پیکسل ۷ و ۷ پرو؛ همه چیز شبیه به گذشته!

۱۲ گیگابایت رم برای اجرای روان برنامه‌ها و بازی‌ها روی این گوشی کافی است. یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز می‌تواند شارژدهی خوبی داشته باشد. گوگل ادعا می‌کند با فعال کردن حالت ذخیره انرژی Extreme Battery Saver، گوشی پیکسل ۷ پرو تا ۳ روز شارژدهی خواهد داشت.

۵. شیائومی ۱۲ اس اولترا

شیائومی ۱۲ اس اولترا، جایگزین آیفون

شیائومی ۱۲ اس اولترا یکی از سه گوشی پرچمدار سال ۲۰۲۲ کمپانی شیائومی است که با یک دوربین منحصر به‌فرد وارد بازار شده است. وقتی پشت این گوشی را ببینید، چشمتان به یک ماژول دوربین بزرگ می‌افتد که یادآور طراحی دوربین‌های دیجیتال است. شیائومی این ماژول دوربین چشم‌نواز را با همکاری شرکت دوربین‌سازی پرآوازه لایکا طراحی و تولید کرده است. جنس بدنه این گوشی نیز چرمی است که به‌لطف آن هیچ اثری از جای انگشتان شما روی آن باقی نخواهد ماند.

یک نمایشگر بزرگ ۶.۷۳ اینچی از نوع AMOLED LTPO2 با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی در جلوی این گوشی قرار گرفته که با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و رزولوشن مناسب ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسلی دارد. این نمایشگر می‌تواند با حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت، درخشندگی خوبی را حتی زیر نور مستقیم آفتاب داشته باشد.

شیائومی ۱۲ اس اولترا

پرچمدار جذاب و زیبای شیائومی به دو اسپیکر استریو ساخت شرکت هارمن کاردن مجهز است، رابط کاربری سفارشی MIUI 13 با اندروید ۱۲ روی آن نصب است و نتایج بنچمارک‌ها نشان می‌دهد که او یک سر و گردن از گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ توانمندتر است. ناگفته نماند باتری این گوشی نیز ۴،۸۶۰ میلی‌آمپر ساعتی است که با توان ۶۷ واتی در عرض نیم ساعت ۷۳ درصد شارژ خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی 12S اولترا؛ اژدها وارد می‌شود

از همه موارد که بگذریم، به ماژول دوربین جذاب پشتی آن خواهیم رسید. جایی که از یک سنسور بزرگ ۱ اینچی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی استفاده شده که می‌تواند عمق میدان را به‌شکل کاملاً واقعی و نه افکت‌های دیجیتالی، ارائه کند. این یعنی با شیائومی 12S Ultra می‌توانید عکس‌های پرتره در رده دوربین‌های حرفه‌ای ثبت کنید. چیزی که آیفون های اپل هم در آن ادعای زیادی دارند اما در کنار سنسور اصلی، دو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی فوق عریض و تله فوتو با زوم اپتیکال ۵ برابری نیز استفاده شده و یک حسگر عمق‌سنج ToF 3D آن‌ها را همراهی می‌کند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی پرچمدار شیائومی نیز عکس‌های زیبایی را ثبت خواهد کرد.

۶. ایسوس راگ فون ۶

ایسوس راگ فون ۶

گوشی‌های گیمینگ در دسته محصولات پرچمدار قرار نمی‌گیرند. آن‌ها در بخش‌هایی مثل دوربین، نرم افزار و عمر باتری با پرچمداران فاصله دارند و هیچوقت وضعیت خوبی را از نظر سخت‌افزاری نداشته‌اند. با این حال ایسوس موفق شده یک گوشی پرچمدار گیمینگ را تولید کند که برای استفاده روزمره کاربران هم مناسب است و می‌تواند جایگزین خوبی برای آیفون شما باشد.

یکی از جذابیت‌های این گوشی، حک شدن لوگو برند مشهور دنیای گیمینگ، ROG روی قاب پشتی این گوشی ۸۹۹ دلاری است. موبایلی که وزن ۲۳۹ گرمی (هم وزن آیفون ۱۴ پرو مکس) و ضخامت ۱۰.۳ میلی‌متری دارد و به تراشه توانمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به‌همراه ۱۶ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی مجهز شده است. این گوشی گواهی ضد آب IPX4 را هم دارد، دو پورت USB-C را در اختیار شما می‌گذارد و از یک باتری بزرگ ۶،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیروی خودش را تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گوشی‌های گیمینگ قدرتمند سری ایسوس راگ فون ۶ با 18GB رم معرفی شدند

در جلوی گوشی ROG Phone 6 یک نمایشگر ۶.۷۸ اینچی امولد با رزولوشن شگفت‌انگیز ۲۴۴۸ در ۱۰۸۰ پیکسلی و نرخ رفرش فوق‌العاده ۱۶۵ هرتزی حضور دارد که در دنیای موبایل بی‌سابقه است. به‌لطف این نمایشگر شما می‌توانید بازی‌ها را با بهترین کیفیت و زوایای دید اجرا کنید و از آن‌ها لذت ببرید. ایسوس می‌گوید این گوشی می‌تواند بازی Genshin Impact که سنگین‌ترین بازی موبایل است را با بالاترین تنظیمات گرافیکی و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه‌ای اجرا کند. همچنین با ۳۰ دقیقه بازی کردن، فقط ۱۵ درصد از شارژ بازی مصرف می‌شود.

ایسوس راگ فون ۶

اما برخلاف دیگر گوشی‌های گیمینگ بازار، ایسوس دوربین‌های خوبی را روی قاب آن به‌جای گذاشته است. در پشت قاب، دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی اصلی + ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و ۵ مگاپیکسلی ماکرو حضور دارد که عکس‌های خوبی را چه در محیط‌های بیرونی و چه داخلی می‌گیرند. علاوه بر این با وضوح 8K‌ نیز فیلمبرداری می‌کنند. عمر باتری این گوشی نیز خوب است. به‌طور کلی اگر به‌دنبال یک موبایل توانمند می‌گردید که هم در بازی کردن و هم استفاده عادی بدون نقص باشد، ما به شما راگ فون ۶ را توصیه می‌کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*