ورزش های الکترونیک

مسابقات ورزش های الکترونیک با موفقیت روی شبکه همراه اول برگزار شد

مسابقات ورزش های الکترونیک با هدف انتخابی تیم ملی برای بازی‌های جهانی و آسیایی با موفقیت روی شبکه همراه اول برگزار شد.

شب گذشته جمعه 19 اسفند 1401 مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش های الکترونیک و نخستین دوره مسابقات ورزش های الکترونیک همراه اول به پایان رسید. ورزش های الکترونیکی که به‌عنوان مسابقات بازی‌های ویدیویی رقابتی یا مسابقات بین بازیکنان یا تیم‌های حرفه‌ای نیز محسوب می‌شوند طی سال‌های اخیر توانستند نگاه بسیاری را به خود جلب کنند.

برگزاری ورزش های الکترونیک با مشارکت همراه اول

در این رویداد ملی 3 مسابقه با محوریت بازی‌های Efootball ،Fifa 2023 و PUBG mobile بر بستر تکنولوژی 5G همراه اول برگزار شد. در واقع اپراتور همراه اول در این رویداد برای اولین بار قدرت شبکه ارتباطی خود را برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای ارائه کرد و باعث شد ورزش‌های الکترونیک با موفقیت انجام شوند. تیم‌ها و بازیکنان شرکت‌کننده در این دوره به بالاترین نرخ سرعت دسترسی به شبکه با کمترین زمان تاخیر (Ping) دسترسی داشتند.

همچنین تیم‌ها با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه روی شبکه همراه اول و با بالاترین کیفیت ارتباطی مبتنی بر شبکه ارتباطات سیار به رقابت پرداختند که بیش از پیش ماهیت فناوری نسل پنجم و ضرورت توسعه یوزرکیس‌های مبتنی بر 5G را نشان داد.

همراه اول در گذشته نیز زیرساخت‌های اختصاصی شده برای حمایت از ورزش‌های الکترونیک را در اختیار انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران قرار داد؛ برای مثال از این زیرساخت‌ها در برگزاری مسابقات آنلاین بین‌المللی بازی DOTA2 در مهر ماه سال 1401 به کار گرفته شد و باعث صعود تیم ملی به مراحل بالاتر شد. همچنین همراه اول برای این دوره از مسابقات امکان تماشای رقابت‌ها به صورت زنده از طریق لینک روبیکا به آدرس rubika.ir/strium در بازه روزهای 18 و 19 اسفند 1401 فراهم ساخت.

اپراتور همراه اول در اجرای پروژه‌های کلیدی فناوری 5G در ابعاد ملی مانند «جراحی از راه دور مبتنی بر تکنولوژی نسل پنجم» که تیر ماه سال 1400 روی جراحی یک حیوان استفاده شده بود توانست ظرفیت‌های این فناوری را نشان دهد. در همین راستا این اپراتور با اجرای این رویداد نیز نشان داد برای اجرای مقولات کلانی نظیر شهر هوشمند با ویژگی‌هایی چون اتصالات سریع و مطمئن آمادگی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*