ارزان ترین خودروهای جدید صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳

ارزان‌ قیمت ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل 2023 که می‌توان به ایران وارد کرد

در این مطلب نگاهی به ارزان قیمت ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل 2023 داریم؛ ماشین هایی مقرون به صرفه از امثال فولکس واگن، هیوندای و سیتروئن.

با عواملی نظیر کمبود جهانی تراشه به‌خاطر پاندمی کرونا، تورم جهانی و افزایش هزینه‌های تولید، قیمت خودروها سیری صعودی به‌خود گرفته است. با وجود این، همچنان می‌توان خودروهای صفر کیلومتر کارآمدی را برای رفت و آمدهای کم‌سرعت داخل شهر پیدا کرد. اغلب این خودروها هم در سگمنت خودروهای «شهری» و محصول خودروسازان اروپایی هستند. در ادامه نگاهی به ارزان قیمت ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل 2023 خواهیم داشت که امکان واردات آن‌ها به ایران بدون مانع در زمینه سقف قیمت وجود دارد.

ارزان ترین خودروهای جدید صفر کیلومتر مدل 2023

۲۰. فولکس واگن پولو

فولکس واگن پولو جزو ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳

  • قیمت:‌ نزدیک به ۲۴ هزار دلار

اولین مورد لیست ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل 2023 به خودروساز باقدمت آلمانی فولکس واگن تعلق دارد. پولو از نظر کیفیت سواری و هندلینگ شباهت‌هایی به گلف، محصول پرفروش دیگری از فولکس واگن دارد. در زمینه امکانات و تجهیزات هم حتی در بعضی از موارد می‌تواند به پای خودروهای بالارده‌تر از خود برسد. البته بنا به گفته فولکس واگن، ارتقا به استانداردهای آلایندگی یورو 7 افزایش قیمت پولو را به‌دنبال خواهد داشت. به‌عبارتی دیگر، تولید خودروهای فوق جمع‌وجور با استانداردهای آلایندگی روز که هرچه سفت و سخت‌تر شده‌اند، دیگر توجیهی ندارد.

۱۹. هیوندای i20

هیوندای i20 جزو ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳

  • قیمت:‌ نزدیک به ۲۳,۵۰۰ هزار دلار

آی 20 با طراحی تهاجمی و اسپرت هماهنگ با زبان طراحی کمپانی کره‌ای هیوندای خودنمایی می‌کند. نسخه پایه این هاچ بک با نام SE که قیمت 23 هزار و 500 تا 25 هزار دلار دارد، سنسور پارک عقب با دوربین دنده عقب، تاچ‌اسکرین 8 اینچی، رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی، تهویه دستی و کروز کنترل را پیش روی خریدار قرار می‌دهد. به‌صورت کلی به‌خاطر عوامل مختلف که یکی از آن‌ها طراحی هیجان‌انگیز است، می‌توان آن را رقیبی برای فولکس واگن پولو و فورد فیستا دانست.

۱۸. اشکودا فابیا

اشکودا فابیا جزو ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳

  • قیمت:‌ نزدیک به ۲۲ هزار دلار

بر اساس لیست خودروهای وارداتی، اشکودا فابیا را پارس ساتر هوشمند به ایران خواهد آورد. هاچ بک جمع و جور اروپایی اشکودا فابیا دارای طراحی ساده اما جذابی است که اگر رده آن را لحاظ کنیم، کاملاً رضایت‌بخش به‌نظر می‌رسد. گذشته از این، امکاناتی مانند نمایشگر مرکزی 6.5 اینچی، سنسور پارک عقب، کروز کنترل تطبیقی، هشدار لاین و تهویه دستی برای آن در نظر گرفته شده است. البته پیشرانه پایه آن که یک نمونه 1 لیتری 3 سیلندر است، فقط 65 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور آن هم کمتر از 100 نیوتن‌متر است. در هر صورت، باید انتظارات از یکی از ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر در سال 2023 را تنظیم کرد.

۱۷. ام جی ZS

کراس اوور چینی ام جی زد اس

  • قیمت:‌ نزدیک به ۲۲ هزار دلار

امروزه که کراس اوورها محبوبیت فراوانی پیدا کرده‌اند، اغلب این خودروها با قیمت بالای 25 هزار دلار و مجموعه گسترده امکانات رفاهی و ایمنی روانه بازار می‌شوند. در واقع، برگ برنده کراس اوور ساب کامپکت ام جی زد اس همان قیمت پایین و ارزش خرید با توجه به قیمت آن است. خریدار با خرید مدل Excite این خودرو چینی به امکاناتی از جمله نمایشگر رنگی 10.1 اینچی، اپل کارپلی، اندروید اوتو و سنسور پارک عقب دسترسی پیدا می‌کند. نیروی محرکه MG ZS را هم طبق انتظار، یک پیشرانه 1.5 لیتری به‌همراه گیربکس دستی 5 سرعته یا یک نمونه 1 لیتری توربوشارژ با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته تامین می‌کند.

۱۶. داچیا جاگر

استیشن واگن داچیا جاگر

  • قیمت:‌ نزدیک به ۲۱ هزار دلار

به‌لطف داچیا جاگر خانواده‌ها می‌توانند با کمترین قیمت ممکن به یک خودرو 7 سرنشین صفر کیلومتر دست پیدا کنند. داچیا جاگر 2023 که در زمره ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر سال 2023 قرار می‌گیرد، در دو نسخه 5 سرنشین و 7 سرنشین ارائه می‌شود. به‌نوعی هم المان‌های مینی ون‌ها، شاسی بلندها و استیشن واگن‌ها را در خود جای داده است تا بسته‌ای هرچه کامل‌تر را در اختیار مشتری بگذارد. مدل Essential این هاچ بک اگرچه تاچ‌اسکرین سیستم اطلاعات و سرگرمی ندارد، مجهز به امکاناتی مثل اسپیکرهای استریو، تهویه دستی، چراغ‌های جلو خودکار و کروز کنترل است. حتی مدل SE صندلی‌های گرم‌کن دارد.

۱۵. فیات 500

فیات 500 جزو ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳

  • قیمت:‌ نزدیک به ۲۰,۵۰۰ دلار

فیات 500 پرطرفدارترین و نمادین‌ترین خودرو این خودروساز ایتالیایی است که چه در بین جوانان و چه در بین سالخورده‌ها طرفدار دارد. هاچ بک فیات 500 جدید که زمزمه‌های واردات آن به ایران هم شنیده می‌شود، حالا در دو نسخه بنزین‌سوز مرسوم و هیبرید الکتریکی در دسترس قرار دارد. طراحی دوست‌داشتنی با حفظ المان‌های کلاسیک و فضای داخلی نوستالژیک فقط برخی از ویژگی‌های جذاب فیات 500 هستند. البته نسخه هیبرید این هاچ بک قابلیت کار به‌صورت کاملاً الکتریکی را ندارد و در واقع، از استارتر یا ژنراتور 12 ولتی و باتری 11 آمپر ساعتی برای کاهش مصرف سوخت بهره می‌گیرد.

فیات 500 جدید با این‌که یکی از ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر بازار در سال 2023 به‌شمار می‌رود، به‌جز طراحی و اصالت از امکاناتی مثل سانروف، کروز کنترل، تهویه دستی، نمایشگر مرکزی 7 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو و رینگ‌های 15 اینچی برخوردار است.

۱۴. سوزوکی ایگنیس

سوزوگی ایگنیس جزو مقرون به صرفه ترین خودروهای جدید

  • قیمت:‌ نزدیک به ۲۰,۵۰۰ دلار

سوزوکی ایگنیس خودرویی شهری است که می‌خواهد در قامت یک کراس اوور اس یو وی ظاهر شود. این را در ارتفاع آن نسبت سطح زمین، گلگیرهای برجسته و آپشن چهار چرخ محرک یا همان دو دیفرانسیل می‌توان دید. این ساخته سوزوکی با قیمتی در محدوده 20 هزار دلار و نه فراتر، مناسب آن‌هایی است که یک خودرو جمع و جور برای رفت و آمدهای روزانه می‌خواهند.

۱۳. کیا ریو

کیا ریو جزو ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳

  • قیمت:‌ نزدیک به ۱۹,۸۰۰ دلار

کیا ریو با شهرت خود در ایران از سال‌ها قبل، نیازی به معرفی ندارد. گفتنی است مدتی پیش مطلع شدیم که کوشا خودرو در نظر دارد کیا ریو مدل 2023 را به ایران وارد کند. این سدان ساب کامپکت با ویژگی‌هایی نظیر قیمت زیر 20 هزار دلار، طراحی نسبتاً به‌روز (با در نظر گرفتن محدوده قیمتی و سگمنت) و مجموعه امکانات پذیرفتنی، ارزش خرید بالایی دارد. مجموعه امکانات این خودرو کره‌ای شامل تاچ‌اسکرین 8 اینچی مختص به سیستم اطلاعات و سرگرمی، کروز کنترل و سنسور پارک عقب می‌شود. در مجموع Rio جزو خودروهای پایین‌رده‌ای است که تناسبی قابل ملاحظه بین قیمت و کیفیت/امکانات/طراحی دارد.

۱۲. سوزوکی سوئیفت

هاچ بک سوزوکی سوئیفت

  • قیمت:‌ نزدیک به ۱۹,۶۰۰ دلار

سوئیفت، خودرو سوپرمینی مقرون به صرفه سوزوکی که یکی از ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر سال 2023 است، چندین ویژگی برجسته دارد. فضای موجود در کابین، مصرف سوخت و سطح عملکردی آن شاید حتی با بالارده‌تر از خود قابل مقایسه باشد. فناوری هیبرید ساخته سوزوکی هم که از سال 2020 به این هاچ بک راه پیدا کرد، به‌نوعی نور علی نور شده است. ضمن همه این‌ها، این خودرو فوق جمع و جور امکاناتی مناسب دارد که از بین آن‌ها می‌توان فرمان چرمی، دوربین دید عقب، نمایشگر 7 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، کروز کنترل تطبیقی و ترمز ایمنی خودکار را ذکر کرد.

۱۱. تویوتا آیگو ایکس

تویوتا آیگو ایکس جزو ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳

  • قیمت:‌ نزدیک به ۱۹,۶۰۰ دلار

در گذشته تویوتا آیگو ایکس در کنار سیتروئن سی 1 و پژو 108 در کارخانه جمهوری چک تولید می‌شد، اما با توقف تولید این دو خودرو شهری حالا فقط خودرو تویوتا باقی مانده است. هرچند سود توسعه و تولید خودروهای دسته شهری رضایت‌بخش نیست، تویوتا به ظرفیت این خودروها در آینده صنعت خودرو باور دارد و آیگو ایکس هم نتیجه این رویکرد این خودروساز ژاپنی است. کراس اوور شهری Aygo X محصولی متفاوت از ساخته‌های معمول تویوتا، ولی در همان حال با المان‌های اساسی این کمپانی به‌حساب می‌آید.

۱۰. داچیا داستر

داچیا داستر جزو ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳

  • قیمت:‌ نزدیک به ۱۹,۶۰۰ دلار

داچیا داستر یکی از شاسی بلندهای معدود بین هاچ بک‌های فراوان در لیست ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر سال 2023 است. داستر را می‌توان یک شاسی بلند مناسب برای حمل و نقل خانوار دانست که قیمت آن تفاوتی چندانی با هاچ بک‌های فشرده شهری ندارد. در این کراس اوور 5 سرنشین می‌توانند به‌راحتی بنشینند و همچنین به‌لطف فضای بار گسترده در نظر گرفته شده، انواع وسایلشان را با خود به‌همراه ببرند. با این حال، با توجه به قیمت زیر 20 هزار دلار نباید از داستر انتظار امکاناتی مثل مواد نرم و فناوری‌های پیشرفته به‌روز را داشت.

۹. هیوندای i10

هیوندای i10 جزو ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳

  • قیمت:‌ نزدیک به ۱۸,۴۰۰ دلار

هیوندای i10 مدل 2023 که جزو گزینه‌های انتخابی کرمان موتور برای واردات به ایران بوده، یکی از ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر سال 2023 است. البته این هاچ بک فوق فشرده شهری رفته‌رفته گران‌تر شده است. یکی از وجوه تمایز این محصول هیوندای نسبت به نمونه‌های مشابه خود را می‌توان طراحی اسپرت‌ و تهاجمی آن بر شمرد. در این سگمنت کمتر خودرویی با این سبک و سیاق طراحی را می‌بینیم و همین باعث می‌شود در بین بقیه خودروها به‌وضوح به چشم بیاید. پیشرانه‌های 1 لیتری 3 سیلندر، 1.2 لیتری 4 سیلندر و 1 لیتری 3 سیلندر توربو و گارانتی 5 ساله بدون محدودیت کیلومتر ویژگی‌های دیگر i10 هستند.

۸. فیات پاندا

فیات پاندا جزو ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳

  • قیمت:‌ نزدیک به ۱۸,۱۰۰ دلار

پس از فیات 500 نوبت به خودرو جمع و جور ارزان دیگری از فیات یعنی پاندا می‌رسد. فیات پاندا در سال 2022 به‌رسم همیشه عنوان پرفروش‌ترین خودرو ایتالیا را تصاحب کرد. بعد از آن لانچیا ایپسیلون قرار گرفت، ولی جایگاه سوم هم به شرکتی جز فیات تعلق پیدا نکرد و فیات 500 در این جایگاه نشست. پاندا که اکنون در سومین نسل خود به‌سر می‌برد، در چندین تریم نظیر کراس، گارمین، رد و لایف با ویژگی‌های ظاهری و قابلیت‌های متفاوت ضمن پیشرانه 1 لیتری هیبرید عرضه می‌شود. مختصر و مفید باید گفت که Panda یک خودروی شهری با اصالت و با کیفیت برای استفاده سبک درون‌شهری است.

۷. داچیا ساندرو استپ وی

کراس اوور داچیا ساندرو استپ وی

  • قیمت:‌ نزدیک به ۱۷,۶۰۰ دلار

استپ وی نسخه‌ای کراس اوورمانند از داچیا ساندرو است که برای سومین نسل این خودرو هم همچنان روانه بازار می‌شود. استپ وی با ویژگی‌هایی مثل ارتفاع افزایش یافته نسبت به سطح زمین، بیشتر به یک کراس اوور یا اس یو وی نزدیک شده است. کسانی هم که می‌خواهند با قیمت زیر 20 هزار دلار پشت فرمان خودرویی کراس اوورمانند بنشینند، می‌توانند این محصول داچیا را انتخاب کنند. ساندرو استپ وی که جزو ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر بازار در سال 2023 است، حتی در نسخه فول آپشن قیمتی چندان بالاتر از 20 هزار دلار ندارد.

۶. فولکس واگن آپ

فولکس واگن آپ جزو ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳

  • قیمت:‌ نزدیک به ۱۷,۴۰۰ دلار

آپ یکی از محصولات شهری مقرون به صرفه خودروساز باقدمت آلمانی فولکس واگن برشمرده می‌شود که تنوع جالب توجهی در نسخه‌ها دارد. این هاچ بک در نسخه‌های 3 درب، 5 درب، GTI و حتی تمام الکتریکی در دسترس قرار گرفته است. Up گرچه در ظاهر خودرویی ساده به‌نظر می‌آید، در باطن خودرویی راحت، روان و پایدار است که می‌تواند به‌درستی از وظیفه حمل و نقل سرنشینان خود بر بیاید. قیمت پایه نسخه 3 درب این ساخته فولکس واگن در محدوده 17,400 دلاری قرار می‌گیرد و با این قیمت، باید در مقطع کنونی یکی از ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر موجود در بازار در سال 2023 در نظر گرفته شود.

۵. سیتروئن سی 3

سیتروئن سی 3 جزو ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳

  • قیمت:‌ نزدیک به ۱۷,۱۰۰ دلار

سیتروئن C3 که از طریق سایپا به بازار ایران هم راه پیدا کرده بود، هاچ بکی جمع و جور با قیمتی وسوسه‌کننده است. سی 3 با 97 ترکیب رنگ مختلف پیش رو مشتریان قرار داده می‌شود که دست آن‌ها را در انتخاب خودرو به سلیقه خودشان باز می‌گذارد. C3 به‌عنوان یک خودرو سوپرمینی، به یک پیشرانه بنزین‌سوز 1.2 لیتری 3 سیلندر تجهیز شده است که می‌تواند 82 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. از جمله امکانات این هاچ بک هم می‌توان به چراغ‌های جلو LED با مه‌شکن، رادیو DAB و هشدار خروج از مسیر اشاره کرد. پنل‌های محافظتی ایر بامپ در دو طرف هم المانی منحصر به آن هستند.

۴. ام جی 3

هاچ بک چینی ام جی 3

  • قیمت:‌ نزدیک به ۱۷ هزار دلار

مورد دیگر لیست ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر 2023 که به برند چینی ام جی تعلق دارد، ام جی 3 است. این هاچ بک با مجموعه‌ای مطلوب از امکانات استاندارد در دسترس قرار می‌گیرد، در حالی که حتی مدل فول آپشن آن ارزان‌تر از هاچ بک فیستا فورد است. البته MG3 مثل خیلی از هم‌رده‌های خود، پیشرانه چندان پرتوانی ندارد. قوای محرکه این هاچ بک چینی را یک پیشرانه 1.5 لیتری قدیمی تامین می‌کند که حداکثر خروجی آن 105 اسب بخار است. با این حال، نمی‌توان از سواری رضایت‌بخش و فضای داخلی بهبود یافته آن چشم‌پوشی کرد.

۳. کیا پیکانتو

کیا پیکانتو جزو ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳

  • قیمت:‌ نزدیک به ۱۶,۴۰۰ دلار

چند ماه قبل بود که با اعلام آزادسازی واردات خودرو، مشخص شد کوشا خودرو برای واردات چندین خودرو از برند کیا از جمله پیکانتو به ایران برنامه دارد. پیکانتو در زمره خودروهای «شهری» یا «سیتی کار» قرار می‌گیرد که مختص به رفت و آمدهای کم‌سرعت در محیط‌های شهری است؛ هرچه باشد، با یکی از ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر 2023 مواجه‌اید. از این رو، نباید انتظار پیشرانه‌ای پرتوان با ارقام بالا را از آن داشت. پیشرانه پایه این هاچ بک یک نمونه 1 لیتری 3 سیلندر تنفس طبیعی است که مجموعاً 67 اسب بخار قدرت و 96 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه توربوشارژ همین پیشرانه هم با قدرت 83 اسب بخار و گشتاور 122 نیوتن‌متر در دسترس قرار دارد.

۲. داچیا ساندرو

داچیا ساندرو جزو ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳

  • قیمت:‌ نزدیک به ۱۶ هزار دلار

داچیا ساندرو اکنون از طراحی نسبتاً حوصله‌سربر گذشته عبور کرده و جلوه‌ای جذاب‌تر به‌خود گرفته است؛ جلوه‌ای که شاید دیگر نمایان‌گر یک خودرو مقرون به صرفه زیر 20 هزار دلار نباشد. مدل پایه این هاچ بک Essential نام دارد و مدل بالارده‌تر آن Expression است که با مجموعه قابل قبولی از امکانات (با لحاظ محدوده قیمتی) در اختیار خریدار گذاشته می‌شود. این مدل که فقط چند صد دلار قیمت بیشتری نسبت به مدل پایه دارد، مجهز به امکاناتی نظیر نمایشگر 8 اینچی اطلاعات و سرگرمی، سنسور پارک عقب، ورود بدون کلید و چراغ‌های اتوماتیک است.

۱. سیتروئن آمی

خودرو شهری سیتروئن آمی

  • قیمت:‌ نزدیک به ۱۰ هزار دلار

با قیمت 10 هزار دلار، خریدار چاره‌ای جز این ندارد که انتظارات خود را به حداقل برساند. سیتروئن آمی (Ami) که در صدر لیست ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر 2023 قرار دارد، خودرویی برقی است برای کسانی که به‌جز خیابان‌های شهر، در جایی دیگر از خودرو استفاده نمی‌کنند؛ همچنین وظیفه حمل و نقل یک خانواده را بر عهده ندارند، چون فقط دو سرنشین در این چهارچرخه جا می‌گیرند. آمی با یک بار شارژ کامل توانایی پیمودن مسافت 74 کیلومتر را دارد و سقف سرعت آن 45 کیلومتر بر ساعت است. در یک کلام، فقط آن‌هایی که محصولی یک پله بالاتر از دوچرخه می‌خواهند باید به سراغ چنین وسیله‌ای بروند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*