فیس لیفت MG 3

بررسی نسخه فیس لیفت MG 3، هاچبک جدید بازار ایران

در این مطلب قصد داریم به بررسی نسخه فیس لیفت MG 3 بپردازیم و مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت این هاچ بک را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

به تعویق افتادن واردات خودرو یا به تعویق انداختن عامدانه آن شرایط فعلی بازار را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. عده‌ای از مشتریان منتظر ورود خودروهای خارجی به کشور هستند تا بتوانند با سرمایه اندکی که دارند خودرویی با کیفیت خریداری کنند و فروشندگان هم در انتظار گران شدن محصولات خودرویی هستند.

بررسی نسخه فیس لیفت MG 3

وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از ماه‌ها رفت و آمد و کشمکش بر سر تدوین آیین نامه واردات با مجلس شورای اسلامی بالاخره فهرست اولیه خودروهای وارداتی و شرکت‌های مجاز برای امر واردات را مشخص و منتشر کرده است. با این اوصاف برخی از خودروهایی که طی ماه‌های آینده قرار است راهی بازار شوند از هم‌اکنون مشخص خواهند بود.

بررسی نسخه فیس لیفت MG 3

یکی از خودروهای جذابی که قرار است وارد بازار کشور شود، MG 3 است. این خودروی هاچ بک مدت‌ها پیش به واسطه تلاش و کوشش زیاد مدیا موتورز وارد جاده‌های کشورمان شد و در حال حاضر قرار است نسخه فیس لیفت آن با مشخصاتی ارتقایافته و امکانات بیشتر به دست مشتریان ایرانی برسد.

به همین جهت تصمیم گرفته‌ایم نیم نگاهی به خودروی ام جی 3 بیندازیم و مشخصات فنی، طراحی ظاهری و امکانات رفاهی‌اش را زیر ذره‌بین قرار دهیم تا ببینیم تا چه حد ارزش خرید دارد. در ادامه با معرفی اجمالی این خودرو همراه باشید.

طراحی ظاهری MG 3 مدل 2022

نخستین بار در سال 2008 بود که MG 3 روانه بازار شد و در حقیقت خودروی تازه‌واردی محسوب نمی‌شد؛ چرا که ری‌برند شده محصول دیگری به نام روور استریت وایز بود. در آن زمان انتقادات فراوانی به طراحی ظاهری این خودرو شد، زیرا قدیمی به حساب می‌آمد.

سه سال بعد از عرضه اولیه این خودرو، نسل دوم ام جی 3 راهی بازار شد و این بار توانست نظر مشتریان جوان را به خود جلب کند. این بار هاچ بک MG 3 گرد و خاک به پا کرد و دو سال بعدتر فیس لیفت مختصری از آن تولید و عرضه شد. یک سال بعد این فیس لیفت توسط شرکت مدیا موتورز وارد کشورمان شد، ولی متاسفانه استقبال خوبی از آن به عمل نیامد و به یک سال نکشید که از فهرست فروش مدیاموتورز حذف شد.

بررسی نسخه فیس لیفت MG 3

ام جی 3 که امروز می‌خواهیم بررسی‌اش کنیم، دومین فیس لیفت از دومین نسل این خودروی هاچ بک به شمار می‌رود. این محصول از سال 2018 وارد خط تولید شد و بر خلاف فیس لیفت قبلی که سر و صدای زیادی به پا نکرد، دومین فیس لیفت محبوب دل‌ها شد و فروش خوبی را تجربه نمود.

در دومین فیس لیفت ام جی 3 می‌توان تغییرات زیادی در نمای جلوی خودرو مشاهده کرد. یکی از کراس اوورهای محبوب شرکت MG، خودروی MG ZS است و طراحی نمای جلویی ام جی 3 شباهت‌های زیادی به نمای جلو این کراس اوور دارد. چراغ‌های جلو حالتی شبیه به اخم دارند و جلوپنجره نیز بزرگ است، ولی با این حال ظاهر اسپرت آن همچنان حفظ شده است. سایر بخش‌های MG 3 تغییر خاصی پیدا نکرده و فقط رینگ چرخ‌ها، در صندوق بار و گرافیک چراغ‌های عقب اندکی بهبود یافته‌اند.

طراحان کابین داخلی این هاچ بک جذاب در این قسمت سنگ تمام گذاشته و بیشتر انرژی خود را صرف این بخش کرده‌اند. این کابین شباهت چندانی با نسخه قبلی ندارد و از جمله تغییرات آن می‌توان به غربیلک فرمان دی‌کات اسپرت، مانیتور بزرگ و تزئینات نقره‌ای و مشکی براق داشبورد اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت که کابین خودرو دیگر اقتصادی نیست و جلوه‌ای مدرن و لوکس دارد.

بررسی نسخه فیس لیفت MG 3

مشخصات فنی MG 3 مدل 2022

زیر کاپوت خودروی هاچ بک ام جی 3 دو نوع پیشرانه وجود دارد و نیروی محرکه نیز از طریق دو نوع گیربکس به محور جلو منتقل می‌شود. نخستین پیشرانه 1.3 لیتری تنفس طبیعی است که نیروی محرکه را از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی به محور جلو انتقال می‌دهد. به نظر می‌رسد این پیشرانه و این مدل از MG 3 وارد کشورمان نشود.

دومین پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که پیش‌تر در نسخه‌های 2014 و 2015 تجربه آن را داشته‌ایم. البته این موتور هم اکنون ارتقا یافته و می‌تواند حداکثر قدرت 117 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر را تولید کند. گیربکس این پیشرانه 4 سرعته اتوماتیک است.

هاچ بک ام جی 3 به طور ترکیبی در هر 100 کیلومتر مسافتی که طی می‌کند، 5.9 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. از آنجایی که بازار داخلی ما تجربه سواری این خودرو را داشته می‌توان شتاب صفر تا صد آن را 11 ثانیه تخمین زد. این رقم برای یک خودروی جمع و جور شهری مناسب خواهد بود. حجم مخزن سوخت MG 3 حداکثر 45 لیتر و حجم صندوق بار آن 285 لیتر است که برای مسافرت شاید گزینه‌ای مناسب نباشد.

امکانات رفاهی فیس لیفت MG 3 مدل 2022

همان‌طور که به احتمال زیاد حدس می‌زنید، ام جی 3 خودرویی اقتصادی و مقرون به صرفه است و نباید انتظار امکانات رفاهی و آپشن‌های خیلی زیادی از آن داشته باشیم. البته در حد قیمتی که دارد و نام برندی که با خود به یدک می‌کشد، هاچ بک جذابی است و امکاناتی به شرح ذیل دارد:

کابین ام جی 3

تهویه مطبوع الکتریکی، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)، دی‌ لایت، مولتی مدیا با مانیتور لمسی و نویگیشن، سانروف، پاور ویندوز، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC) و 6 ایربگ 10 نقطه‌ای.

لازم به ذکر است که این خودرو جزو محصولات زیر 10 هزار دلار بازار خواهد بود و شاید برای این که اقتصادی‌تر باشد در همان بدو واردات نسخه‌های فول امکاناتش راهی بازار نشود تا سطح قیمتی 10 هزار دلار حفظ شود. برای مثال ممکن است نمونه وارداتی امکاناتی مثل کروز کنترل یا ایربگ‌های پرده‌ای نداشته باشد.

سخن پایانی

در پایان باید گفت که فیس لیفت هاچ بک MG 3 نسبت به مدل‌های قبلی چهره جذاب‌تری پیدا کرده و مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. این خودرو اگرچه جمع‌وجور و مناسب استفاده‌های درون شهری است، اما مشخصات فنی و آپشن‌های رفاهی قابل قبولی در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

ام جی 3

البته در بازار داخلی ما مشتریان ترجیح می‌دهند با هزینه‌ای که برای هاچ بک MG 3 قرار است بکنند، یک خودروی بزرگتر بخرند تا نه تنها در داخل شهر کاربرد داشته باشد بلکه بتواند مصارف برون شهری را نیز پوشش دهد. با این حال پس از چند سال از دوری چنین سگمنتی در داخل ایران به نظر می‌رسد جای خالی چنین خودرویی احساس می‌شود.

تنها کاری که شرکت واردکننده این خودرو باید مد نظر قرار دهد این است که اشتباه مدیاموتورز را انجام ندهد و حتماً در مبحث بازاریابی و خدمات پس از فروش قوی و قدرتمند ظاهر شود. این خودرو در بازار انگلستان با قیمتی بین 12 هزار و 700 تا 14 هزار و 300 پوند خرید و فروش می‌شود. ام جی 3 در بازار چین ارزان‌تر است و به احتمال زیاد در وهله اول شاهد ورود یکی از همین نسخه‌های اقتصادی به کشور باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*