ایلان ماسک توییتر ضرر

ایلان ماسک در خرید توییتر، بدجوری سوخت داده است؛ 24 میلیارد دلار ضرر؟

ایلان ماسک در هنگام خرید توییتر آرزوها و اهداف بسیار بزرگی را در سر داشت؛ اما پس از خرید این شبکه اجتماعی دردسرها آغاز شد و حالا خبر ضرر ۲۴ میلیارد دلاری مالک اسپیس ایکس را می‌شنویم.

پاییز سال گذشته بود که ایلان ماسک با پرداخت ۴۴ میلیارد دلار شبکه اجتماعی توییتر را خریداری کرد. از آن زمان تاکنون نیز ماسک شاهد بحران‌های متعددی بوده است. یکی از تصمیمات جنجالی ایلان ماسک در این مدت اخراج گسترده کارکنان بوده است. به‌طوری که تعداد کلی کارمندان توییتر از ۷۵۰۰ نفر به ۲۰۰۰ نفر کاهش یافته است.

ضرر هنگفت ایلان ماسک در نتیجه تصمیمات جنجالی در توییتر

ایلان ماسک توییتر ضرر

اگر بخواهیم‌ دقیق‌تر بگوییم ماسک ابتدا تعداد زیادی از کارمندان بخش نظارت بر محتوا را اخراج کرد. همین نیز باعث شد که بسیاری از شرکت‌های تبلیغ کننده در توییتر فعالیت‌های خود را در این شبکه اجتماعی متوقف کنند. کنار کشیدن ۵۰۰ شریک تبلیغاتی توییتر در چند ماه اخیر سبب شده که درآمد این شبکه اجتماعی نسبت به سال گذشته تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

همین نیز باعث شد که موج اخراج های بزرگ در توییتر ادامه یابد. بسیاری این اتفاق را به شروع فاجعه‌وار سرویس توییتر بلو مربوط می‌دانند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این سرویس از زمان عرضه تاکنون تنها توانسته نظر ۱۸۰ هزار کاربر آمریکایی را جلب کند که یعنی راه درازی برای موفقیت در پیش دارد و ایلان ماسک و توییتر فعلا قرار است ضرر کنند.

ایلان ماسک توییتر ضرر

توییتر قرار بود با این تغییرات پیشرفت کند؛ اما پس از اینکه سرویس توییتر بلو در اختیار تمام جهان قرار گرفت، صرفا به ابزاری برای سوء استفاده و جعل هویت برندهای مطرح تبدیل شد و زمینه‌ نارضایتی بیشتر مشتریان سازمانی این شبکه اجتماعی را فراهم کرد.

همه‌ی اینها باعث شده که ارزش توییتر پس از خرید توسط ایلان ماسک به‌شدت کاهش یابد. اخیرا یک نامه داخلی از ایلان ماسک به کارمندان توییتر منتشر شده است که در آن ارزش فعلی توییتر را تنها ۲۰ میلیارد دلار می‌داند. این عدد به‌معنی ضرر ۲۴ میلیارد دلاری است.

ایلان ماسک توییتر ضرر

ایلان ماسک در این نامه پس از اشاره به برنامه سهام جبرانی، به کارمندان خود یادآور شده است که این شبکه اجتماعی هنوز در وضعیت مالی خطرناکی قرار دارد. به گفته میلیاردر معروف،‌ این شبکه در یک بازه زمانی روزانه ۴ میلیون دلار ضرر می‌داده و تنها ۴ ماه با ورشکستگی فاصله داشته است. ایلان ماسک همچنین خاطرنشان کرد که توییتر تغییرات سریعی را در پیش دارد تا از ضرر خارج شده و در مسیر پیشرفت گام بردارد.

ایلان ماسک همچنین تاکید کرد که در صورت ادامه یافتن روند پیشین توییتر ضرر ۳ میلیارد دلاری سالیانه را تجربه می‌کرد؛ اما اکنون این میزان نصف شده و آن هم صرفا به‌خاطر سررسید شدن بدهی‌های گذشته این شرکت است.

شبکه اجتماعی

با همه اینها ایلان ماسک آينده‌ای روشن اما سخت را پیش روی توییتر می‌بیند و گمان می‌کند که پس از ضررهای گذشته، ارزش این شرکت به ۲۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید. اگر این وعده روزی تحقق یابد، می‌توان انتظار داشت که ارزش سهام اهدایی ماسک به کارمندان ۱۰ برابر شود. ایلان ماسک  قصد دارد به کارمندان توییتر اجازه دهد هر شش ماه سهام خود را بفروشند. این سیاست به آنچه در اسپیس ایکس دیده‌ایم، شباهت دارد.

برای مقایسه بد نیست بدانید که اسنپ (شرکت مادر اسنپ‌‌چپ) با ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه فعال بیشتر نسبت به توییتر حدود ۲۰ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است. این مسائل در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از کارشناسان ایلان ماسک را عامل ضرر های کنونی توییتر و وضعیت اقتصادی نابسمان آن می‌دانند.

به نظر شما آیا ایلان ماسک می‌تواند توییتر را به روزهای اوج خود برگرداند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*