ماشین چینی Lynk & Co 08 PHEV

لینک اند کو 08 هیبریدی ؛ شاسی بلند فوق مدرن چینی با نمایشگر 92 اینچی + ویدیو

لینک اند کو 08 پلاگین هیبریدی – Lynk & Co 08 PHEV جدیدترین شاسی بلند مدرن از زیر برند جیلی است که از سه نمایشگر مجزا پشتیبانی می‌کند؛ یکی از آن‌ها می‌تواند تا 92 اینچ بزرگ شود!

شرکت جیلی بالاخره خجالت خود را کنار گذاشت و از آخرین شاسی بلند پلاگین هیبریدی خود رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات فنی، قیمت و آپشن‌های جذاب لینک اند کو 08 هیبریدی همراه می‌شویم و ظاهر و کابین خیره کننده آن را تماشا می‌کنیم.

فهرست عناوین:

معرفی کوتاه لینک اند کو 08 هیبریدی

برند Lynk & Co یکی از زیر مجموعه‌های جیلی است که تحت نظر این شرکت و ولوو، فعالیت می‌کند. تا اینجای کار با چند محصول زیبا از این نام مثل لینک اند کو 03 و کراس اوور 01 آشنا شدیم و خودرو مسابقه‌ای لینک اند کو 03 TCR را هم دیدیم. حالا قرار است با لینک اند کو 08 PHEV کمی وقت گذرانی کنیم. قوای هیبرید این خودرو، (احتمالا) بیش از 540 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند و کابین آن، واقعا دسته کمی از خودروهای مدرن و گران قیمت اروپایی ندارد.

طراحی ظاهری و ابعاد جیلی Lynk & Co 08 PHEV

ماشین چینی Lynk & Co 08 PHEV

ابعاد لینک اند کو 08 هیبریدی تقریبا یک سر و گردن بالاتر از شاسی بلندهایی مثل ولوو XC60 یا بی ام و X4 است و شامل 4820 میلی متر طول، 1915 میلی متر عرض و 1685 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله‌ محورهای آن هم به 2848 میلی متر می‌رسد. شاسی بلند لینک اند کو 09 کمی از این مدل بزرگ‌تر است و شاید از نظر اندازه، بهترین رقیب بنز GLC باشد.

ماشین چینی Lynk & Co 08 PHEV

هندسه طراحی ظاهری در جیلی Lynk & Co 08 PHEV، لایق تشویق و احترام است؛ چرا بخش‌های زیادی از آن، الهامی از خودرو کانسپت لینک اند کو Next Day را نشان می‌دهد. سیستم چراغ‌های این خودرو چیزی شبیه به حرف h را به تصویر می‌کشند و هرچند که با یک ماشین برقی طرف نیستیم، اما جلو پنجره به صورت یک تکه و بسته طراحی شده است. بد نیست اشاره کنیم که سیستم خنک کاری پیشرانه این خودرو، جزو پیشرفته‌ترین سیستم‌های آب خنک در چین است و به همین دلیل به طراحان اجازه داده تا سطح مقطع ورودی هوا را تا 30 درصد کاهش دهند؛ نتیجه؟ ظاهر جلو پنجره، یک تکه و کاملا مدرن شده است!

ماشین چینی Lynk & Co 08 PHEV

فقط به فرم آینه‌ها دقت کنید؛ کدام شرکتی چنین جسارتی را دارد که کلیشه‌ها را بشکند و یک طراحی جدید را تست کند؟ آینه‌های جانبی لینک اند کو 08 هیبریدی دقیقا روی گلگیرها نصب شده‌اند و به پنجره‌ها اتصالی ندارند. رینگ‌های 19 اینچی 5 پره با طراحی آیرودینامیکی هم به جذابیت این قسمت می‌افزاید.

ماشین چینی Lynk & Co 08 PHEV

این جسارت، به نمای عقبی هم گسترش یافته و در این قسمت، یکی از خاص‌ترین چراغ خطرهای جهان را داریم. همچنین هندسه سه بعدی هم کاملا بر روی درب صندوق عقب نمایان است و اسپویلر سقفی و آنتن کوسه‌ای هم کار آن‌ها را تکمیل‌تر می‌کند.

داشبورد و کابین جیلی Lynk & Co 08 PHEV

خودرو شاسی بلند لینک جیلی اند کو 08 پلاگین هیبریدی

اتاق و داشبورد لینک اند کو 08 PHEV بدون ذره‌ای اغراق، دنیایی از آینده‌ را به تصویر می‌کشند. در همان بدو ورود، سنسور تشخیص چهره راننده را داریم و سپس به فرمان D کات با هندسه‌ مربعی شکل می‌رسیم.

خودرو شاسی بلند لینک جیلی اند کو 08 پلاگین هیبریدی

پشت فرمان، یک کلاستر دیجیتال 12.3 اینچی قرار دارد که به همراه مولتی مدیای دیجیتال 15.4 اینچی، هر اطلاعاتی که نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار می‌دهد. حالا به این مجموعه، نمایشگر «هدآپ دیسپلی غول پیکر 92 اینچی مجهز به قابلیت واقعیت مجازی» را هم اضافه کنید . سیستم صوتی هارمن کاردون با 12 اسپیکر هم کابین لینک اند کو 08 PHEV اضافه شده‌ است تا دیگر جای هیچ شکایتی را باقی نگذارد. البته اشتباه نکنید، قرار نیست تا یک تلویزیون 92 اینچی را در داخل کابین داشته باشید! احتمالا قسمتی از پایین شیشه جلو (به صورت سرتاسری)، در نقش HUD ظاهر خواهد شد؛ درست مثل خودرو کانسپت بی ام و آی دی ویژن.

خودرو شاسی بلند لینک جیلی اند کو 08 پلاگین هیبریدی

حتی دستگیره‌های درب و دکمه‌های بالابر شیشه‌ها هم لمسی شده‌اند تا دکمه‌های فیزیکی، تا جای ممکن به صفحات تاریخ بروند و حذف شوند. تریم پارچه‌ای و چرم سفید هم این شاهکار را به اوج خود می‌رساند.

خودرو شاسی بلند لینک جیلی اند کو 08 پلاگین هیبریدی

روی کنسول میانی، به جز پورت شارژ USB و شارژر وایرلس و دکمه‌ اتوهلد، واقعا هیچ دیگری وجود ندارد. حتی اهرام حالت دنده هم به پشت فرمان منتقل شده تا همه چیز در ساده‌ترین حالت خود قرار بگیرد.

مشخصات فنی و قیمت لینک اند کو 08 هیبریدی

ماشین چینی Lynk & Co 08 PHEV

شاسی بلند Lynk & Co 08 PHEV جیلی بر اساس پلتفرم‌های CMA و SPA طراحی شده است که این معماری‌ها می‌توانند رنج گسترده‌ای از قابلیت‌ها و پیشرانه‌های مختلف را در اختیار طراحان قرار دهند.

ماشین چینی Lynk & Co 08 PHEV

فعلا از مشخصات فنی دقیق آن اطلاع نداریم اما با احتمال خیلی زیادی حدس می‌زنیم که در زیر کاپوت لینک اند کو 08 PHEV ، یک موتور 1.5 لیتری هیبریدی قرار داشته باشد که 150 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد. یک موتور الکتریکی با قدرت 136 اسب بخار هم به کمک آن می‌آید تا حداکثر توان لینک اند کو 08 هیبریدی را به دور و بر 245 اسب بخار قدرت و 545 نیوتن متر گشتاور افزایش دهد.

ماشین چینی Lynk & Co 08 PHEV

تمام این توان از طریق یک گیربکس اتوماتیک DHT به چرخ‌های جلویی می‌رود. همچنین باتری‌های لینک اند کو 08 PHEV هم احتمالا 17.2 کیلو وات ساعت ظرفیت خواهند داشت که در حالت رانندگی تمام برقی، بیشتر از 70 کیلومتر دوام نخواهند آورد. شاسی بلند لینک اند کو 08 PHEV به دستیار رانندگی خودکار سطح 2 پلاس مجهز شده پس بدون شک، امکانات زیر را خواهد داشت:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • اتو لایت
  • تابلو خوان
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • رادار حرکت بین خطوط
  • کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی
  • سنسور نور و باران

در انتهای کار به سراغ قیمت لینک اند کو 08 PHEV می‌رویم که فعلا هیچ عددی در مورد آن منتشر نشده است اما با توجه به سایر رقیبان، امکانات جذاب، کابین شدیدا مدرن و طراحی ظاهری چشم نواز، احتمال می‌دهیم که قیمت لینک اند کو 08 هیبریدی از (بالای) 40 هزار دلار شروع شود.