نیسان GTR R32 برقی

نیسان GTR R32 هم برقی شد!

نیسان به‌تازگی از تولید نسخه برقی GTR R32 خبر داده است؛ ولی نیسان چطور خودرو نمادین جی تی آر آر 32 را به محصولی الکتریکی تبدیل می‌کند؟

فراگیری روزافزون خودروهای برقی دیگر اتفاقی عادی شده است؛ تا حدی که قوای محرکه الکتریکی به خودروهای اسپرت مرسوم هم راه پیدا می‌کند. دوج چارجر، یکی از این اسپرت‌هایی بود که مدتی پیش از نسخه برقی آن رونمایی شد. حالا نیسان در نظر دارد خودرو اسپرت معروف خود GTR R32 را با پیشرانه برقی به عرضه برساند.

نیسان GTR R32 برقی، پروژه هیجان‌انگیز جدید ژاپنی‌ها

نیسان GTR R32 برقی

حساب کاربری ژاپنی نیسان در توییتر تیزری کوتاه را منتشر کرده است که از عرضه محصولی با نام «R32 EV» خبر می‌دهد. در این تیزر، نمای عقب نسخه معمولی آر 32 اسکای لاین به‌چشم می‌خورد؛ این را می‌توان بر اساس طراحی و همچنین وجود لوله اگزوز تایید کرد. از این رو، خودرو موجود در ویدیو همان نیسان GTR R32 الکتریکی نیست که نیسان برای معرفی آن برنامه دارد.

در مقطع کنونی جزئیات قابل ملاحظه‌ای درباره جی تی آر آر 32 الکتریکی در دسترس نیست و فقط باید منتظر رونمایی رسمی و کامل آن توسط نیسان ماند. در این بین، باید به نکته‌ای دیگر هم توجه داشت؛ از آنجا که این تیزر از طریق حساب ژاپنی نیسان منتشر شده است، احتمالاً بازار هدف این خودرو ایالات متحده آمریکا نخواهد بود.

نیسان GTR R32 برقی

بنا به گفته خود نیسان، GTR R32 برقی محصول مهندسی است که هدف از این داشت تا همه آموخته‌های این کمپانی در زمینه خودروهای الکتریکی را روی یکی از نمادین‌ترین خودروهای داخلی ژاپنی (خودروهای موسوم به JDM) پیاده‌سازی کند. چنین ایده‌ای حداقل روی کاغذ هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد، ولی باید دید که محصول نهایی چگونه خواهد بود.

البته پیش از نیسان GTR R32 برقی هم جی دی ام‌های دیگری از قوای محرکه برقی برخوردار شده‌اند. به‌عنوان مثال، تویوتا چند ماه قبل نسخه‌های تمام الکتریکی و همچنین هیدروژنی هاچ بک AE86، یکی از بهترین خودروهای دریفت تاریخ را به‌نمایش گذاشته بود. روی هم رفته، آینده عرصه خودروهای الکتریکی هرچه مهیج‌تر از قبل به‌نظر می‌رسد. همین که نیسان به‌جای تولید انبوه خودرو امتحان پس داده‌ای نظیر آلتیما به ساخت محصولی متفاوت مثل نیسان جی تی آر آر 32 الکتریکی رو آورده، خود گواهی بر این موضوع است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*