Volla Phone X23؛ اولین گوشی جهان با دو سیستم عامل

این گوشی جدید به دو سیستم عامل همزمان مجهز شده است

یک شرکت آلمانی گوشی جدیدی به‌نام Volla Phone X23 را رونمایی کرده که از دو سیستم عامل همزمان بهره می‌برد. یکی از آن‌ها مبتنی بر اندروید و دیگری اوبونتو است.

شرکت آلمانی Welt Systeme که روی توسعه تکنولوژی‌های منبع باز کار می‌کند، اخیراً از یک گوشی جدید سری Volla Phone به‌نام Volla Phone X23 رونمایی کرده است. این گوشی برخلاف تمام محصولات اندرویدی بازار از اکوسیستم گوگل پیروی نمی‌کند؛ بلکه درواقع به یک سیستم عامل منبع باز دیگر مجهز شده که دست کاربران را برای کنترل گوشی خود بیشتر باز می‌گذارد.

Volla Phone X23؛ اولین گوشی جهان با دو سیستم عامل

در واقع مشتریان می‌توانند این گوشی را در دو نسخه مختلف سفارش دهند که روی یکی از آن‌ها سیستم عامل Volla OS نصب شده، در حالی که دیگری از سیستم عامل Ubuntu Touch (نسخه مخصوص نمایشگرهای لمسی اوبونتو) استفاده می‌کند. اگر شما اولی را سفارش دهید، می‌توانید اپلیکیشن‌های اندرویدی را هم روی آن نصب کنید، در حالی که روی دومی فقط اپلیکیشن‌های پلتفرم اوبونتو قابل نصب خواهد بود. قیمت این دیوایس که پیش فروش آن از هم اکنون آغاز شده نیز ۵۵۸ دلار خواهد بود.

Volla Phone X23؛ اولین گوشی جهان با دو سیستم عامل

اما شاید برای شما هم جالب باشد این گوشی که سیستم عاملی غیر از اندروید را ارائه می‌کند، چه مشخصاتی دارد و از چه سخت افزاری استفاده خواهد کرد. سازنده آن را به چیپست Helio G99 مدیاتک مجهز کرده و ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی را در اختیار کاربران می‌گذارد. یک نمایشگر ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل (+HD) در جلوی قاب آن حضور دارد که یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم در بالای آن قرار گرفته است. در پشت هم شاهد حضور دوربین دوگانه ۴۸ + ۸ مگاپیکسلی هستیم که به‌لطف آن‌ها می‌تواند عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیتی را ثبت و ضبط کند.

Volla Phone X23؛ اولین گوشی جهان با دو سیستم عامل

اولین گوشی دو سیستم عامل جهان به یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که با توان ۳۰ واتی به‌صورت سیمی و ۱۵ واتی به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. ابعاد گوشی ۱۶۰.۹ در ۸۰ در ۱۲.۲ میلی‌متر و وزن آن هم ۲۷۰ گرم است. فراموش نکنید که Volla Phone X23 به‌لطف کسب گواهی نظامی MIL-STD-810H یک گوشی ضدضربه و مستحکم محسوب می‌شود. این یعنی گوشی در برابر سقوط و لرزش شدید مقاوم بوده و در دمای بیش از حد بالا یا پایین نیز دوام میاورد. گوشی ولا همچنین از گواهی ضد آب و گردوغبار IP68 نیز بهره‌مند شده و باتری آن بدون نیاز به هیچ ابزار خاصی قابل تعویض از سوی کاربر است.

بعد از گوشی‌های هواوی، حالا شاهد حضور محصول دیگری در بازار هستیم که از اکوسیستم گوگل پیروی نمی‌کند. این می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن‌تر برای بازار موبایل باشد که از انحصار دو شرکت اپل و گوگل خارج خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*