اعلام فرمول تعیین قیمت خودروهای داخلی ثبت نامی در طرح فروش یکپارچه

فرمول تعیین قیمت خودروهای ثبت نامی در طرح یکپارچه مشخص شد

شورای رقابت فرمول تعیین قیمت خودروهای داخلی ثبت نامی در طرح یکپارچه را مشخص کرده است. ماشین های این طرح با قیمت روز تحویل داده می‌شوند.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت به‌تازگی اظهار داشته که فرمول تعیین قیمت خودروهای ثبت نامی را شورای رقابت مشخص کرده است. به‌گفته او، خودروهای موجود در طرح فروش یکپارچه با قیمت روز اعلامی توسط شورای رقابت به مشتریان تحویل داده می‌شوند.

تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودروهای داخلی ثبت نامی 

اعلام فرمول تعیین قیمت خودروهای داخلی ثبت نامی در طرح فروش یکپارچه

امید قالیباف به‌عنوان سخنگوی وزارت صمت این موضوع را خاطرنشان کرده است که شورای رقابت وظیفه تصمیم‌گیری درباره قیمت خودروهای دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور را بر عهده دارد. همان‌طور که او اشاره کرده است، شورای رقابت جلسه‌ای را در عصر روز سه‌شنبه 15 فروردین با محوریت تعیین قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی برگزار کرد. همچنین بنا بر این شده بود که قیمت‌های جدید را شورای رقابت به‌دنبال ارزیابی‌های لازم اطلاع‌رسانی کند.

به‌گفته قالیباف، خودروهایی که در طرح فروش یکپارچه قرار گرفته‌اند، با قیمت روز مشخص‌شده توسط شورای رقابت به مشتریان تحویل داده می‌شوند. ضمن این، باید ذکر کرد که 16 بهمن گذشته دستورالعمل تنظیم بازار خودرو جهت مدیریت انحصار در بازار خودروهای سواری در کشور ابلاغ شد. فرمول تعیین قیمت خودروهای سواری ثبت نامی هم مبتنی بر دستورالعمل شورای رقابت مشخص شده است.

حالا دقیقاً قیمت پایه خودروهای تولید داخل چگونه تعیین می‌شود؟ ابتدا میانگین قیمت سه خودروی خارجی مشابه نمونه داخلی به دلار محاسبه و بر اساس نرخ ارز مرکز مبادله جهت مقایسه با قیمت سازمان حمایت به ریال ایران تبدیل می‌شود. در مرحله بعدی، دسته‌بندی خودروها از A تا F صورت می‌گیرد تا در نهایت بر اساس این دسته‌بندی، قیمت سازمان حمایت یا قیمتی دیگر با تایید شورای رقابت مشخص شود.

قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی آخرین بار در آذر 1400 به‌روزرسانی شده بود و به‌مدت یک سال قیمت کارخانه‌ای خودروهای سایپا و ایران خودرو بی‌تغییر باقی ماند. با این حال، مدتی قبل اعلام شد که شورای رقابت بعد از تعطیلات نوروزی درباره قیمت جدید خودروهای این دو شرکت بر پایه نرخ تورم کنونی و همچنین احتساب میزان سود منصفانه تصمیم‌گیری می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*