قابلیت شیائومی 13 اولترا

قابلیت های خیره کننده شیائومی 13 اولترا؛ از بدنه نانو تا سیستم خنک کننده و پیشرفته‌ترین نمایشگر جهان

کمپانی Xiamoi رسما از گوشی پرچمدار شیائومی 13 اولترا با قابلیت های منحصربفردی مثل بدنه نانو و پیشرفته‌ترین صفحه نمایش دنیا رونمایی کرد. در ادامه این متن به بررسی این ویژگی‌های شگفت‌انگیز خواهیم پرداخت.

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، نوبت به رونمایی از جدیدترین ابرگوشی شیائومی، Xiaomi 13 Ultra رسید. این گوشی با کوهی از امکانات و قابلیت‌های متعدد به جنگ پرچمداران دنیا خواهد رفت تا آغازگر نبردی بزرگ در تاریخ گوشی‌های هوشمند باشد.

شیائومی پرچمدار جدیدش را در چندین جبهه مختلف به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی انقلابی مجهز کرده است.‌ در کنار استفاده از جنسی فوق‌العاده در بدنه این دستگاه، شیائومی 13 اولترا به پیشرفته‌ترین صفحه نمایش حال حاضر دنیا مجهز بوده و از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برد.

علاوه بر این، سیستم خنک‌کننده جدید و خلاقانه این دستگاه هم گامی بزرگ برای جلب رضایت گیمرها به شمار خواهد رفت.

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به مشخصات فنی و قابلیت های باورنکردنی شیائومی 13 اولترا.

شیائومی 13 اولترا چه قابلیت های منصربفردی دارد؟

بدنه ساخته شده از نانومواد جدید

چینی‌ها موفق شدند در Xiaomi 13 Ultra از نسل جدیدی از فناوری نانویی خود در ساخت بدنه استفاده کنند؛ به‌طوری که بدنه این گوشی جنسی شبیه به چرم داشته؛ اما بسیار مقاوم‌تر از آن است!

این فناوری، نسل دوم طراحی بدنه نانویی شیائومی به شمار می‌رود و نسبت به نسل پیش که در شیائومی 12S اولترا شاهد استفاده از آن بودیم، مزایای فراوانی دارد. این نسل جدید با زمین خوردن یا سقوط گوشی از ارتفاع آسیب نخواهد دید و علاوه بر آن، در دست گرفتن گوشی حس راحتی بسیار بیشتری را به کاربر القا خواهد کرد.

شیائومی همچنین وعده داده که از یک فناوری جدید ضدخش در طراحی بدنه استفاده خواهد کرد تا بدنه شیائومی 13 اولترا حتی در صورت استفاده طولانی مدت هم همچنان نو به نظر برسد!

همچنین قابلیت ضد باکتری 99 درصدی نیز دیگر قابلیت منحصربفرد بدنه این گوشی به شمار می‌رود که قطعا به جذابیت‌های آن خواهد افزود!

علاوه بر رنگ سفید، شیائومی پرچمدار جدیدش را در رنگ سبز زیتونی هم روانه بازار خواهد کرد که تمامی ویژگی های یاد شده را در خود خواهد داشت.

با دقت بیشتر به طراحی این گوشی همچنین می‌توان متوجه شد که چینی‌ها ناحیه اطراف صفحه نمایش را کمی برآمده‌تر طراحی کرده‌اند تا ظاهری شبیه به دوربین‌های عکسبرداری حرفه‌ای به آن ببخشند.

این امر از ظرافت به کار رفته در طراحی و ساخت این پرچمدار حکایت می‌کند.

پیشرفته‌ترین صفحه نمایش به کار رفته در یک گوشی هوشمند

روشنایی صفحه نمایش Xiaomi 13 Ultra

با وجود این که اندازه صفحه نمایش شیائومی 13 اولترا هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست؛ اما می توان انتظار داشت که این گوشی به یک یک نمونه 6.7 اینچی اولد با ویژگی های شگفت‌انگیز مجهز باشد.

مدل قبلی صفحه نمایش‌هایی که شیائومی در پرچمدارانش به کار می‌برد از لایه‌ای اضافی روی سطح استفاده می‌کرد که مانع جذب اثر انگشت بود.

با این حال شیائومی نسل جدید صفحه نمایش‌های خود را به سطحی بالاتر انتقال داده و با همکاری با کمپانی China Star موفق به ساخت پانل‌هایی موسوم به C7 شده که قادر به ارائه روشنایی باورنکردنی 2600 نیت هستند.

این پانل‌ها در مقایسه با پانل‌های E6 سامسونگ که در بهترین گوشی‌های پرچمدار کنونی بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند، زاویه دید بهتری داشته و مصرف انرژی پایین‌تری دارند.

پانل‌های جدید C7 نیز دستاورد جدیدی برای شیائومی به شمار رفته و بر اهمیت چینی‌ها به استفاده از بهترین عناصر در ساخت Xiaomi 13 Ultra تاکید دارند.

سیستم جدید خنک‌کننده

سیستم خنک کننده جدید Xiaomi 13 Ultra

پرچمدار جدید شیائومی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بهره می‌برد که قدرتمندترین تراشه حال حاضر دنیای گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌رود.

با این حال چینی‌ها سعی کرده‌اند در گوشی جدید خود از تمامی قدرت این تراشه به نحو احسن استفاده کنند. به همین جهت در این گوشی پرچمدار شاهد رونمایی از نسل جدید سیستم خنک‌کننده شیائومی هستیم که این کمپانی طی یک سال و نیم گذشته مشغول توسعه آن بوده است.

این سیستم به ادعای شیائومی تمامی محدودیت‌های سیستم‌های خنک‌کننده غیرفعال (Passive) را از بین برده و عملکردی دو برابر بهتر از خنک‌کننده‌های مبتنی بر محفظه بخار دارد.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که Xiaomi 13 Ultra حتی در حین اجرای پرجزئیات‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی روز هم عملکردی کاملا خنک داشته باشد.

البته لیست قابلیت های  جذاب شیائومی 13 اولترا به اینجا ختم نشده و موارد دیگری را نیز در بر می‌گیرد. به عنوان مثال، قابلیت «ذخیره باتری اضطراری» در این نسل بهبود چشمگیری یافته؛ به‌طوری که تنها یک درصد از باتری این گوشی قادر به تامین انرژی برای 12 دقیقه مکالمه خواهد بود.

شیائومی 13 اولترا همچنین با شارژ یک درصد باتری به مدت یک ساعت در حالت استندبای دوام آورده و خاموش نخواهد شد!

در این میان، چینی‌ها همچنین از تقویت سیستم آنتن در این گوشی هم خبر داده‌اند. به ادعای شیائومی، پرچمدار جدید این کمپانی به لطف استفاده از سیستم آنتن جدید و دوگانه، قدرتمندترین دریافت سیگنال در میان تمامی گوشی‌های این کمپانی را ارائه خواهد داد.

سیستم دوربین شیائومی 13 اولترا

در کنار تمامی قابلیت های جذاب و منحصربفرد شیائومی 13 اولترا، آن‌چه همانند یک الماس در این محصول می‌درخشد، سیستم دوربین باورنکردنی آن است که عملکردی خیره‌کننده را ارائه می‌دهد.

به‌طور خلاصه، مشخصات دوربین‌های به کار رفته در این گوشی پرچمدار چینی به صورت زیر خواهد بود:

  • دوربین 50 مگاپیکسلی عریض با حسگر یک اینچی IMX 989 سونی با قابلیت ارائه دیافراگم متغیر f/1.9 تا f/4.0
  • دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی IMX 858 سونی با اندازه 1/2.51 اینچ.
  • دوربین زوم 50 مگاپیکسلی IMX 858 با بزرگنمایی 3.2 برابری و دیافراگم f/1.8
  • دوربین زوم پریسکوپ 50 مگاپیکسلی IMX 858 سونی با بزرگنمایی پنج برابری و دیافراگم f/3.0
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی

دوربین یک اینچی به کار رفته در این گوشی همچنان ستاره اصلی ماژول دوربین آن به شمار می‌رود. با این وجود شیائومی توجه ویژه‌ای نیز به سایر دوربین‌های این گوشی داشته و علیرغم استفاده از یک حسگر واحد در هر سه دوربین دیگر، توانسته تنظیم رنگ فوق‌العاده‌ای را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد تا تجربه‌ای کم‌نظیر از عکسبرداری با گوشی‌های موبایل را به کاربران هدیه کند.

شیائومی همچنین وعده داده که با گوشی Xiaomi 13 Ultra به حس مصنوعی و دیجیتالی تصویربرداری با گوشی‌های موبایل خاتمه داده و از یک سیستم پرداش تصاویر جدید بهره ببرد که تصاویری بسیار واقعی‌تر را ثبت می‌کند.

در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از تصاویر ثبت شده توسط دوربین این گوشی پرچمدار شگفت‌انگیز را مشاهده فرمایید:

شما در خصوص گوشی شیائومی 13 اولترا و قابلیت های ویژه آن چه نظری دارید؟ آیا این پرچمدار قادر به رقابت با محصولات صاحب‌نامی چون گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ خواه بود یا خیر؟ نظر خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.