پیکسل فولد

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد به لطف افشاگری‌های جدید، دیگر چیزی برای مخفی کردن ندارد + ویدیو

مشخصات فنی و ویژگی‌های اصلی پیکسل فولد – Pixel Fold، اولین موبایل تاشوی گوگل فاش شده و در ویدیو می‌توانیم به طور کامل این گوشی را ببینیم.

اخیرا وبسایت Front Page Technology دست به افشاگری بزرگی زده و هرآنچه که از گوگل پیکسل فولد – Google Pixel Fold می‌خواهیم بدانیم را در اختیارمان قرار داده است. در جدیدترین ویدیوی این وبسایت که توسط جان پروسر، یکی از معروف‌ترین افشاکنندگان دنیای تکنولوژی ضبط شده گفته می‌شود گوگل در روز چهارشنبه 26 آوریل (4 روز دیگر) یک تیزر تبلیغاتی برای گوشی جدیدش منتشر خواهد کرد. پیش‌فروش این دیوایس از همان تاریخ آغاز خواهد شد و بر اساس میزان حافظه ذخیره‌سازی، قیمت‌ها نیز متفاوت هستند.

پیکسل فولد فقط از طریق فروشگاه گوگل فروخته می‌شود!

برای ثبت پیش‌خرید تنها فروشگاه موجود پیش رویتان فروشگاه گوگل خواهد بود. این گوشی در دهم ماه می (20 اردیبهشت) به طور رسمی در خلال مراسم گوگل I/O معرفی خواهد شد. پس از رونمایی توسط گوگل امکان خرید گوشی از طریق اپراتورهای موبایلی هم فراهم می‌شود. پروسر ادعا می‌کند پیکسل فولد در 27 ژوئن (6 تیر ماه) بارگیری خواهد شد تا پس از چند روز به دست خریداران برسد. گفته می‌شود با خرید هر یک پیکسل فولد، یک ساعت هوشمند پیکسل واچ – Pixel Watch به عنوان هدیه ارسال خواهد شد تا کاربران بیشتری برای خرید اولین گوشی تاشوی گوگل وسوسه شوند.

پیکسل فولد

بیایید کمی به مشخصات فنی گوگل پیکسل فولد بپردازیم. نمایشگر خارجی این گوشی 5.8 اینچ قطر داشته که می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 1080×2092 (در واقع همان +Full HD) و با نسبت صفحه 17.4:9 به نمایش بگذارد. نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز تعیین شده و با تراکم پیکسلی 408 پیکسل بر هر اینچ، نه تنها تماشای فیلم و سریال بلکه اجرای بازی‌ها نیز روی این صفحه نمایش لذت‌بخش خواهند بود. هرچند احتمالا نمایشگر خارجی کاربرد چندانی نداشته باشد و برای تماشای فیلم و گیمینگ، نمایشگر داخلی ترجیح داده خواهد شد.

صفحه نمایش داخلی قطری برابر با 7.6 اینچ داشته و با رزولوشن 1840×2208 و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی، کمی نسبت به نمایشگر خارجی ضعیف‌تر است. این ضعف خودش را در تراکم پیکسلی هم به خوبی نشان می‌دهد و در هر اینچ 380 پیکسل وجود خواهد داشت. گوگل برای محافظت بیشتر از صفحه نمایش داخلی به سراغ شیشه بسیار نازک رفته که روی آن نیز یک لایه پلاستیکی کشیده شده است. هر دو نمایشگر داخلی و خارجی پنل OLED دارند و رنگ‌ها عمق زیادی دارند.

جان پروسر ادعا می‌کند عمر باتری پیکسل فولد فراتر از 24 ساعت خواهد بود و همانند سری پیکسل 7 – Pixel 7، این گوشی هم از حالت Extreme Battery Saver پشتیبانی می‌کند. در این حالت تمامی برنامه‌ها به جز آن‌هایی که در لیست سفید کاربر قرار دارند بسته خواهند شد و شارژدهی به سه روز افزایش پیدا می‌کند.

گوشی تاشو

طبق شایعات، اولین گوشی تاشوی گوگل مجهز به 12 گیگابایت رم LPDDR5 بوده و از چیپست تنسور 2 – Tensor 2 توان می‌گیرد. این چیپست را پیش‌تر در پیکسل 7 و نسخه پروی آن دیده بودیم. در کنار این چیپ، کمک‌پردازنده امنیتی گوگل Titan M2 نیز حضور خواهد یافت تا امنیت دیوایس افزایش پیدا کند.

ماژول دوربین اصلی پیکسل فولد از نوع سه‌گانه بوده و سنسور اصلی آن 48 مگاپیکسلی مجهز به OIS و با فاصله کانونی f/1.7 خواهد بود. دوربین دوم یک سنسور 10.8 مگاپیکسلی بوده که به عنوان دوربین فوق عریض عمل می‌کند و با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2، زاویه دید 121.1 درجه‌ای را حین تصویربرداری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دوربین پایانی که تکمیل‌کننده تیم دوربین سه‌گانه این گوشی به حساب می‌آید یک سنسور 10.8 مگاپیکسلی را در اختیار دارد که از نوع تله‌فوتو بوده و می‌تواند زوم اپتیکال 5 برابری و زوم 20 برابری Super Res Zoom را روی تصاویر اعمال کند.

دوربین سلفی روی نمایشگر خارجی 9.5 مگاپیکسل رزولوشن دارد که مزین به طراحی پانچ هول بوده و با فوکوس ثابت و فاصله کانونی f/2.2، چندان چنگی به دل نمی‌زند. رزولوشن دوربین سلفی صفحه نمایش داخلی هنوز ضعیف‌تر از خارجی بوده و تنها 8 مگاپیکسل دارد. گرچه فوکوس آن نیز ثابت بوده اما میزان گشودگی دریچه دیافراگم به f/2.0 رسیده تا بتوانید تصاویر عریض‌تری ثبت کنید. دوربین اصلی پیکسل فولد می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه ثبت کند و اگر می‌خواهید حجم ویدیوهایتان زیاد نشود، می‌توانید به سراغ کیفیت Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه بروید. پروسر می‌گوید گوگل در رویداد معرفی این گوشی درباره سرعت اجرای برنامه دوربین مانور زیادی خواهد داد.

از دیگر ویژگی‌های دوربین موبایل تاشوی گوگل می‌توانیم به امکان گرفتن سلفی با استفاده از دوربین اصلی اشاره کنیم. با استفاده از ویژگی Magic Eraser می‌توانید افراد دیگر، حیوانات خانگی و دیگر موارد مزاحم درون عکس‌تان را حذف کنید. قابلیت Photo Unblur می‌تواند با کمک‌گیری از هوش مصنوعی، تصاویر تار را به عکس‌هایی سالم و دیدنی تبدیل کند. نکته جالب درباره این ویژگی عدم محدودیتش بوده و می‌توانید حتی عکس‌هایی که توسط گوشی‌های دیگر گرفته‌اید را از تاری خارج کنید. Real Tone و Long Exposure از دیگر ویژگی‌های نرم افزاری دوربین به شمار می‌روند که با اصلاح رنگ، نور و سرعت شاتر، تصاویر را همان‌طور که شما می‌خواهید ثبت می‌کنند.

ادغام سنسور اثر انگشت با دکمه پاور

دکمه پاور

احتمالا عاصی بودن کاربران سری پیکسل 7 و پیکسل 6 از قرارگیری حسگر تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر به گوش گوگل رسیده و در پیکسل فولد شاهد یکپارچه شدن سنسور تشخیص اثر انگشت با دکمه پاور هستیم. این گوشی از تشخیص چهره برای قفل دیوایس نیز استفاده می‌کند ولی احتمالا این قابلیت به اندازه کافی ایمن نخواهد بود و برای پرداخت‌های اینترنتی Google Pay یا ورود به برخی برنامه‌ها همچنان به تاییدیه حسگر اثر انگشت نیاز خواهید داشت.

ابعاد گوگل پیکسل فولد 139.7×787.4×12.7 میلی‌متر خواهد بود و حدود 283 گرم وزن دارد. این گوشی تنها 20 گرم سنگین‌تر از گلکسی زد فولد 4 – Galaxy Z Fold 4 بوده و تفاوت محسوسی در وزن آن احساس نخواهید کرد.

گوگل برای نسخه 256 گیگابایتی این گوشی که در رنگ‌های سفید گچی و مشکی عرضه می‌شود قیمت 1799 دلاری در نظر گرفته اما نسخه 512 گیگابایتی که فقط در رنگ مشکی تولید خواهد شد برچسب قیمتی 1919 دلاری روی خود دارد.

بدین ترتیب هیچ جزئیات دیگری برای رونمایی در مراسم گوگل باقی نمانده و از تمامی ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری پیکسل فولد از همین حالا مطلع هستیم. در زیر می‌توانید ویدیوی مربوط به کار با گوشی جدید گوگل را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*