اینترنت

آیا قرار است اینترنت در ایران گران شود؟

وزیر ارتباطات اخیرا از درخواست اپراتورها برای افزایش تعرفه بسته های اینترنتی خبر داد؛ اما آیا قرار است اینترنت در ایران گران شود؟

ثابت ماندن تعرفه بسته‌های اینترنت موبایل و ثابت به‌عنوان یکی از موضوع‌های مهم و پربحث این حوزه طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود. در حالی که برخی از فعالان با افزایش قیمت‌ها به‌دلیل فشار به کاربران مخالفند، در طرف دیگر برخی از فعالان این حوزه بر این موضوع تاکید دارند که ثابت ماندن تعرفه‌ها از توسعه این حوزه جلوگیری می‌کند.

افزایش قیمت اینترنت در دست بررسی است

در همین راستا عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌تازگی در پاسخ به این پرسش که آیا در سال 1402 قیمت بسته های اینترنتی افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر، گفت موضوع افزایش قیمت اینترنت در حال بررسی است؛ زیرا اپراتورها پیشنهادهایی را به‌دلیل افزایش هزینه‌ها، دستمزد، افزایش نرخ دلار و تجهیزات مطرح کردند که در صورت نیاز در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات در ادامه گفته‌های خود بیان کرد آخرین تعرفه بسته‌های اینترنتی به سال 1396 مربوط بوده و در دولت سیزدهم نیز قیمت‌ها افزایش پیدا نکردند. ضمن این‌که بسته‌های زیر کف قیمت نیز حذف شدند و اپراتوها تاکنون بسته‌های جدیدی را در نظر نگرفتند. از این رو سعی می‌کنیم تا به مردم فشاری وارد نشود.