کارهایی که هیچ کس نمی تواند انجام دهد

کارهایی که هیچکس اجازه انجام آن‌ها را ندارد؛ از رییس جمهور شدن در کره شمالی تا بنزین زدن در آمریکا

کارهای زیادی هست که هیچ کس به دلیل محدودیت‌ها قادر به انجام آن‌ها نیست. اما بسیاری از کارهای غیرممکن، به دلایل محدودیت‌های فیزیکی و روانی ما لقب غیرممکن را دریافت نکرده‌اند و گاهی دولت‌ها، عوامل طبیعی و فرهنگی آن‌ها را غیرممکن کرده‌اند.

احتمالا جمله معروف «تنها غیرممکن، غیرممکن است» را از دهان بسیاری از روانشناسان اینستاگرامی شنیده‌اید. این جمله با این که می‌تواند انگیزه‌های شما را بیشتر کند اما فرسنگ‌ها از واقعیت فاصله دارد. اگر شما هم از کسانی که با این جملات روانشناسی زرد روی مغز شما رژه می‌روند خسته شده‌اید، می‌توانید از این مطلب گجت نیوز استفاده کنید و با چند کار واقعا غیرممکن که هیچ کس اجازه انجام آن‌ها را ندارد آشنا شوید تا در بحث با این افراد، مثال‌هایی واقعی داشته باشید! با ما همراه بمانید.

هیچ فردی در جهان قدرت تکان دادن این نردبان را ندارد!

کلیسای مقبره مقدس از قرن چهارم در شهر بیت المقدس وجود داشته است. زمینی که این کلیسا روی آن بنا شده، اهمیتی شدید برای بسیاری از مسیحیان دارد. گفته می‌شود زمین این کلیسا جایی بوده که عیسی مسیح در آن به صلیب کشیده شده و غاری که طبق باورهای مسیحیان، عیسی مسیح در آن دوباره زنده شده هم در نزدیکی این کلیسا قرار دارد. در این کلیسای مهم برای مسیحیان، یک نردبان وجود دارد که هیچ فردی در جهان، حتی شخص پاپ هم اجازه جا به جایی آن را ندارد.

نکته قابل توجه درباره این کلیسا این است که هیچ یک از شش فرقه مسیحی، صاحب آن نیست و این فرقه‌ها همگی به کلیسای مقبره مقدس حکمرانی می‌کنند. این شش فرقه توافق سفت و سختی داشتند که چه کسی به چه بخشی از کلیسا دسترسی داشته باشد و چه کسی بتواند اسباب موجود در کدام بخش را جا به جا کند. نکته قابل توجه این است که مسیحیان حاضر در این کلیسا بارها به خاطر نقض شدن این قوانین، وارد درگیری فیزیکی شده‌اند و احترام به این قوانین برای آن‌ها اهمیت به شدت بالایی دارد.

کارهای غیرممکن

با تمام این توصیف‌ها، نقش این نردبان عجیب در کلیسای مقبره مقدس دقیقا چیست و چرا هیچ کس قدرت جا به جایی آن را ندارد؟ این نردبان پنج پله‌ای معمولی پشت پنجره طبقه دوم این کلیسا و در بالای ورودی جا خوش کرده است. این نردبان برای بیش از ۲۵۶ سال در این نقطه از کلیسا قرار داشته است. قوانین تایید شده توسط شش فرقه اعلام می‌کند که هیچ کس حق جا به جایی نردبان کلیسای مقبره مقدس بیت المقدس را ندارد. البته یک توریست یک بار موفق شد جای این نردبان را تغییر دهد اما مسئولان کلیسا به سرعت او را شناسایی کرده و نردبان را به جای اصلی خود بازگرداندند.

با توجه به تمام قوانین سفت و سخت موجود، هیچ شخصی در جهان اجازه جا به جایی این نردبان عجیب پنج پله‌ای را ندارد و حتی پاپ هم نمی‌تواند آن را جا به جا کند!

هیچ کس در کره شمالی نمی‌تواند رییس جمهور شود!

کره شمالی یکی از عجیب‌ترین کشورهای جهان است و قوانینی در این کشور حاکم است که شاید برای کسانی که در دیگر کشورهای دیکتاتوری زندگی می‌کنند هم قابل درک نباشد!

کره شمالی از نظر ژئوپلیتیکی شرایط پیچیده‌ای دارد و از دوران جنگ کره، به یکی از عجیب‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده است. رفتارهای عجیب مسئولان کره شمالی و سیاست‌های این کشور باعث شده هیچ کس کره شمالی را جدی نگیرد. قوانین این کشور گاهی نه تنها برای مردم کره مشکل‌ساز است، بلکه یکی از قوانین عجیب این کشور دست و پای دیکتاتور جوان کره شمالی، کیم جونگ اون را هم بسته است!

کارهای غیرممکن

دیکتاتور جوان کره با لقب دبیرکل به کشورش حکومت می‌کند. برخی از رسانه‌ها از او با عنوان دبیرکل حزب کمونیست کره شمالی و برخی دیگر از او با عنوان رهبر کره شمالی یاد می‌کنند. با این حال کمتر رسانه‌ای او را رییس جمهور کره شمالی خطاب می‌کند و اگر رسانه‌ای هم این کار را انجام دهد، قطعا یک اشتباه بزرگ مرتکب شده، چون هیچ کس، حتی کیم جونگ اون، حق داشتن مقام ریاست جمهوری کره شمالی را ندارد.

مقام ریاست جمهوری در حال حاضر در دستان کیم سونگ دوم است، پدربزرگ دیکتاتور کره شمالی که در سال ۱۹۹۴ از دنیا رفت! با این حال مسئولان کره شمالی تصمیم گرفته بودند که او رییس جمهور جاودان کره شمالی نامیده شود و با توجه به این موضوع، هیچ کس حتی نوه او حق ندارد خود را با لقب رییس جمهور کره شمالی خطاب کند!

ورود به این جزیره در نیویورک کاملا ممنوع است!

یک جزیره به شدت کوچک در ایست ریور نیویورک وجود دارد که با نام یو تانت شناخته می‌شود. یو تانت یکی از مقامات بلندپایه ایالات متحده آمریکا بود اما او هیچ وقت در این جزیره سکونت نداشت. اگر تصویر این جزیره را ببینید، متوجه می‌شوید یو تانت برای سکونت بیش از حد کوچک است و و با توجه به ساختاری که دارد، امکان ساختن کمتر سازه‌ای روی آن وجود دارد.

جزیره یوتانت

این جزیره که با نام بلمونت آیلند هم شناخته می‌شود، تا پیش از ۱۸۰۰ میلادی اصلا وجود نداشته است. با این حال بیش از دو قرن پیش و در زمان کندن یک تونل، جزیره مذکور به وجود آمد. بلمونت نام فردی بود که مسئول پروژه تونل زیر دریاچه شرقی نیویورک بود. پس از مدتی ظاهرا یک گروه تونل را اجاره می‌کنند و آن را به دلایلی نامعلوم یو تانت می‌نامند.

این روزها هیچ کسی اجازه بازدید این جزیره را ندارد. مورد اول که باعث شده هیچ کس اجازه بازدید این جزیره را نداشته باشد، نزدیکی‌اش به مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک است. دلیل دیگر هم این است که اینجا حالا یک پناهگاه پرندگان است و کسی حق ورود به آن را ندارد.

هیچکس در این روز حق  بیرون رفتن را ندارد!

میلیون‌ها نفر هر سال از شهر بالی در هندوستان بازدید می‌کنند. با این حال اگر شما هم جزو کسانی هستید که چنین برنامه‌ای را دارید، بهتر است تقویم خود را چک کنید تا در روز سکوت وارد شهر بالی نشوید.

بالی

همان طور که احتمالا می‌توانید حدس بزنید، در روز سکوت و در شهر بالی، هیچ کس حتی حق قدم زدن در شهر را هم ندارد. نکته قابل توجه دیگر این است که زمانی که درون هتل یا خانه هستید هم نباید چراغی روشن کنید یا سر و صدا کنید چون با واکنش شدید شهروندان و مقامات این شهر مواجه می‌شوید.

این گنج اتیوپیایی را کمتر کسی توانسته به چشم ببیند!

در موزه بریتانیا گنجی بزرگ و عظیم وجود دارد که هیچ کس حق بازدید از آن را ندارد. موزه بریتانیا پر از اجسامی است که در دهه‌های گذشته از نقاط مختلف جهان به سرقت رفته‌اند. این موزه بسیاری از این موارد را به نمایش عموم می‌گذارد اما هیچ کس تا به امروز گنج عظیم اتیوپی را به چشم ندیده است.

گنج اتیوپی

این گنج‌ها در قرن نوزدهم میلادی از کشور اتیوپی توسط انگلیسی‌ها سرقت شدند و تا به امروز هیچ فرد معمولی نتوانسته آن‌ها را به چشم ببیند. نکته مهم این ماجرا این است که اتیوپی بارها خواستار بازگشت این گنج بزرگ شده اما انگلیسی‌ها هر بار شانه خالی کرده‌اند.

کوهی که هیچ انسانی نمی‌تواند به آن صعود کند!

زمانی که از صعود به کوه‌های بلند و غیرممکن بودن صعود به آن‌ها صحب می‌کنیم، معمولا دلیل اصلی عدم امکان صعود سختی شرایط است اما کوهی که در این مطلب از گجت نیوز می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، از نظر آب و هوا و سختی، هیچ چالشی ندارد اما تا به امروز به صورت رسمی فردی نتوانسته به قله آن صعود کند.

کوه کایلاش

کوه کایلاش در هندوستان، یک مکان مذهبی مهم است. دنبال‌کنندگان چندین دین در این منطقه به این کوه احترام زیادی می‌گذارند و گاهی از آن با عنوان پلکانی به بهشت یاد می‌کنند. به همین دلیل حداقل در دهه‌های اخیر و به صورت رسمی، هیچ انسانی نتوانسته به قله این کوه مذهبی صعود کند.

 

رانندگی کردن در بزرگراه ام ۱۸۵ غیرممکن است!

بزرگراه ام ۱۸۵ در ایالت میشیگان قرار دارد و هیچ مشکل فنی برای عبور از آن وجود ندارد. با این حال بیش از یک قرن است که کمتر کسی توانسته از این بزرگراه عبور کند و تنها خودروهای امدادی و نیروهای امنیتی امکان عبور از آن را دارند.

ممنوعیت رانندگی

دلیل ممنوعیت تردد در این بزرگراه، به یک قرن پیش بازمیگردد. در آن زمان ممنوعیتی روی عبور و مرور وسایل نقلیه‌ای که بدون اسب تردد می‌کردند اعمال شد که به شکل عجیبی همچنان پابرجا است. دلیل این ممنوعیت، درشکه‌دارانی بودند که تصور می‌کردند خودروها می‌توانند نان آن‌ها را آجر کنند. هر چند این درشکه‌داران درست تصور می‌کردند اما آن‌ها باعث شدند این جاده بدون هیچ ایرادی، بدون عبور و مرور باقی بماند.

اگر به نیوجرسی رفتید، حق بنزین زدن ندارید!

ایالت نیوجرسی یکی از همسایگان نیویورک است که سال‌ها است قانونی عجیب و باورنکردنی دارد. در این ایالت، هیچ کس حق ندارد خودش بنزین بزند و حتما متصدی جایگاه باید این کار را برای شما انجام دهد. در دهه ۴۰ میلادی، قانونی در این ایالت تصویب شد که از بیکار شدن پمپ بنزین‌های کوچک و متصدیان پمپ بنزین‌ها جلوگیری می‌کرد.

پمپ بنزین

این قانون با گذشت چندین دهه همچنان پابرجا است و متصدیان قانون با جدیت به اجرای آن نظارت می‌کنند. جالب است بدانید اگر در ایالت نیوجرسی خودتان بنزین بزنید، مجبور خواهید شد پنج هزار دلار جریمه بپردازید؛ یعنی یک بنزین زدن ساده برایتان بیشتر از ۲۵۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

شما حق رفتن به جهنم در زمین را ندارید!

جهنم در زمین

یکی از عجیب‌ترین مکان‌های سیاره ما، جایی است که احتمالا هیچ کس آرزوی رفتن به آن را نداشته باشد اما باز هم برای محکم‌کاری بیشتر، ورود به آن برای تمام افراد ممنوع شده است. این مکان که به جهنم زمین معروف است، در گرند کیمن قرار گرفته. توریست‌ها می‌توانند این مکان را با چندین کیلومتر فاصله ببینند اما هیچ کس حق ورود یا نزدیک شدن به این جهنم زمینی را ندارد.

این مکان که اندازه‌اش از یک زمین فوتبال کمی بیشتر است، هیچ مشکل طبیعی ندارد اما بسیاری از مردم منطقه باور دارند این جا واقعا ورودی جهنم است! البته این باور نه تنها به این منطقه آسیبی نزده، بلکه ساکنان توانسته‌اند سود بسیار خوبی از بازدید توریست‌ها به جیب بزنند.