ناپدید شدن یک زیردریایی حامل گردشگران

زیردریایی توریست‌های تایتانیک، به سرنوشت کشتی تایتانیک دچار شده است

یک زیردریایی حامل گردشگرانی که قصد بازدید از بقایای کشتی تایتانیک را داشتند، نزدیکی محل غرق شدن کشتی تایتانیک ناپدید شد.

در سال 2018، شرکت آمریکایی اوشن گیت برای اولین بار برنامه بازدید بقایای به جا مانده از کشتی تایتانیک را آغاز کرد. مسافران در این سفر دریایی با یک زیردریایی به دیدن کشتی غرق شده می‌روند و حدود ۸ ساعت را در دریا می‌گذرانند.

اکنون گارد ساحلی بوستون و کانادا از ناپدید شدن یک زیردریایی حامل گردشگران خبر داده‌اند. این زیردریایی روز دوشنبه 29 خرداد در اقیانوس اطلس شمالی ناپدید شد.

درحال حاضر یک عملیات جستجو و نجات بزرگ برای یافتن این کشتی شناور در حال انجام است. شرکت OceanGate که بنا به گزارش‌ها برای این سفر 250 هزار دلار از هر گردشگر دریافت می‌کند، گفت:

ما در حال بررسی شرایط هستیم و تمام تلاش خود را برای پیدا کردن این زیردریایی و خدمه آن خواهیم کرد. تمام تمرکز ما بر روی خدمه شناور و خانواده‌های آنهاست. ما عمیقاً از کمک‌های گسترده‌ای که از چندین سازمان دولتی و شرکت‌های دریایی در تلاش‌هایمان برای برقراری مجدد تماس با این شناور دریافت کرده‌ایم سپاسگزاریم.

چه اطلاعاتی از زیردریایی ناپدید شده و خدمه آن داریم؟

ناپدید شدن یک زیردریایی حامل گردشگران

این شرکت برای سفر دریایی خود تا عمق حداکثر 4000 متری (13100 فوت) از یک شناور به نام Titan استفاده می‌کند. بی‌بی‌سی که برای اولین بار خبر ناپدید شدن یک زیردریایی حامل گردشگران را گزارش کرد، اعلام کرد که این زیردریایی تنها کشتی فهرست شده در وب‌سایت OceanGate است که می‌تواند تا عمق لازم برای مشاهده بقایای تایتانیک پایین برود.

این زیردریایی پنج نفر را در خود جای می‌دهد؛ سه گردشگر علاقه‌مند، یک کاپیتان و یک کارشناس. این زیردریایی فیبر کربنی حدود 23 هزار پوند وزن دارد و اکسیژن کافی برای 4 روز را فراهم می‌کند.

گردشگران برای بازدید از بقای کشتی تایتانیک به عمق ۳۸۰۰ متری اقیانوس اطلس می‌روند. اما هنوز مشخص نیست زمانی که راه‌های ارتباطی با این شناور از بین رفت، زیردریایی در چه عمقی قرار داشت.

شرکت اوشن‌گیت به بی‌بی‌سی گفت که «پرنس قطبی»، کشتی‌ای که برای انتقال زیردریایی به محل مورد نظر استفاده می‌شود، نیز در این سفر شرکت داشته و در حال حاضر مفقود شده است.

آیا هویت مسافران این زیردریایی تایید شده است؟

ناپدید شدن یک زیردریایی حامل گردشگران

به گزارش مجله گاردین، سخنگوی گارد ساحلی بوستون تایید کرد که در هنگام ناپدید شدن زیردریایی حامل گردشگران، پنج نفر سرنشین این شناور بودند. هویت «هامیش هاردینگ» تاجر بریتانیایی در میان گردشگران تایید شده است.

رسانه‌های انگلیسی هاردینگ را یک هوانورد و جهانگرد مشهور معرفی کرده‌اند که پیش از این به فضا هم سفر کرده است. او در حساب‌های کاربری خود در فضای مجازی درباره این سفر اکتشافی اطلاعاتی منتشر کرده است.

هاردینگ روز شنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

با افتخار اعلام می‌کنم که به‌عنوان متخصص با شرکت اوشن‌گیت در سفرشان برای بازدید از تایتانیک همراه شدم. با توجه به وضعیت بد آب و هوایی نیوفاندلند در 40 سال گذشته، این سفر گردشگری احتمالا اولین و تنها سفر سرنشین‌دار برای بازدید از کشتی
تایتانیک در سال 2023 خواهد بود. وضعیت آب و هوا به تازگی خوب شده است و ما قصد داریم سفر دریایی خود را آغاز کنیم. زمان حرکت فردا صبح ساعت 4 اعلام شده و تا آن زمان، ما آماده‌سازی‌ها و جلسات توجیهی زیادی برای انجام داریم.

لاشه کشتی تایتانیک که در سال 1912 در حدود 370 مایلی سواحل نیوفاندلند غرق شد، در عمق 3800 متری زیر دریا قرار دارد. از حدود 2200 مسافر در زمان غرق شدن این کشتی، بیش از 1500 نفر از آنها جان باختند. باقی مانده کشتی تایتانیک در سال 1986، یعنی 74 سال پس از غرق شدن، کشف شد.

ناپدید شدن یک زیردریایی حامل گردشگران

شرکت OceanGate از طریق یک پنجره گرد و دوربین‌هایی با فناوری پیشرفته، به مشتریان خود نماهای کمیاب و نزدیکی از کشتی غرق شده ارائه می‌دهد. علاوه‌براین صدها گونه دریایی که اکنون روی بدنه این کشتی غرق شده زندگی می‌کنند، برای گردشگران قابل مشاهده خواهند بود.

جستجوی ناامیدانه برای یافتن زیردریایی گمشده

گارد ساحلی ایالات متحده اواخر روز دوشنبه گفت که جستجو برای یافتن این کشتی غوطه‌ور مفقود شده در این روز به پایان رسیده است، اما اثری از این زیردریایی یافت نشده. تیم جستجو به کاوش خود در طول شب ادامه خواهد داد.

گارد ساحلی ایالات متحده گفت که دو هواپیما را برای بررسی منطقه مورد نظر در اقیانوس اطلس شمالی فرستاده است، همتایان کانادایی آن نیز اعلام کردند یک هواپیما و یک کشتی برای جستجو فرستاده‌اند. اما تاکنون هیچگونه اثری از کشتی یا سیگنال‌های ارتباطی از آن یافت نشده است.

جست‌وجوی هواپیماهای کانادایی که از شناورها برای اسکن زیر سطح استفاده می‌کردند، در روز سه‌شنبه ادامه خواهد یافت.

دریاسالار جان ماوگر در گارد ساحلی ایالات متحده به خبرنگاران در بوستون گفت: «انجام جستجو در آن منطقه دورافتاده چالش برانگیز است، اما ما در حال استقرار همه نیروهای موجود هستیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم شناور را بیابیم و گردشگران مفقود در آن را نجات دهیم.»

زیردریایی حامل گردشگران ناپدید شد

در حادثه ناپدید شدن یک زیردریایی حامل گردشگران، زمان یک عامل حیاتی است. برد این کشتی برای خدمه پنج نفره 96 ساعت است و موگر بعد از ظهر دوشنبه گفت که معتقد است هنوز 70 ساعت یا بیشتر زمان برای یافتن این زیردریایی باقی مانده است، قبل از اینکه اکسیژن درون آن به پایان برسد.

آلیستر گریگ، استاد مهندسی دریا در دانشگاه کالج لندن، معتقد است دو نظریه احتمالی برای دلیل ناپدید شدن این زیردریایی حامل گردشگران وجود دارد. او گفت اگر زیردریایی مشکل برق یا مشکل ارتباط نامناسب داشت، می‌توانست روی سطح آب آمده و منتظر کمک بماند. او در بیانیه‌ای گفت: «سناریوی دیگر این است که بدنه به خطر افتاده و دچار نشتی شده است.»

طی پنج سال گذشته گردشگران ثروتمندی برای مشاهده دقیق‌ لاشه تایتانیک در این سفر هیجان‌انگیز شرکت کرده‌اند و این اولین بار است که همچین اتفاقی رخ می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*