نسخه ویژه نهایی شورلت کامارو

نسخه ویژه نهایی شورلت کامارو معرفی شد؛ خداحافظی با خودرو عضلانی افسانه‌ای

شورلت به‌تازگی از نسخه ویژه نهایی کامارو پرده برداشت. این نسخه پایانی Camaro با رنگ‌بندی و تزئینات جدید بدنه، یک پلنگ سیاه وحشی شده است.

شورلت کامارو، خودرو عضلانی شهره‌ای است که ریشه آن به دهه 60 میلادی بر می‌گردد؛ همان دوره طلایی خودروسازی آمریکا که برخی از نمادین‌ترین خودروهای آمریکایی در آن متولد شدند. کامارو که در آن زمان به‌عنوان رقیبی برای فورد موستانگ معرفی شد، حالا در ششمین و البته آخرین نسل خود به‌سر می‌برد؛ از آنجا که بنا به اعلام جنرال موتورز، این خودرو پس از مدل 2024 از خط تولید کنار می‌رود. حالا نسخه ویژه نهایی شورلت کامارو برای خداحافظی با این خودرو پس از چندین دهه به‌نمایش گذاشته شده است.

معرفی نسخه ویژه Collector’s Edition شورلت کامارو

نسخه ویژه نهایی شورلت کامارو

نسخه نهایی شورلت کامارو که نام رسمی آن Collector’s Edition است، تحت تاثیر اولین کامارو با نام رمز «پلنگ سیاه» (Panther) ساخته شده است. در آن زمان زمزمه‌هایی به‌گوش می‌رسید از اینکه شورلت رقیبی برای فورد موستانگ با نام رمز پلنگ سیاه را در دست توسعه دارد. این نام رمز در رنگ‌بندی این نسخه ویژه نهایی تاثیر گذاربوده و ترکیب رنگی مشکی بدنه با طراحی تهاجمی و اسپرت آن، جذاب از آب در آمده است.

پکیج Collector’s Edition شورلت برای هر دو نسخه کوپه و کروکی تریم‌های 1LT ،LT و 1SS در نظر گرفته شده است و تریم ZL1 سوپرشارژ هم از این پکیچ اما با آیتم‌های متفاوت بهره می‌برد. این پکیج در تریم‌های مذکور به‌جز ZL1 نوعی رنگ مشکی متالیک برای بدنه، نوار مشکی برای قسمت وسط بدنه و رینگ‌های مشکی 20 اینچی به‌علاوه آپشن رینگ‌های فورج‌شده را در بر می‌گیرد. علاوه بر این، به‌لطف این پکیچ به تریم 1LE اسپلیتر در ناحیه جلو اضافه می‌شود.

نسخه ویژه نهایی شورلت کامارو

نسخه Collector’s Edition تریم ZL1 شورلت کامارو مدل 2024 که فقط در 350 دستگاه ارائه می‌شود، رنگ بدنه مشکی مات دارد. این در واقع اولین رنگ ماتی است که برای این خودرو عرضه می‌شود. نوار در نظر گرفته شده برای نسخه ویژه این تریم، مشکی متالیک است و کالیپرهای ترمز قرمز، پیچ‌های رینگ مشکی و اسپویلر بقیه ویژگی‌های ظاهری‌ آن بر شمرده می‌شوند. در کابین کامارو ZL1 نسخه Collector’s Edition هم نشانی روی فرمان قرار دارد که شماره ساخت خودرو از مجموع 350 دستگاه تولیدی را نشان می‌دهد.

همه نسخه‌های ویژه Collector’s Edition شورلت کامارو در گلگیر جلو خود نوشته «Camaro» با یک پلنگ سیاه در قسمت R دارند. در کابین این خودرو هم تریم مشکی، یک پلنگ سیاه روی فرمان و لوگوی آلومینیومی Collector’s Edition روی کف‌پوش‌ها به چشم می‌خورد. حتی خریداران این نسخه ویژه نهایی شورلت کامارو، دو پوستر با مضمون نسل‌های مختلف این خودرو و ساعت مچی سفارشی 45 میلی‌متری کانفیلد اسپرت از برند شینولا را دریافت می‌کنند.

شورلت کامارو مدل 2024 نسل ششمی

شورلت برای کامارو مدل 2024 سه پیشرانه متفاوت را در دسترس قرار می‌دهد؛ یک نمونه 3.6 لیتری V8، یک نمونه 6.2 لیتری 8 سیلندر LT1 و یک نمونه 6.2 لیتری 8 سیلندر سوپرشارژ LT4. پیش‌تر یک پیشرانه 4 سیلندر با قدرت 275 اسب بخار برای این خودرو آمریکایی موجود بود، ولی حالا برای مدل 2024 کنار گذاشته شده است.

به‌زودی امکان سفارش شورلت کامارو مدل 2024 با قیمت پایه 32 هزار دلار فراهم می‌شود. البته قیمت نسخه ویژه نهایی آن تا به اینجا اعلام نشده است. سرانجام در ژانویه 2024 (دی تا بهمن 1402) تولید این خودرو عضلانی آمریکایی به پایان می‌رسد و در آینده شورلت جایگزینی را برای آن به بازار معرفی خواهد کرد که هنوز جزئیاتی درباره آن در دسترس نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*