تست مقاومت ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت

تماشا کنید: تست مقاومت ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت

گوشی Asus ROG Phone 7 Ultimate قوی‌ترین پرچمدار اندرویدی در میان گوشی‌های گیمینگ است. امروز می‌خواهیم به‌بررسی تست مقاومت ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت در برابر خراش، فشار و حرارت بپردازیم.

اواخر فروردین ماه بود که ایسوس از دو گوشی راگ فون 7 و راگ فون 7 آلتیمیت برای طرفداران بازی پرده برداشت. اگرچه بسیاری دنیای گوشی‌ های گیمینگ را رو به افول می‌دانند، اما ایسوس همچنان به عرضه گوشی‌های فو‌ق‌العاده در این بخش ادامه می‌دهد. بیایید ابتدا نگاهی به مشخصات ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت داشته باشیم و سپس مقاومت آن را تست کنیم. آیا پرداخت ۱۴۰۰ یورو برای این گوشی منطقی است؟

تست مقاومت ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت در برابر فشار، حرارت و خراش

گوشی گیمینگ ایسوس

گوشی ایسوس ROG Phone 7 Ultimate از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در کنار ۱۶ گیگ رم LPDDR5x و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 4.0 بهره می‌برد. یک دریچه مکانیکی نیز در بدنه پشتی دستگاه قرار دارد که امکان ورود هوای بیشتر به محفظه بخار را فراهم می‌کند تا گرم‌شدن پردازنده سبب افت عملکرد نشود.

در بخش جلویی دستگاه نیز شاهد حضور یک پنل ۶.۷۸ اینچی با رفرش‌ریت متغیر ۱۶۵ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۷۲۰ هرتز هستیم. انرژی مورد نیاز این مجموعه هم توسط یک باتری غول‌پیکر ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ وات تامین می‌شود.

بدین‌ترتیب می‌توان گفت درخواست ۱۴۰۰ یورو برای این مشخصات چندان غیرمنطقی نیست. هرچند مقاومت بالای دستگاه نیز در این بازه قیمتی بسیار مهم است و کاربر نمی‌خواهد گوشی گران‌قیمتی که خریداری کرده در اولین حادثه آسیب ببیند.

تست مقاومت ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت در برابر اسکالپل

تست مقاومت ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت

در مرحله اول بدنه و نمایشگر گوشی در برابر یک چاقو قرار می‌گیرند. نمایشگر تا حد زیادی در برابر خط‌و‌خش مقاومت می‌کند؛ اما در مراحل ۶ و ۷ شاهد پدیدار شدن خطوطی روی صفحه هستیم. البته این مسئله در تمامی گوشی‌های مجهز به آخرین نسخه گوریلا گلس دیده می‌شود و یک ایراد به‌حساب نمی‌آید.

تست مقاومت ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت

هرچند که بدنه دستگاه چندان مقاوم نیست و به‌راحتی خط برمی‌دارد. بدین‌ترتیب اولین باری که ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت از دستتان بیفتد، ظاهر زیبای آن آسیب خواهد دید. هرچند ناگفته نماند که تمامی دکمه‌ها و تریگرهای بازی حتی پس از آسیب اولیه کاملا کار می‌کردند و هیچ مشکلی نداشتند.

تست مقاومت ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت

ایسوس همچنین از یک حسگر اولتراسونیک (زیر نمایشگر) برای باز کردن قفل گوشی بهره گرفته است. این حسگر عملکردی کاملا سریع و قابل اعتماد دارد. خوشبختانه ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت در این بخش از تست مقاومت بسیار خوب درخشید و حتی پس از ایجاد خراش، هیچ اختلالی در عملکرد حسگر ایجاد نشد.

ایسوس ROG Phone 7 Ultimate در برابر حرارت

بسیاری از گوشی‌ها نمی‌توانند بیشتر از ۱۴ ثانیه در برابر شعله مستقیم دوام بیاورند. هرچند شرکت‌ها از نمایشگرهای بسیار باکیفیتی در گوشی‌های گیمینگ استفاده می‌کنند و همین نیز  باعث می‌شود که انتظار بیشتری داشته باشیم. تست مقاومت نشان داد که نمایشگر ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت تنها پس از ۳۰ ثانیه قرار گرفتن در برابر حرارت مستقیم کمی سفید می‌شود. هرچند که به‌جز قسمت کوچکی از نمایشگر، بقیه بخش‌ها کاملا قابل استفاده هستند.

گوشی گیمینگ ایسوس

اینکه نمایشگر گوشی در استفاده واقعی در برابر چنین گرمایی قرار بگیرد، چندان متحمل نیست؛ بنابراین چندان جای نگرانی نیست.

تست ایسوس راگ فون 7 آلتیمت در برابر خم شدن

گوشی‌های پیشین ایسوس اصلا سابقه خوبی در این بخش نداشتند و مدل‌های راگ فون 6 و 5 در برابر فشار به‌راحتی شکستند. از آنجایی که در راگ فون 7 آلتیمیت با یک گوشی بزرگ با قطعات مکانیکی متعدد طرف هستیم، انتظار چندانی از آن نمی‌ورد. هرچند که نماینده ایسوس کاملا سربلند بیرون آمد و توانست به‌خوبی فشار را تحمل کند.

تست مقاومت ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت

در واقع آزارگر معروف گوشی‌ها در یوتیوب، با تمام توان خود سعی در شکستن گوشی داشت؛ اما نسل جدید راگ فون تنها کمی خمیده شد. جالب اینجاست که فشار از طرف مخالف گوشی را به‌حالت اولیه برگرداند و همه‌چیز هم (حداقل در لحظات اولیه) خوب کار می‌کرد.

ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت یک گوشی گرانقیمت است که گروه خاصی از کاربران را هدف قرار می‌دهد. خوشبختانه ایسوس در این نسل مقاومت دستگاه را نیز تا حد زیادی ارتقا داده است تا کاربر پس از پرداخت ۱۴۰۰ یورو نگرانی کمتری داشته باشد. همچنین این گوشی گیمینگ توانسته تاییدیه IP54 را برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و آب به‌دست آورد که آن را به‌گزینه‌ای جذاب‌تر تبدیل می‌کند.

نظر شما درباره تست مقاومت ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت چیست؟ آیا تمایلی به‌خرید گوشی‌ های گیمینگ دارید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*