مرسدس بنز AMG GT63 تیونینگ رنتک

مرسدس بنز AMG GT63 تیونینگ رنتک با 1196 اسب بخار، یک هیولای به تمام معنا است

شرکت تیونینگ رنتک نسخه ویژه مرسدس بنز AMG GT63 را معرفی کرد. این خودرو قادر به تولید قدرت 1196 اسب بخار و پیمودن 0 تا 100 طی 2.44 ثانیه است.

شرکت تیونینگ منصوری طی چند وقت اخیر از نسخه ویژه آئودی RSQ8 و کادیلاک اسکالید با تغییرات ظاهری و ارتقای خروجی رونمایی کرد. در این وضعیت، کمبود یک مرسدس بنز تیون شده با خروجی سرسام‌آور حس می‌شد که حالا تیونر آمریکای «رنتک» (Renntech) از سواحل فلوریدا با نسخه 1196 اسب بخاری مرسدس بنز AMG GT63 با نام RIIIx آمده است. این تیونر با تغییرات و اصلاحات فنی متعدد، خروجی این سدان لوکس مرسدس بنز AMG را تای جای ممکن بالا برده و همچنین المان‌های آیرودینامیکی جدیدی را به آن اضافه کرده است.

جزئیات مرسدس بنز AMG GT63 تیونینگ رنتک

پیشرانه مرسدس AMG GT63 نسخه ویژه رنتک

نمای جلو مرسدس بنز AMG GT63 تیونینگ رنتک

پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو M177 در نسخه استاندارد مرسدس بنز AMG GT63 مجموعاً 681 اسب بخار قدرت و 997 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. رنتک اکنون با ارتقای این پیشرانه 8 سیلندر، قدرت آن را به 1196 اسب بخار و گشتاور آن را به 1256 نیوتن متر رسانده است. این خودرو با تیونینگ رنتک توانایی شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت ظرف 2.44 ثانیه را دارد و برای دستیابی به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون فقط به 5.5 ثانیه زمان نیازمند است. ضمن اینکه مسافت 402 متر را طی 9.9 ثانیه با سرعت 224 کیلومتر بر ساعت طی می‌کند.

البته این تیونر آمریکایی برای اینکه عملکرد و سواری خودرو در مطلوب‌ترین حالت ممکن باشد، بیش از این در افزایش خروجی پیشرانه پیش نرفته است. همچنین باید اشاره کرد که این خروجی مرسدس بنز AMG GT63 رنتک در صورت استفاده از بنزین اکتان 100 به‌دست می‌آید. به‌عنوان مثال، با استفاده از بنزین اکتان 95 قدرت پیشرانه این خودرو به 965 اسب بخار و گشتاور آن به 1243 نیوتن متر کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه، هرچه اکتان بنزین کمتر باشد، پیشرانه هم بسته به آن قدرت و گشتاور کمتری را به تولید می‌رساند.

نمای کناری مرسدس بنز AMG GT63 تیونینگ رنتک

انتقال نیرو محرکه پیشرانه این خودرو تیون شده را همان گیربکس اتوماتیک 9 سرعته مرسدس بنز بر عهده دارد، با این تفاوت که رنتک واحد کنترل انتقال قدرت و واحد کنترل درایو خود را در آن پیاده‌سازی کرده است. سیستم محرکه در نظر گرفته شده برای این خودرو هم سیستم تمام چرخ محرک است و در نتیجه، نیرو محرکه به‌واسطه گیربکس مذکور به هر دو محور انتقال پیدا می‌کند.

رنتک برای دستیابی به این سطح خروجی در این سدان اسپرت مرسدس بنز آ ام گ اجزایی نظیر توربوشارژرهای کاملاً جدید Stage II، پمپ سوخت فشار بالا و سیستم ورودی هوای فیبر کربنی را به کار گرفته است. همچنین همان‌طور که از یک محصول تیون شده انتظار می‌رود، واحد فرمان موتور یا همان ECU را تنظیم مجدد یا اصطلاحاً ریمپ کرده است. مسلماً این‌ها فقط بخشی از تغییراتی‌اند که در این نسخه تیون شده توسط شرکت رنتک می‌توان پیدا کرد.

نمای عقب مرسدس بنز AMG GT63 تیونینگ رنتک

در کنار این‌ها مرسدس بنز آ ام گ جی تی 63 از سیستم اگزوز جدیدی بهره‌مند شده است. این سیستم اگزوز جدید که لوله‌های فولادی، کاتالیزورهای 200 سلولی و صداخفه‌کن‌ها را در بر می‌گیرد، فشار مخالف اگزوز را کاهش می‌دهد و در همان حال با سوپاپ‌های قابل کنترل الکترونیکی، کنترل صدا را بهبود می‌بخشد. رانندگانی هم که عاشق و شیفته سر و صدای اگزوز خودرو اسپرتشان هستند، می‌توانند از صدای بدون محدودیت اگزوز این خودرو تیون شده بهره ببرند.

اجزای آیرودینامیکی

رنتک به‌جز اعمال تغییرات زیر کاپوت مرسدس بنز AMG GT63 اجزای آیرودینامیکی تازه‌ای را پیاده‌سازی کرده است. از جمله این اجزای آیرودینامیکی می‌توان به کاناردها و اسپلیتر جلو، پنل‌های کناری، دیفیوزر عقب و بال عقب قابل تنظیم اشاره کرد که همگی در بهبود داون‌فورس خودرو تاثیرگذارند. همچنین این خودرو حالا روی رینگ‌های آلومینیومی فورج‌شده 21 اینچی در ناحیه جلو و 22 اینچی در ناحیه عقب با تایرهای Pilot Sport 4S میشلن سوار شده است.

قیمت

مرسدس بنز آ ام گ جی تی 63 تیونینگ Renntech

پکیج RIIIx رنتک برای مرسدس بنز AMG GT63 با قیمت 94,980 و در تعداد محدود در دسترس قرار می‌گیرد. این صرفاً قیمت پکیج تیونر رنتک بوده و قیمت خودرو در آن لحاظ نشده است.