دوربین آیفون ۱۵

کل خانواده آیفون ۱۵ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی عرضه می‌شوند

گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ اپل – iPhone 15 به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز خواهند شد. این فقط به مدل‌های پرو و پرو مکس محدود نمی‌شود.

اپل بعد از اینکه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی را به خانواده گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو اضافه کرد، حالا به‌دنبال آن است تا این دوربین را به کل خانواده آیفون ۱۵ اضافه کند. جدیدترین شایعاتی که از سوی ITHome منتشر شده نشان می‌دهد که سونی به کمک شرکت TSMC خواهد شتافت تا برای تأمین این دوربین‌ها به مشکل برنخورد. ظاهرا سونی که با مشکل حجم تولید مواجه است، با مدیران شرکت TSMC تماس گرفته تا از آن‌ها برای تولید فیلم فیلترهای رنگی ماژول دوربین و سایر اجزای مورد نیاز گوشی‌های موبایل کمک بگیرد.

بیشتر بخوانید:

طراحی نهایی و ظاهر واقعی آیفون 15 را در این عکس‌های جدید ببینید

در این گزارش آمده است که اپل، یکی از دلایل فشار آمدن به سونی برای تولید ماژول‌های دوربین در سال ۲۰۲۳ است؛ زیرا این شرکت گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس را با دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی وارد بازار کرد. شایعات نشان می‌دهد که اپل به‌دنبال ارتقا دوربین کل خانواده iPhone 15 است و می‌خواهد تمام اعضای این خانواده را با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی وارد بازار کند.

تقاضای اپل، سونی را به تکاپو انداخته است

این تغییر باعث خواهد شد تا تقاضا افزایش پیدا کند و این به‌معنای فشار مضاعف روی سونی به‌عنوان تولیدکننده ماژول دوربین گوشی‌های اپل است. در ادامه این گزارش همچنین آمده است که سونی احتمالاً در آینده‌ای نزدیک بخواهد همکاری‌های خودش با دیگر تولیدکنندگان مثل TSMC را افزایش دهد تا بتواند از پس تقاضای افزایش پیدا کرده اپل برآید.

دوربین آیفون ۱۵

یکی از دلایلی که باعث نگرانی سونی در تولید شده، این است که تغییر از لایه دوگانه به سه‌گانه در سیستم دوربین پیچیده خواهد بود. جدیدترین سنسورهای دوربین CMOS سونی به تکنولوژی انباشته‌سازی متکی هستند که فتودیودها و مدارهای تقویت‌کننده را روی هم قرار می‌دهد. این فرآیند تولید بدان معناست که دوربین‌های سونی از حساسیت و نسبت سیگنال-به‌-نویز بهتری بهره می‌برند و در نتیجه باعث کاهش نویز تصاویر می‌شود.

اکنون شرکت TSMC می‌تواند عناصری مثل فوتودیودها و لایه‌های منطقی را تولید کند. در نتیجه سونی می‌تواند از کمک این شرکت و کمپانی‌های تابعه آن یعنی Tongxin Electronics و Caiyu برای تولید ماژول‌های دوربینش استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*