مقایسه سورن پلاس با پژو 207

مقایسه سورن پلاس با پژو 207؛ کدام را بخریم و چرا؟

مقایسه خودروهای ایران خودرو می‌تواند راهنمای خرید خوبی برای مشتریان باشد. در ادامه به مقایسه سورن پلاس با پژو 207 می‌پردازیم.

تا چند سال پیش بازار خودروی کشورمان تقریباً صفر درصد تنوع داشت و مشتریان مجبور بودند بین دو یا سه گزینه دست به انتخاب بزنند؛ ولی خوشبختانه طی یکی دو سال اخیر اوضاع کمی بهبود یافته، ولی باز هم می‌توان قطع به یقین گفت مشکل کمبود تنوع همچنان بیداد می‌کند و وجود دارد.

مقایسه سورن پلاس با پژو 207

تنوع به‌قدری پایین است که مجبوریم برای مقایسه دو خودروی هم‌قیمت، سدان را با خودروی هاچ بک انتخاب کنیم. سمند سورن پلاس و پژو 207 دنده‌ای می‌توانند رقبای خوبی برای یکدیگر باشند. قیمت این دو ماشین در یک رنج قرار دارد و مهم‌ترین تفاوت آنها سگمنتی است که در آن قرار می‌گیرند!

مقایسه سورن پلاس با پژو 207

مشخصات فنی هر دو خودرو یکسان است و می‌توانند به یک اندازه با هم رقابت کنند؛ اما مشکل اینجاست که توان فنی سورن پلاس برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده، حال آن‌که پژو 207 دنده‌ای بیشتر باب دل جوانان یا خانواده‌های کم‌جمعیت است. در ادامه مطلب تلاش خود را خواهیم کرد به مقایسه سورن پلاس با پژو 207 بپردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری سورن پلاس و پژو 207

اگر از مشتریان ایرانی درباره طراحی ظاهری سمند و خانواده آن بپرسید، نظر مثبت چندانی دریافت نخواهید کرد. جذابیت چیزی نیست که خریداران را به‌سمت سورن پلاس بکشاند و اگرچه به‌روزرسانی‌هایی روی این خودرو انجام شده، اما ایران خودرو موفق نشده تغییر شگرفی در آن ایجاد کند و می‌توان گفت پژو 207 چهره زیباتری خواهد داشت.

با ورود به فضای کابین این دو خودرو اوضاع کمی بهتر می‌شود. هم کابین سورن پلاس و هم کابین پژو 207 در یک سطح قرار دارند و با این‌که داشبورد هاچ بک پژو زیباتر است نمی‌توان گفت زیبا و متفاوت طراحی شده و در نتیجه هر دو در این بخش امتیاز خاصی دریافت نخواهند کرد.

مقایسه سورن پلاس با پژو 207

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای خانواده‌های ایرانی مهم است فضای داخل کابین خواهد بود. در یک کلام می‌توان برنده این قسمت را سورن پلاس اعلام کرد؛ چرا که خانواده پژو 206 و 207 از کمبود فضای سرنشین جلو و عقب رنج می‌برند. سورن پلاس به‌لطف فاصله محوری زیادی که دارد، جادارتر طراحی شده و حس بهتری به سرنشینان خصوصاً عقب منتقل خواهد کرد.

از دیگر قسمت‌های مهم برای خانواده‌هایی که زیاد مسافرت می‌روند، صندوق عقب جادار است. فضای بار سورن پلاس 500 لیتر است، حال آن‌که پژو 207 صندوق 245 لیتری دارد. با این اوصاف سمند سورن پلاس برای مسافرت‌های خانوادگی گزینه مناسب‌تری به‌حساب می‌آید.

مشخصات فنی پژو 207 و سورن پلاس

اگرچه سورن پلاس و پژو 207 از یک خودروساز هستند، اما مشخصات فنی آنها کاملا متفاوت خواهد بود. به‌طور کلی خروجی‌های این دو خودرو نزدیک به همدیگر است، ولی دو عامل مهم و حیاتی وزن کمتر و آیرودینامیک بهتر باعث می‌شوند تا پژو 207 برتری فنی پیدا کند.

مقایسه سورن پلاس با پژو 207

زیر کاپوت سورن پلاس یک پیشرانه EF7 تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 113 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند؛ حال آن‌که پژو 207 مجهز به پیشرانه TU5 شده و قادر است 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. همان‌طور که گفتیم وزن کم و آیرودینامیک بهتری که در پژو وجود دارد، موجب چابکی بیشتر این خودروی هاچ بک شده و هیجان بیشتری به راننده و سرنشنینان منتقل خواهد کرد.

در ردیف عقب پژو 207 سرنشینان چندان فضای راحتی نخواهند داشت و سواری خشک‌تری را تجربه خواهند کرد. این در حالی است که ردیف عقب سورن پلاس سواری نرمی به سرنشینان خود ارائه می‌دهد. با سورن پلاس می‌توان کنترل بهتری روی خودرو داشت و هنگام دور زدن‌های سریع و پرشتاب احتمال انحراف به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که برای مشتریان ایرانی اهمیت بسیاری دارد، استهلاک فنی و میزان هزینه‌هایی است که باید بابت نگهداری خودرو خرج کنیم. موتور تیوفایو به کم‌خرج بودن معروف است و نیازی به تعمیر زیاد آن نیست و از طرفی در قیاس با پیشرانه EF7 استهلاک کمتری دارد. با این اوصاف اگر برایتان مهم است چه میزان هزینه و زمان صرف خودروی خود کنید، سراغ سورن پلاس نروید.

مقایسه سورن پلاس با پژو 207

امکانات رفاهی و ایمنی سورن پلاس و پژو 207

با در نظر گرفتن نسخه‌های تقریبا فول‌آپشن سورن پلاس و 207 به این نتیجه خواهیم رسید که هر دو خودرو امکانات یکسانی دارند. از جمله امکانات مشترکی که هر دو ماشین دارند می‌توان به کروز کنترل، سیستم مولتی‌مدیا و تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد.

سورن پلاس امکاناتی نظیر چراغ مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت، چراغ بدرقه، سیستم صوتی با چهار اسپیکر، بلوتوث، مانیتور سفارشی، رینگ‌های آلومینیومی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی همراه با گرم‌کن، تهویه مطبوع اتوماتیک با کانال عقب، صندلی راننده و سرنشین با تنظیم برقی پشتی، شیشه بالابرهای برقی، آنتی‌تروپ و پاور ویندوز، فرمان هیدرولیک با دکمه‌های کنترلی، کروز کنترل و کامپیوتر سفری دارد.

از طرفی پژو 207 مجهز به امکاناتی نظیر مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت، بلندگوی درهای جلو و عقب، بلوتوث، مانیتور 7 اینچی لمسی، رینگ‌های آلومینیومی یا فولادی، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم دستی، پشت سری جلو و عقب قابل تنظیم، شیشه بالابرهای برقی، سقف شیشه‌ای پانوراما (سفارشی)، فرمان هیدرولیک یا برقی مجهز به کلیدهای کنترل و کروز کنترل (برخی از مدل‌ها) است.

مقایسه سورن پلاس با پژو 207

متاسفانه از نظر ایمنی هیچ نتیجه آزمونی در دسترس نیست که بتوانیم آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم؛ اما از آنجایی که پلتفرم پژو 207 جدیدتر و استحکام و اسکلت‌بندی آن قوی‌تر است می‌توان انتظار داشت در قیاس با سورن پلاس عملکرد بهتری از خود نشان دهد. تجهیزات ایمنی هر دو خودرو در یک سطح قرار دارد.

سورن پلاس مجهز به سیستم ایموبلایزر، قفل مرکزی، سنسور و دوربین عقب، دو کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه‌ای شده، در حالی که پژو 207 از ایموبلایزر، قفل مرکزی با ریموت، سنسور و دوربین عقب، ایزوفیکس، دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD و EBA، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده و ترمز عقب دیسکی توپر یا کاسه‌ای بهره می‌برد.

مقایسه سورن پلاس با پژو 207

سخن پایانی

خرید خودرو سلیقه‌ای است و نمی‌توان بر کسی خرده گرفت که چرا سورن پلاس خرید یا پژو 207 را انتخاب کند. هر یک از ما بر حساب نیازی که داریم می‌توانیم یکی از این دو ماشین را انتخاب و خریداری کنیم. اگر دارای خانواده‌ای کم‌جمعیت هستید و قصد دارید خودرویی چابک و خوش‌چهره و زیبا سوار شوید، پژو 207 در انتظار شماست.

اما اگر از خانواده‌های پرجمعیت هستید و نیاز به ماشینی نسبتاً جادار دارید که صندوق عقب بزرگی هم داشته باشد، سورن پلاس گزینه مناسب‌تری برایتان خواهد بود. علاوه بر این سورن پلاس امکانات مناسب و عملکرد فنی قابل قبولی دارد و کیفیت سواری آن مورد پسندتان واقع خواهد شد. نظر شما درباره مقایسه سورن پلاس با پژو 207 چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*