خرید خودرو بدون قیمت

وادار کردن مشتری به خرید خودرو بدون قیمت، ابتکار جدید سایپا!

وادار کردن مشتریان به خرید خودرو بدون قیمت در سامانه یکپارچه، ابتکار جدید سایپا است و هنوز هم مشخص نیست چه زمانی قیمت‌ها اعلام می‌شوند.

دور دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه در حالی به‌انجام رسید که شرکت خودروسازی سایپا محصولات خود را بدون اعلام قیمت در این سامانه عرضه کرد و مشتریان مجبور بودند خودروهایی را ثبت نام و خرید کنند که حتی قیمت آن را هم نمی‌دانستند.

خرید خودرو بدون قیمت ؛ اتفاقی که فقط در ایران می‌افتد

فرایند نوبت دهی محصولات خودروسازان داخلی در دور دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه از سوم تا دهم خردادماه انجام شد و در روز 24 خرداد نیز نتایج قرعه‌کشی منتشر شد. اما در حالی که به پایان خردادماه رسیده‌ایم، هنوز مشتریان محصولات سایپا، قیمت خودروهای ثبت نامی خود را نمی‌دانند. سایپا کوییک GX، ساینا GX، شاهین اتوماتیک و اطلس خودروهایی هستند که در این مرحله بدون اعلام قیمت به فروش رسیدند.

اعلام نشدن قیمت محصولات سایپا باعث شده مشتریان در شرایط پیچیده و مبهمی گرفتار شوند. خودروهایی که در بالا نام بردیم، جزو محصولات جدید سایپا هستند و مشخص نیست سایپا می‌خواهد آنها را با چه قیمتی به دست مشتریان برساند. از سوی دیگر، نوسانات لحظه‌ای بازار اجازه نمی‌دهد بتوانیم قیمت این خودروها را پیش‌بینی کنیم.

خرید خودرو بدون قیمت

شرایط عجیب و غریب عرضه خودرو در سامانه یکپارچه باعث شده بسیاری از مشتریان از ثبت نام در این سامانه پشیمان شوند و انصراف خود را از تحویل خودرو اعلام کنند؛ با وجود این، خیلی از مشتریان هم منتظر اعلام قیمت نهایی این خودروها هستند. اما این احتمال وجود دارد که قیمت اعلامی از سوی سایپا باعث غافلگیری مشتریان شود و خیلی از آنها نتوانند مبلغ مورد نیاز برای خرید خودرو را تهیه کنند. بنابراین می‌توان گفت مشتریان با ثبت نام این خودروها، به‌نوعی در یک قمار شرکت کرده‌اند.

در این میان، سکوت نهادهای ذی‌ربط و افراد مسئول در رابطه با این شاهکار جدید سایپا، جای تامل دارد. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، ظاهرا سازمان حمایت و شورای رقابت همچنان مشغول انجام ارزیابی‌های لازم هستند تا قیمت نهایی این خودروها را اعلام کنند. هنوز مشخص نیست آقایان چه زمانی زحمت اعلام قیمت‌ها را به خود می‌دهند و مشتریان را از این بلاتکلیفی درمی‌آورند.