هاچ بک تمام الکتریکی جک ییوی 3 - Yiwei 3

جک Yiwei 3 الکتریکی معرفی شد؛ جایگزین چینی مینی کوپر

جک اقدام به معرفی هاچ بک تمام الکتریکی Yiwei 3 کرد. خودرو جمع و جور چینی ییوی 3 می‌تواند جایگزینی برقی برای امثال مینی کوپر و فیات 500 باشد.

جک، خودروساز چینی که نام آن در ایران هم شناخته‌شده است، از یک هاچ بک تمام الکتریکی با نام «ییوی 3» (Tiwei) رونمایی کرد. ییوی در واقع برند جدید جک است که در حوزه محصولات الکتریکی فعالیت می‌کند و این هاچ بک الکتریکی جمع و جور اولین محصول آن است. ییوی 3 مشابه امثال مینی کوپر و فیات 500 نوعی طراحی رترو دوست‌داشتنی دارد که بی‌شک قشر خاصی از رانندگان آن را برای خودرو خود می‌پسندند. در ادامه به جزئیات این هاچ بک برقی می‌پردازیم؛ از طراحی تا مشخصات فنی.

هاچ بک تمام برقی جدید جک Yiwei 3 برای بازار چین

هاچ بک تمام الکتریکی جک ییوی 3 - Yiwei 3

ییوی 3 طراحی آشنایی دارد که در گذشته امتحان خود را پس داده است. چراغ‌های گرد در جلو، طراحی ساده سپر و بدنه دو رنگ المان‌هایی‌اند که نمای بیرونی این هاچ بک را شکل می‌دهند؛ درست همان چیزی که از یک خودرو مینی برای رفت و آمدهای داخل شهر انتظار می‌رود. نکته‌ای هم که جلب توجه می‌کند، استفاده از 137 دانه ال‌ای‌دی در چراغ‌های جلو است که ظاهری شبیه به مژه پیدا کرده‌اند. همچنین جک رنگ‌های متنوعی نظیر بنفش، بژ، خاکستری، سبز و سفید به‌علاوه رینگ‌های 5 پر را برای این خودرو در نظر گرفته و بدنه آن را با طول 4025 میلی‌متر، عرض 1770 میلی‌متر، ارتفاع 1560 میلی‌متر و فاصله محوری 2620 میلی‌متر ساخته است.

نمای جلو هاچ بک تمام الکتریکی ییوی 3

در کابین جک Yiwei 3 یک نمایشگر مرکزی افقی با حالت شناور (جدا از داشبورد) به‌علاوه یک نمایشگر ال‌سی‌دی 6.2 اینچی پشت فرمان به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال به چشم می‌خورند. نمایشگر مرکزی مذکور برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، در دو اندازه 12.8 اینچی و 15.6 اینچی ارائه می‌شود که اندازه‌هایی کاملاً کافی برای خودرو جمع و جوری مثل ییوی 3 هستند. در کنسول مرکزی همچنین صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و محفظه‌ای برای نگهداری اشیاء مختلف قرار دارند.

کابین هاچ بک تمام الکتریکی جک ییوی 3 - Yiwei 3

در زمینه امکانات ایمنی و کمک‌راننده باید اشاره کرد که هاچ بک تمام برقی جدید JAC از دوربین پانورامیک 360 درجه و سیستم کمک‌راننده سطح 2 با بیش از 18 قابلیت مختلف بهره می‌برد. نسخه بالارده این خودرو چینی هم کروز کنترل تطبیقی و رادار جلو را جهت تسهیل هرچه بیشتر رانندگی داخل شهر در اختیار راننده می‌گذارد.

هاچ بک Yiwei 3 جک در دو نسخه با پیشرانه‌های متفاوت به عرضه می‌رسد. نسخه پایه که 1 موتور الکتریکی در ناحیه جلو دارد، 93 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و همچنین با اتکا به یک باتری 41 کیلووات ساعتی می‌تواند با یک بار شارژ مسافت 405 کیلومتر را طی کند. نسخه بالارده‌تر با بهره‌گیری از 1 موتور الکتریکی در ناحیه جلو توانایی قدرت 134 اسب بخار را دارد و از یک باتری 51.5 کیلووات ساعتی انرژی مورد نیاز برای پیمایش مسافت 505 کیلومتر با یک بار شارژ را تامین می‌کند. جلوتر حتی نسخه دیگری از این خودرو چینی با شعاع حرکتی 600 کیلومتری روانه بازار خواهد شد.

نمای کناری هاچ بک تمام الکتریکی ییوی 3

همان‌طور که احتمالاً در اخبار مشاهده کرده‌اید، آتش‌سوزی باتری جزو نگرانی‌ها نسبت به خودروهای الکتریکی است. جک تضمین می‌کند که باتری لیتیوم آهن فسفات Yiwei 3 به‌دلیل استفاده از فناوری‌هایی از جمله ایزولاسیون حرارتی، ایزولاسیون الکتریکی و جداسازی ترموالکتریکی هیچ‌وقت خود به خود آتش نمی‌گیرد.

در نهایت، جک هاچ بک برقی Yiwei 3 را در 6 نسخه با قیمت بین 12 هزار و 600 دلار تا 17 هزار و 900 دلار عرضه می‌کند. شما کابران گجت نیوز جک Yiwei 3 را به‌عنوان یک خودرو شهری جمع و جور چطور ارزیابی می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*