نسخه پرتابل PS5

مایکروسافت جزئیات شگفت‌انگیزی در مورد نسخه پرتابل PS5 سونی فاش کرد

جزئیات جدیدی شامل قیمت نسخه پرتابل کنسول PS5 – پلی استیشن 5 سونی، آن هم توسط شرکت رقیب، یعنی مایکروسافت منتشر شد.

به‌نقل از اکسیوس گیمینگ، مایکروسافت جزئیاتی جدید در مورد نسخه پرتابل PS5 را به اشتراک گذاشته است. براساس مطالب ارسال شده به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC)، مایکروسافت این کمیسیون را به نادیده گرفتن امکان سازگاری کنترلرهای ایکس‌باکس و نینتندو سوییچ محکوم کرد. این شرکت هم‌چنین فاش کرد که سونی قصد دارد نسخه پرتابل PS5 را در اواخر سال جاری با قیمت کم‌تر از 300 دلار عرضه کند.

ویژگی‌های نسخه پرتابل PS5 

نسخه پرتابل PS5

نسخه پرتابل کنسول PS5 که Project Q نام دارد، دارای یک نمایشگر 8 اینچی خواهد بود که از رزولوشن 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر، این دستگاه می‌تواند بازی‌های پلی‌استیشن 5 را از طریق وای‌فای استریم و اجرا کند. از این طریق می‌توانید یک کنسول قابل حمل با تمامی قابلیت‌های سیستمی PS5 و هم‌چنین کنترلرهای بی‌سیم دوال‌سنس را در دستان خود داشته باشید.

علاوه بر خبر فوق، سونی و کوالکام قصد دارند طی همکاری بلندمدت با یکدیگر، کار توسعه پردازنده‌های سفارشی را آغاز کنند که می‌تواند برای کنسول‌های پرتابل نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این همکاری می‌تواند پاسخی ایده‌آل به تقاضای رو به رشد برای سخت‌افزار اختصاصی گیمینگ باشد.

نسخه پرتابل PS5

از زمان عرضه آخرین کنسول دستی سونی که پلی‌استیشن ویتا نام دارد، حدود 11 سال می‌گذرد. سونی طی این مدت به جای توسعه یک کنسول قابل حمل جدید، بر ارائه ویژگی‌های پرتابل از طریق قابلیت Remote Play تمرکز داشت. ریموت پلی به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌های خود را از یک کنسول قدرتمندتر به دستگاهی کوچک‌تر منتقل کنند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سونی با عرضه کنسول پرتاب PS5، قابلیت ریموت پلی را ارتقا خواهد داد.

نسخه پرتابل کنسول PS5 که توسط جیم رایان، مدیر عامل پلی استیشن، طی یک رویداد مجازی در تاریخ 24 می رونمایی شد، شبیه به یک کنترلر DualSense است که به دو قسمت تقسیم شده و یک صفحه 8 اینچی در بخش میانی قرار دارد. رایان هم‌چنین عنوان کرد که سونی قصد دارد این کنسول را در اواخر سال جاری عرضه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*