پیام رسان های داخلی

ادعایی جدید درباره پیام رسان های داخلی؛ 40 میلیون کاربر فعال ماهانه داریم!

ادعاهای عجیب و باورنکردنی در مورد پیام رسان های داخلی پایانی ندارد و حالا در تازه‌ترین اظهارنظر‌ها اعلام شده است که پیام رسان های بومی، ۴۰ میلیون نفر کاربر فعال در هر ماه دارند؛ ادعای که با هر متر و معیاری عجیب به‌نظر می‌رسد.

پیام رسان های داخلی در ماه‌های اخیر از نظر تعداد کاربران رشد خوبی را تجربه کرده‌اند؛ اما این رشد، نه به دلیل کیفیت بالای این برنامه‌ها بلکه به‌خاطر فیلتر شدن اکثر پیام‌رسان‌ها و شبکه های اجتماعی خارجی بوده است. هر چند برخی از کاربران به‌دلیل این‌که راهی برای دسترسی به پلتفرم‌های خارجی نداشتند سراغ برنامه‌های ایرانی رفتند، اما ادعاهای منتشر شده درباره تعداد کاربران پیام‌رسان‌های ایرانی که توسط مسئولان منتشر می‌شود باورکردنی نیست. طبق تازه‌ترین ادعای منتشر شده، کاربران پیام‌رسان‌های داخلی به ۴۰ میلیون نفر در ماه رسیده‌اند!

بیش از چهل میلیون کاربر فعال در پیام رسان های داخلی؛ ادعایی باورنکردنی!

معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات به‌تازگی در گفتگویی که با خبرگزاری فارس انجام داده، اعلام کرده است: «در حال حاضر به‌صورت ماهانه در سه پیام رسان شاهد حضور بیش از ۳۵ میلیون کاربر فعال هستیم که آمار قابل توجه‌ای است و اگر پیام رسان های دیگر را هم به این آمار اضافه کنیم به بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه می‌رسیم».

پیام رسان های ایرانی

قضاوت درباره درستی این ادعا را به شما می‌سپاریم؛ اما نکته قابل توجه درباره این ادعا، این است که نیمی از ایرانیان همین حالا به صورت فعال در پیام‌رسان‌های داخلی حضور داشته و فعالیت می‌کنند! شاید تعداد دانلود‌های برنامه‌های پیام‌رسان ایرانی به بیش از چهل و پنج میلیون بار هم برسد. برنامه سروش پلاس که جزو اپ‌های محبوب صدا و سیما است، بیش از ۱۷ میلیون دانلود در مایکت و کافه بازار دارد. روبیکا هم که بارها در برنامه‌های مختلف تبلیغ شده در اصل یک پیام‌رسان محسوب نمی‌شود، اما بیش از ۴۷ میلیون دانلود دارد؛ اما معمولا فاصله میان تعداد دانلود و کاربران ماهانه فعال به‌شدت زیاد است.

همان‌طور که دیدید، ادعاها خبر از آن دارند که نیمی از ایرانی‌ها در پیام‌رسان‌های ایرانی فعال هستند. آیا نیمی از دوستان، آشنایان و خانواده‌های شما در پیام رسان های داخلی حضوری فعال دارند؟ نظر خود را درباره این ادعا با گجت نیوز و کاربرانش به اشتراک بگذارید.