مرسدس بنز AMG G63 شش چرخ برابوس

مرسدس بنز AMG G63 شش چرخ برابوس، غول بیراهه‌نورد آلمانی + ویدیو

برابوس نسخه ویژه جدیدی از مرسدس بنز AMG G63 با طراحی پیکاپ شش چرخ را معرفی کرد. خروجی جی واگن با تیونینگ برابوس به 900 اسب بخار رسیده است.

تیونر آلمانی «برابوس» (Brabus) که به تیونینگ محصولات مرسدس بنز شناخته می‌شود، اخیراً دو نسخه ویژه از مرسدس بنز AMG G63 را به نمایش گذاشت. این نسخه‌ها که XLP 800 6×6 Adventure و XLP 900 6×6 Superblack نام دارند، هر دو پیکاپ‌هایی شش چرخ با ارتقای عملکرد هستند. این یعنی این دو خودرو تیون شده توسط برابوس، آماده ماجراجویی در دل بیراهه‌ها خواهند بود.

نسخه Adventure دارای قیمت 1.2 میلیون دلاری است و نسخه Superblack هم با قیمت 1.294 میلیون دلاری، کمی از آن گران‌تر به حساب می‌آید. برابوس در گذشته هم چند نسخه ویژه پیکاپ بر پایه مرسدس بنز AMG G63 را معرفی کرده بود؛ 800 Adventure XLP با رنگ سفید جذاب نمای بیرونی و فضای داخلی و XLP 900 با تریم مشکی و قرمز جوان‌پسند.

معرفی دو نسخه ویژه شش چرخ برابوس از مرسدس بنز AMG G63

نسخه XLP 900 6×6 Superblack

مرسدس بنز AMG G63 شش چرخ برابوس نسخه Superblack

نسخه Superblack مرسدس بنز AMG G63 تیونینگ برابوس زیر کاپوت خود یک پیشرانه 4.5 لیتری V8 توئین توربو دارد که ارتقایی چشمگیر را تجربه کرده است. این پیشرانه می‌تواند 900 اسب بخار قدرت تولید کند که افزایشی 315 اسب بخاری نسبت به خروجی نسخه استاندارد در نظر گرفته می‌شود. همچنین توانایی تولید گشتاور 1250 نیوتن متر را دارد، اما گشتاور آن به‌صورت الکترونیکی تا 1050 نیوتن متر محدود شده است. حداکثر سرعت این پیکاپ شش چرخ هم با محدودیت الکترونیکی اعمال شده به 210 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

افزایش قطر سوراخ سیلندر و پیاده‌سازی شاتون‌های مختص به عملکرد بالا و پیستون‌های فورج‌شده برخی از تغییراتی‌اند که این پیشرانه ارتقا یافته مرسدس بنز جی واگن شش چرخ برابوس از آن‌ها بهره می‌برد. برابوس نوعی سیستم ورودی هوای نوع رم ایر را هم در ناحیه جلو به کار گرفته است.

فضای داخلی این مرسدس بنز AMG G63 نسخه برابوس مختص به آن دسته‌ای است که از تماشای تریم مشکی در جای‌جای خودرو خود سیر نمی‌شوند. تریمی دیدنی به رنگ مشکی Mondial در داشبورد، پنل‌های درب‌ها، کنسول مرکزی، صندلی‌ها و… دیده می‌شود. این رنگ مشکی را تریم خاکستری و کربنی در برخی نقاط تکمیل می‌کنند.

نسخه XLP 800 6×6 Adventure

مرسدس بنز AMG G63 شش چرخ برابوس نسخه Adventure

نسخه Adventure مرسدس بنز AMG G63 با پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو خود قابلیت تولید قدرت 800 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن متر را دارد. این پیشرانه که انتقال نیرو محرکه آن به واسطه یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته صورت می‌گیرد، حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعتی دارد و برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت نیازمند 5.8 ثانیه زمان است. تغییراتی از جمله توربوشارژرهای عملکردبالا و اصلاحات نرم‌افزاری در زمینه‌های احتراق، پاشش سوخت و بوست کنترل، این پیشرانه را به این خروجی می‌رسانند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، برابوس برای اینکه محور سوم را به مرسدس بنز G63 AMG اضافه کند، اندازه شاسی نردبانی این شاسی بلند را افزایش داده است. به‌خاطر واحد فولادی که برابوس به‌طور ویژه برای این نسخه شش چرخ ساخته، در همان حال که استحکام خودرو در برابر نیروهای پیچشی دست‌نخورده باقی می‌ماند، امکان پیاده‌سازی سیستم تعلیق مجزا برای هر سه محور مهیا می‌شود. ضمناً نسخه Adventure سوار بر رینگ‌های 22 اینچی تک‌قسمتی Z/HD برابوس شده است.

در نمای بیرونی XLP 800 6×6 Adventure المان‌های جدید مختلفی به چشم می‌خورند. از جمله این المان‌ها می‌توان به سپر جلو جدید، گارد ناحیه جلو، وینچ ادغام‌شده، رول بار اتاق پیکاپ به رنگ مشکی مات، المان‌های کربنی براق و پنل‌های دور گلگیرها اشاره کرد. داخل کابین هم ترکیب رنگ مشکی با تریم قرمز روی قسمت‌های متفاوت نظیر صندلی‌ها، غربیلک فرمان، داشبورد و کنسول مرکزی جلوه‌ای هیجان‌انگیز به فضا بخشیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*