بازی های جنگی نظامی

10 مورد از بهترین بازی‌های جنگی نظامی سال 2023 که نباید از دست بدهید

اگر می‌خواهید در تعطیلات تابستان وقتتان را با بازی‌های جنگی و نظامی واقع‌گرا پر کنید، بهتر است همین حالا با این مطلب گجت نیوز همراه شده و با ده بازی برتر نظامی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید.

گستردگی دنیای بازی‌های رایانه‌ای باورنکردنی است و این روز‌ها از هر ژانری که بخواهید، بازی‌هایی پیدا می‌کنید که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. یکی از پرطرفدارترین ژانرهای بازی‌های ویدئویی، ژانر اکشن است اما بزرگ‌ترین مشکل این ژانر، دور شدنش از دنیای واقعیت است.

در بسیاری از بازی‌های اکشن دیگر خبری از واقعیت‌های جنگ نیست و حالا اکثر این بازی‌ها برای گیمرهای نوجوانی توسعه داده می‌شوند که بیشتر به گرافیک،‌ افکت‌های جذاب و گیم‌پلی سریع اهمیت می‌دهند.

لیست بهترین بازی های جنگی نظامی سال ۲۰۲۳

این روزها بیشتر کاربران ژانر بازی های جنگی و نظامی را با بازی‌هایی مانند کال آف دیوتی، فورتنایت، پابجی و … می‌شناسند اما این بازی‌ها تنها المان‌هایی از ژانر جنگی را برداشته‌اند و اکثر از دنیای بی‌رحم نبردهای واقعی دور هستند. اگر شما هم از بازی‌های اکشن نظامی که هیچ رنگ و بویی از واقعیت ندارند خسته شده‌اید، بهتر است با ما همراه شوید تا لیستی ده‌تایی از بهترین بازی‌های جنگی و نظامی سال ۲۰۲۳ که طراحی و گیم پلی واقع‌گرایانه‌ای دارند آشنا شوید.

بازی NavalArt؛ هنر یک ژنرال در دل اقیانوس‌ها

در مقایسه با دیگر بازی‌هایی که قرار است در این مطلب گجت نیوز با آن‌ها آشنا شوید، Naval Art بازی جدید‌تری محسوب می‌شود. نسخه اول این بازی در سال ۲۰۱۸ میلادی و برای رایانه‌های شخصی معرفی شد. این بازی به گیمرها فرصتی جذاب می‌داد تا رهبری یک ناوگروه بزرگ در دل اقیانوس‌ها را به عهده بگیرند. یک ویژگی جذاب این بازی، امکان طراحی کامل ناوها است که در بازی‌های مشابه وجود ندارد. با توجه به ویژگی‌های جذاب بخش طراحی، احتمالا با دانلود و نصب این بازی ساعت‌ها از وقت خود را صرف طراحی ناوها کنید. در این بازی تا جایی که قوه تخیل شما کار می‌کند، امکان شخصی‌سازی وجود دارد اما بهتر است پیش از شخصی‌سازی کامل، از دید نظامی هم به ناو‌های خود نگاه کنید.

بازی ناوال آرت

در بازی ناوال آرت به جزئیات زیادی دقت شده و شما می‌توانید یکی از واقع‌گرایانه‌ترین بازی‌های جنگی و نظامی امسال را با دانلود این بازی تجربه کنید.

با این حال اگر بتوانید از بخش جذاب طراحی این بازی دل بکنید، به گیم‌پلی واقع‌گرایانه و فوق‌العاده این بازی می‌رسید. پس از طراحی یک کشتی یا ناو، شما باید آن را آزمایش کنید. با داشتن یک کشتی خوب، می‌توانید در مراحل کمپین بازی که تک‌نفره هستند عملکرد خوبی داشته باشید و در بخش چند نفره، دشمنان خود را به چالش بکشید. اگر از این دو بخش بازی خسته شدید، همیشه می‌توانید سراغ مراحل طراحی شده توسط کاربران بروید که جزو جذاب‌ترین بخش‌های بازی NavalArt هستند. با توجه به وجود این بخش، شما می‌تواند تا مدت‌ها از محتوای جدید در این بازی بهره ببرید.

خوب است بدانید این بازی در پلتفرم‌های مختلف بازخوردهای مثبت زیادی را دریافت کرده است و در حال حاضر میانگین نمره ۹ از ۱۰ را در استیم دارد. اگر به دنبال واقع‌گرایانه‌ترین بازی که نبردهای دریایی را به تصویر می‌کشد می‌گردید، می‌توانید همین حالا بازی نظامی جنگی Naval Art را دریافت کنید.

بازی Call To Arms؛ یک انتخاب جذاب برای استراتژیست‌های نظامی!

بازی کال تو آرمز در واقع ادامه‌دهنده مسیر سری بازی‌های محبوب Men of War است که در دسته‌بندی بازی‌های تاکتیکی و استراتژی جای می‌گرفت. این سری بازی‌ها در دوران جنگ سرد روایت می‌شدند و بازی کال تو آرمز، در واقع یک اسپین آف از این سری محسوب می‌شود. داستان بازی Call to Arms که لقب یکی از بهترین بازی های جنگی و نظامی سال ۲۰۲۳ را به دوش می‌کشد، در دنیای مدرن اتفاق می‌افتد.

در این بازی ارتش ایالات متحده آمریکا باید با جریانی که خود را Global Revolutionary Movement می‌نامد مبارزه کند. مانند نسخه‌های قبلی، این بازی هم گیم پلی ساده‌ای دارد و گیمرها باید گروه‌هایی را رهبری کنند که به جنگ نیروهای مخالف می‌روند. اهداف در این بازی متفاوت است و گاهی باید یک منطقه را تسخیر کنید و گاهی هم تمام نیروهای دشمن را از بین ببرید.

کال تو آرمز

شاید کال تو آرمز از نظر گرافیک و مشخصات جزو بهترین بازی‌ها نباشد اما گیم پلی اعتیاداوری دارد.

مانند بسیاری از بازی‌های مشابه، کال تو آرمز هم روی نکاتی مانند مدیریت منابع و جا به جایی با دقت نیروها در نقشه تمرکز می‌کند. اگر می‌خواهید در این بازی بدون هیچ استراتژی مشخصی به جنگ دشمنان بروید، بهتر است بدانید راهی برای موفقیت نخواهید داشت! هر گوشه از نقشه این بازی پر از موقعیت‌هایی مناسب برای نیروهای شما است که باید از آن‌ها بهترین استفاده ممکن را ببرید. نکته قابل توجه این است که شما می‌توانید با استفاده از این نقاط در نقشه، کار خود را به شدت راحت‌تر کنید.

شما می‌توانید این بازی را در دو حالت سینگل پلیر و مولتی پلیر انجام دهید. ویژگی مهم دیگر این بازی این است که تمام بازی در کنترل منابع و چیدن استراتژی خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید کنترل نیروهای خود را در حالت‌های سوم‌شخص و اول‌شخص به دست بگیرید. در کنار این موضوع، شما می‌توانید از تانک‌ها یا دیگر وسایل نقلیه استفاده کنید تا سریع‌تر به هدفتان برسید. اگر از محتوای اصلی این بازی خسته شدید، می‌توانید سراغ نصب دی ال سی Gates of Hell بروید. این دی ال سی شما را به دل جنگ جهانی دوم می‌فرستد و کمپینی جدید را برای شما باز می‌کند.

بازی War Thunder؛ برادر ناتنی World of Tanks

از بسیاری از جهات، بازی وارد تاندر شبیه به بازی جهان تانک‌ها است. با این حال تفاوت مهم این بازی در مقایسه با برادر ناتنی‌اش، پشتیبانی از ناوها، جنگنده‌ها و … در کنار تانک‌ها است. این بازی که رسما در سال ۲۰۱۳ معرفی و برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس و پلی استیشن معرفی شد، از قابلیت کراس پلتفرم پشتیبانی می‌کند می‌توانید با کنسول یا رایانه شخصی‌تان، با دوستانتان که دستگاه متفاوتی دارند بازی کنید.

بازی وار تاندر

وار تاندر گیم پلی غنی دارد اما می‌تواند برای گیمرهای تازه‌وارد کمی پیچیده باشد.

بخش اصلی این بازی که می‌تواند آدرنالین را در رگ‌های شما ترشح کند، در نبردهای حماسی بزرگ میان ده‌ها کاربر خلاصه شده است. نبردهای این بازی با توجه به پشتیبانی از تانک‌ها، جنگنده‌ها و ناوها به شدت واقع‌گرا و جذاب است و شما می‌توانید از زمان جنگ جهانی دوم گرفته تا قرن بیست و یکم، ادوات نظامی خود را انتخاب کنید.

نکته‌ای که باعث جذابیت دوچندان این بازی می‌شود، تفاوت سبک بازی با توجه به گیمر است. در صورتی که شما می‌خواهید از دنیای واقعیت دور شوید و بیشتر از بازی لذت ببرید، می‌توانید سراغ حالت آرکید بروید. اما اگر می‌خواهید دنیای جنگ را با پوست و گوشت استخوانتان حس کنید، باید سراغ بخش شبیه‌سازی بروید. البته این بخش برای گیمرهای تازه‌کار یا به قول خودمان نوب، به شدت سخت است و می‌تواند باعث دور شدن این گیمرها از بازی شود.

بازی Hearts of Iron IV؛‌ استراتژی یک امپراطوری در جنگ جهانی

بسیاری از بازی‌هایی که در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتند، روی جنبه‌های اکشن این جنگ مانور می‌دهند و شما را به جای سربازانی می‌گذارند که باید در این نبرد سهمگین حضور داشته باشید. با این حال اگر به جنبه‌های استراتژی جنگ جهانی دوم اهمیت بیشتری می‌دهید، می‌توانید همین حالا بازی قلب‌های آهنین ۴ را دانلود کنید.

بازی های جنگی نظامی

اگر کمی دقت کنید، می‌بینید نام کشورمان هم در لیست کشورهای بازی قلب‌های آهنین وجود دارد!

این بازی که توسط پارادوکس اینترکتیو توسعه داده شده، در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و شما باید یکی از کشورهایی این بازی را انتخاب کنید و دوران جنگ را بگذرانید. یکی از مهم‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین ویژگی‌های این بازی، امکان انتخاب کشور از میان تمام کشورهایی است که در سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۸ در جهان وجود داشته‌اند. همان طور که در تصویر هم می‌بینید، کشور ایران هم جزو کشورهای حاضر در بازی قلب‌های آهنین است.

برای توصیف این بازی در یک جمله، باید بگوییم در بازی Hearts of Iron IV شما باید تمام بخش‌های مختلف یک کشور در دوران جنگ جهانی دوم را مدیریت کنید؛ پس اگر استراتژیست خوبی هستید، بهتر است این اثر را هر چه سریع‌تر تجربه کنید. در این بازی شما باید با استفاده از دیپلماسی، با کشورهای دیگر ارتباط داشته باشید و سعی کنید زودتر از رقبا به تکنولوژی‌های جدید دست پیدا کنید. در شرایطی که جهان درگیر یک جنگ جهانی است، شما می‌توانید به کشورهای دوست کمک کنید و بیشترین آسیب را با استفاده از روش‌های مختلف به دشمنان بزنید.

در این بازی گیمرها باید با مشکلات بیشماری سر و کله بزنند. هر کشور مشکلات متفاوتی دارد و مدیریت هیچ کشوری در مقایسه با دیگر کشورها آسان‎‌تر نیست. برای مثال ممکن است در یک کشور مشکلات نظامی برای شما پیش بیایند و در کشوری دیگر، مجبور باشید با قحطی کنار بیایید. البته در هر حالتی، شما باید نیروهای نظامی خود را تقویت کنید تا مورد هجوم دشمنان قرار نگیرید.

از زمان معرفی و عرضه این بازی در سال ۲۰۱۶ میلادی، هشت دی ال سی مختلف منتشر شده‌اند که ابعاد جدید و جذابی را به بازی اضافه کرده‌اند. اگر روزی تصمیم گرفتید این بازی را شروع کنید، بهتر است بدانید وارد دریایی از محتوا می‌شوید که خارج شدن از آن کار هر کسی نیست. در آینده محتواهای بیشتری برای این بازی عرضه می‌شود.

بازی بتلفلید ۲۰۴۲؛ نماینده بازی‌های AAA در لیست بهترین بازی های جنگی نظامی ۲۰۲۳

با این که گفته بودیم در این لیست خبری از بازی‌های اکشن که از واقعیت دور هستند نیست اما سری بازی‌های بتلفیلد، یک استثنا هستند. بتلفیلد سال‌هاست که با سری بازی‌های کال آف دیوتی رقابت می‌کند و بسیاری از کاربران این بازی را با رقیبش مقایسه می‌کنند. هر چند بتلفیلد شباهت‌هایی به سری CoD دارد اما واقعیت این است که این سری در سال‌های گذشته به میل شدیدش به واقع‌گرایی -به جز بتلفیلد ۱- گیمرهای متفاوتی را به خود جذب کند. نبردهای این بازی گسترده‌تر هستند و وسایل نقلیه نقشی مهم را در آن‌ها ایفا می‌کنند.

بازی های جنگی نظامی

بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ در زمان انتشار از هر نظر یک شکست بزرگ بود اما این روزها در این بازی اثری از عملکرد ضعیف هفته‌های اول انتشار نیست.

آخرین نسخه منتشر شده از این بازی، بتلفیلد ۲۰۴۲ است که در زمان انتشار نظر منفی منتقدان و گیمرها را به همراه داشت. با این وجود توسعه‌دهندگان در دو سال اخیر تلاش کرده‌اند  تا ایرادات این بازی را از بین ببرند و تجربه‌ای جذاب‌تر به گیمرها ارائه کنند. چیزی که این بازی را از رقبایش جدا می‌کند، پشتیبانی فوق‌العاده‌اش از حالت‌های مختلف نبرد است. گیمر از تجربه این بازی در حالت شوتر به اندازه حالت‌های تانک و جنگنده لذت می‌برد. هر چند این بازی در آینده اتفاق می‌افتد اما خیلی هم از واقعیت دور نیست و می‌تواند تجربه خوبی باشد.

بخش کمپین تک‌نفره این بازی به اندازه کافی جذاب است اما نمی‌تواند بیشتر از چند ساعت شما را سرگرم کند. با این حال بخش مولتی پلیر با توجه به محتوای جذاب و حضور بیشمار گیمرها، می‌تواند همچنان پس از دو سال یک تجربه ناب باشد. حالت‌های مختلفی در بخش مولتی پلیر وجود دارد و می‌توانید بخش مورد علاقه خود را از میان تیم دث مچ، تسخیر پرچم و … انتخاب کنید. کامیونیتی این بازی هم همچنان فعال است و کاربران مپ‌ها و حالت‌های جدیدی را به بازی اضافه می‌کنند که تجربه آن‌ها هم خالی از لطف نیست. دی ال سی‌های زیادی هم به این بازی اضافه شده‌اند که برخی از آن‌ها رایگان و برخی پولی هستند اما ارزش خرید را دارند.

بازی Hell let Loose؛ بهترین بازی شوتر اول شخص نظامی و جنگی سال ۲۰۲۳

یکی دیگر از بازی‌هایی که در دوران تاریک جنگ جهانی دوم جریان دارد، Hell Let Loose است. در این بازی شما باید در جبهه‌های شرقی و غربی نبرد حضور داشته باشید و در شرایطی واقع‌گرایانه، با دشمنانتان بجنگید.

بازی هل گات لوس

اگر به دنبال یک بازی نظامی واقع‌گرایانه با گرافیک قابل قبول و گیم‌پلی سنگین می‌گردید، Hell Let Loose بهترین انتخاب برای شماست!

در این بازی که برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و سری اس در دسترس است، نبردها بین دو گروه جریان دارد. متفقین و متحدین در این بازی رو در روی یک‌دیگر قرار می‌گیرند و گیمرها در این شوتر تکتیکال، جزو گروهان کوچکی از سربازها هستند. شما معمولا عضو یک دسته ۲ تا ۶ نفره هستید و باید از مرزها محافظت کنید. فرماندهان نیز می‌توانند با پشتیبانی هوایی یا زرهی، به نیروهایشان در نبردها کمک کنند.

بیشتر گیمرها و منتقدان با توجه به گیم پلی واقع‌گرایانه و درگیرکننده این بازی، به این بازی نمره بالایی داده‌اند. اگر می‌خواهید این بازی را نصب کنید بهتر است بدانید امکان انتخاب کلاس‌های مختلفی در این بازی وجود دارد که تجربه هر کدام کاملا متفاوت از دیگری است.

بازی Sniper Ghost Warrior Contracts 2، لذت هدشات دشمنان!

با این که بیشتر بازی‌های شوتر رو سرعت بالا و هیجان حساب باز می‌کنند، در بازی Sniper Ghost Warrior Contracts 2 شما باید تمام قدم‌های خود را حساب شده بردارید. در این بازی شما باید با استفاده از پنهان‌کاری،‌ اهداف خود را شناسایی کنید و بدون سر و صدا، کار آن‌ها را بسازید.

بازی های جنگی نظامی

سری بازی‌های اسنایپر گوست واریور هیچ وقت بازی‌های پرفروش یا پرطرفداری نبودند اما از پس راضی کردن طرفدارانشان بر می‌آمدند.

چالش اصلی شما در این بازی پیدا کردن نقطه مناسب برای کشتن اهداف است. ممکن است برای کشتن یک هدف، نیاز به صدها متر قدم زدن باشد و در این بین، نیروهای دشمن در صورت دیدنتان، کارتان را به شکل بی‌رحمانه‌ای سخت می‌کنند. اگر گیمر صبوری نیستید بهتر است بیخیال دانلود این بازی شوید اما اگر مشکلی با صبر کردن ندارید و می‌خواهید یکی از واقع‌گرایانه‌ترین بازی‌های اسنایپری جنگی نظامی را تجربه کنید، می‌توانید این بازی را نصب کنید.

بازی This War of Mine؛ خاص‌ترین گزینه لیست بهترین بازی های جنگی نظامی سال

از بسیاری از جهات، بازی This War of Mine متفاوت‌ترین بازی این لیست است. در این بازی خبری از نبردهای واقع‌گرایانه نیست و گرافیک بازی ممکن است به کام خیلی از گیمرها خوش نیاید. در این‌جا حتی خبری از چیدن استراتژی برای یک نبرد بزرگ نیست.قهرمان این بازی ما هستیم؛ مردم عادی که می‌خواهند هر طور شده از یک جنگ بزرگ جان سالم به در ببرند.

در این بازی، یک گروه از شهروندان شخصیت‌های اصلی بازی هستند که در یک شهر اشغال شده زندگی می‌کنند. آن‌ها باید هر طور شده از این شرایط جان سالم به در ببرند و با گشت‌های دشمن، حملات، مشکلات آب و غذا و سرپناه و صدها مشکل دیگر کنار بیایند. هدف نهایی این بازی این است که شما بتوانید گروهتان را تا زمانی که مذاکرات صلح به نتیجه برسد، زنده نگه دارید.

بازی جنگ من

شاید تجربه این بازی برای گیمرهایی که به شوترهای پرزرق‌وبرق عادت کرده‌اند خیلی جذاب نباشد اما داستان احساسی و چالش‌های این بازی می‌تواند ضعف گیم پلی را بپوشاند.

گیم پلی این بازی به دو بخش روز و شب تقسیم می‌شود. سربازان و اسنایپرهای دشمن در خیابان‌های شهر جولان می‌دهند و فقط در ساعات تاریکی خیابان‌ها کمی امن‌تر هستند. این یعنی در طول روز،‌ بیرون رفتن از پناهگاه تقریبا غیرممکن است در این زمان شما باید قطعات مورد نیاز گروهتان را بسازید و منابع را مدیریت کنید. در شب هم بیشتر بازی حول محور پیدا کردن منابع مورد نیاز می‌گذرد.

چیزی که باعث خاص شدن این بازی می‌شود، راه‌های مختلفی است که گیمرها می‌توانند بازی را به پایان برسانند. دوراهی‌های اخلاقی زیادی در بازی وجود دارند و تصمیم‌های شما می‌توانند روند بازی را به صورت کامل تغییر دهند. اگر بتوانید ریسک کنید، بازی پاداش‌های زیادی را به شما می‌دهد اما در عین حال خطرات زیادی هم شما و گروه‌تان را تهدید خواهد کرد. در کنار این موضوع، هر یک از شخصیت‌ها داستان خودشان را دارند و در طول بازی، چیزهای زیادی را درباره آن‌ها می‌فهمید. در این بازی انسانی‌ترین جنبه‌های جنگ به تصویر کشیده شده و دیگر خبری از اسلحه‌های جذاب، تانک‌های قدرتمند و هواپیماهای ویرانگر نیست.

بازی Arma 3؛ یک شوتر تکتیکال خالص!

بازی آرما ۳ از مرزهای پرطرفداری گذشته و کامیونیتی‌های این بازی در اینترنت، بیشتر شبیه به فرقه‌هایی هستند که آرما ۳ را به هر بازی شوتر دیگری ترجیح می‌دهند. اگر از کامیونیتی نسبتا اعصاب‌خردکن این بازی بگذریم، می‌بینیم آرما ۳ گیم‌پلی‌ درگیرکننده‌ای دارد و برای عاشقان بازی های جنگی و نظامی، بهترین انتخاب ممکن است. محتوای اصلی بازی به اندازه کافی سرگرم‌کننده است و کاربران هم محتواهای بیشماری را به عنوان ماد به بازی اضافه کرده‌اند. آرما میان طرفداران بازی های کنسولی محبوبیت بالایی ندارد اما در حال حاضر یکی از پردانلودترین گیم‌های استیم محسوب می‌شود و با گذشت یک دهه از زمان انتشار، هرروز هزاران کاربر سراغش می‌روند.

آرما ۳

بازی آرما ۳ هیچ حد وسطی ندارد؛ یا عاشق این بازی می‌شوید یا بعد از چند دقیقه با زدن Alt و F4، برای همیشه از این بازی خارج می‌شوید!

داستان بازی آرما ۳ در آینده روایت می‌شود. در نبردهای این بازی سربازان با کمک نیروهای زرهی به جنگ دشمنانشان می‌روند و دنیای این بازی درست مانند یک جنگ واقعی، پر از آشوب و غیرقابل پیشبینی است. اگر به بخش مولتی پلیر این بازی علاقه‌ای ندارید، می‌توانید سراغ حالت کمپین بروید که تجربه‌ای جذاب با داستانی قابل قبول است.

آرما ۳ در مقایسه با شوترهای دیگری که تجربه کرده‌اید متفاوت است و از فیزیک واقعی بهره می‌برد. این یعنی ریکویل و نیروی نفوذ سلاح‌ها با توجه به شرایط می‌تواند متفاوت باشد. سیستم آب و هوای این بازی هم پویا است و توسعه‌دهندگان حتی از این نظر هم یک بازی به شدت واقع‌گرایانه توسعه داده‌اند.

بازی World of Tanks؛ تجربه‌ای جذاب با یک مشکل بزرگ!

در میان بازی‌های نظامی، World of Tanks یکی از شناخته‌شده‌ترین و در عین حال بدنام‌ترین بازی‌ها است. اگر حتی این بازی را تجربه نکرده باشید، احتمالا تبلیغات آن را در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب دیده‌اید. این بازی در سال ۲۰۱۰ میلادی منتشر شد و همچنان کاربران زیادی آن را بازی می‌کنند. برای دانلود و تجربه این بازی نیازی به پرداخت پول ندارید و می‌توانید به صورت رایگان به جهان بزرگ تانک‌ها بپیوندید. این اثر در کنسول‌های نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی، پلی استیشن و ایکس باکس در دسترس است. نسخه موبایلی این بازی هم چندی پیش توسعه داده شد.

دنیای تانک ها

دنیای تانک از هر نظر یک بازی فوق‌العاده برای دوست‌داران ژانر بازی‌های جنگی و نظامی است اما نیاز به پرداخت پول واقعی برای رقابت در سطوح بالا، به بازی ضربه زده است.

همان طور که از نام و تصویر این بازی مشخص است، World of Tanks یک بازی برای طرفداران خودروهای زرهی و تانک‌ها است. در این بازی معمولا هدف شما تسخیر بیس نیروهای مقابل یا نابود کردن کامل آن‌ها است. تانک‌های زیادی از کشورهای مختلف در این بازی حضور دارند و هر تانک از نظر کنترل، قابلیت‌ها و ویژگی‌ها کاملا خاص است. بعضی از تانک‌های این بازی سرعت خوبی دارند اما قدرت دفاعی و تهاجمی آن‌ها کمتر است. تانک‌های دیگر کندتر هستند و می‌توانند ساده‌تر مورد هدف قرار بگیرند اما در نابود کردن اهداف بهتر عمل می‌کنند. به طور کلی در این بازی هر تانک دنیای خودش را دارد و باید با تمرین مداوم، با یک کلاس تانک مشخص حرفه‌ای شوید.

با این که این بازی از نظر گیم‌پلی و گرافیک یکی از بهترین بازی‌های نظامی جنگی سال ۲۰۲۳ است اما یک مشکل بزرگ دارد و آن هم Pay to Win بودنش است. با توجه به رایگان بودن بازی، کاربرانی که در بازی پول واقعی خرج می‌کنند می‌توانند ساده‌تر پیشرفت کنند و در یک نبرد، شما و متحدانتان را از بین ببرند.

در این مطلب از گجت نیوز،‌ ما سراغ بررسی بهترین بازی های جنگی و نظامی سال ۲۰۲۳ رفتیم. اکثر این بازی‌ها آنلاین هستند و باید برای تجربه آن‌ها به اینترنت پرسرعت با پینگ پایین دسترسی داشته باشید. اگر شما هم بازی نظامی و جنگی را می‌شناسید که در این لیست از قلم افتاده، پیشنهاد می‌کنیم آن را در بخش نظرات این مطلب با دیگر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.