پنهان کردن سیم های تلویزیون

نکات و ترفندهای کاربردی برای پنهان کردن سیم های وصل شده به تلویزیون

از منظره آشفته‌ و نامنظم کابل‌های در هم ریخته خسته شده‌اید؟ از این ترفندهای جالب برای پنهان کردن سیم های تلویزیون خود استفاده کنید.

تلویزیون‌های مدرن علاوه بر آنکه با نمایش محتوا ما را سرگرم می‌کنند، یک المان قابل توجه در دکوراسیون منزل نیز به‌شمار می‌‌روند. اغلب مدل‌های موجود از ویژگی‌های متنوعی مانند نمایشگرهای بدون حاشیه تا قاب‌های شیک و چشم‌نواز برخوردار هستند که قرارگیری آن بر روی سطح یا دیوار دلپذیر می‌کنند. با این حال، مانند هر دستگاه سیمی دیگر، مدیریت کابل‌های تلویزیون نیز دردسرهای خود را دارد.

برای راه‌اندازی تلویزیون، می‌بایست آن را به دسته‌ای از سیم‌ها متصل کنید که می‌تواند باعث بی‌نظمی و به‌هم ریختگی اطراف و پشت دستگاه شود. خوشبختانه راه‌های ساده‌ای وجود دارند که می‌توان از آنها برای پنهان کردن سیم های وصل شده به تلویزیون و نظم بخشیدن به آنها استفاده کرد. اغلب این روش‌ها قابل انجام هستند و به هزینه خاصی هم نیاز نخواهید داشت. در ادامه به چند ایده جالب برای جلوگیری از بین بردن درهم‌ریختیگ سیم‌های تلویزیون می‌پردازیم.

چند ایده جالب برای پنهان کردن سیم های متصل به تلویزیون

مسیرگذاری کابل‌ها

پنهان کردن سیم های تلویزیون

اگر نمی‌خواهید حفره‌ای درون دیوار ایجاد کنید، ساده‌ترین راه برای پنهان کردن سیم‌های تلویزیون، استفاده از روش مسیرگذاری کابل‌ها است. این مجراهای لوله‌ای شکل معمولا برای مسیردهی و مهم‌تر از آن پنهان کردن سیم‌ها در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. آنها معمولا دارای یک قطعه روکش تزئینی و نوعی لایه پشتی با چسب ملایم هستند که باعث می‌شود به‌راحتی آنها را بدون آسیب به دیوار خود بچسبانید.

پس از اتصال قسمت چسبنده به دیوار، تمام سیم‌ها را در داخل لوله مسیرگذاری جمع کنید. شما هم‌چنین می‌توانید از زیپ یا گیره‌ نیز برای مدیریت کابل‌ها استفاده کرده و روی روکش بچسبانید. لوله‌های مسیردهی کابل‌ها معمولا از مواد منعطف مانند پلاستیک یا PVC ساخته شده‌اند که از این طریق می‌توانید آن را به طول‌هایی متناسب با نیاز خود برش دهید. علاوه بر آن می‌توانید در صورت نیاز آن را دوباره باز کرده تا کابل‌ها را اضافه یا حذف کنید.

علاوه بر آن، یک ترفند خوب دیگر برای پنهان کردن سیم های وصل شده به تلویزیون این است که لوله‌های مسیردهی کابل‌ها را هم‌رنگ دیوار کنید تا با یکدیگر ترکیب شوند و در زمینه محو شوند.

پنهان کردن سیم های تلویزیون با وسایل دکوری

پنهان کردن سیم های تلویزیون

یک راه ساده و مقرون به‌صرفه برای پنهان کردن سیم‌ های متصل به تلویزیون که بدون ایجاد حفره در دیوار امکان‌پذیر است، قرار دادن وسایل تزئینی در مقابل آنها است. این امر به‌ویژه در صورتی که یک کنسول یا کابیت بلند در بخش زیرین تلویزیون خود داشته باشید، موثر است. به‌خصوص اگر فاصله بین این دو زیاد باشد.

ابتدا از بند کابل یا گیره سیم برای جمع‌آوری سیم‌ها در یک بسته نرم استفاده کنید. سپس وسایل تزئینی را به‌گونه‌ای قرار دهید که سیم‌ها را از دید مخفی کنند. نیازی به تهیه قطعات تزئینی جدید نیست و تنها با وسایل موجود می‌توان این ترفند را انجام داد. برای مثال می‌توانید کتاب، مجسمه، قاب یا گلدان را جلو بسته سیمی قرار دهید. با این حال، مراقب باشید که هیچ سنسوری روی تلویزیون با وسایل تزئینی مسدود نشود، در غیر این صورت ممکن است عملکرد کنترل تلویزیون مختل شود. یکی دیگر از روش‌های دکوری این است که پوشش سیم‌ها را مطابق با دیوار خود رنگ کنید. در این صورت کابل‌ها نامرئی شده و کم‌تر از قبل به چشم می‌آیند.

پنهان کردن سیم‌ها در دیوار

پنهان کردن سیم های تلویزیون

اگر صاحب خانه هستید یا مشکلی با ایجاد حفره درون دیوار ندارید، بهترین راه برای پنهان کردن سیم های تلویزیون این است که آنها را از پشت در دیوار پنهان کنید. این روش مسلما بی‌دردسرترین ترفند نیست، اما راهی دائمی و موثر برای دستیابی به نظم کامل در اطراف تلویزیون است.

اگر اهل کارهای فنی نیستید، توصیه می‌کنیم از یک فرد باتجربه برای انجام این کار استفاده کنید. این فرآیند بسته به نوع دیوار متفاوت است. برای دیوار خشک، به یک اره دیواری نیاز دارید تا یک سوراخ کوچک ایجاد کرده و بتوانید از این طریق سیم‌ها را از آن عبور دهید. با این حال، دیوارهای بتنی ممکن است به ابزارهای سنگین‌تر مانند آسیاب زاویه‌ای، چکش یا اسکنه نیاز داشته باشند. شما باید دو حفره درون دیوار، یکی زیر پایه تلویزیون و دیگری نزدیک پریز برق ایجاد کنید. اگر پریز با تلویزیون فاصله دارد، باید یک برقکار ماهر را برای نصب به‌کار بگیرید.

برچسب

پس از ایجاد حفره‌ها، سیم‌ها را به‌وسیله گیره کابل‌ یا قلاب‌ جمع کنید و بسته را از سوراخ بالایی عبور داده و از سوراخ پایینی خارج کنید. اطمینان حاصل کنید که نقطه خروجی شما در مجاورت پریز برق یا جعبه کابل قرار دارد تا بدون ایجاد شلوغی بیشتر، به راحتی هرآنچه لازم است را به برق وصل کنید. در این صورت پس از اتمام کار، با یک پوشش زیبا و عاری از سیم های ناخوشایند زیر تلویزیون مواجه خواهید شد.

فارغ از اینکه کدامیک از روش‌های فوق را برای پنهان کردن سیم های تلویزیون انتخاب می‌کنید، بهتر است پیش از دسته‌بندی و پنهان کردن هر کابل، به آنها برچسب بزنید. این کار تنها چند دقیقه وقت می‌گیرد و در زمان و دردسرهای شما در آینده نیز صرفه‌جویی خواهد کرد. این امر هم‌چنین در صورت نیاز به جابه‌جایی تلویزیون یا اثاث کشی به شما کمک می‌کند که کدام سیم به کجا تعلق دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*