آنتن آیفون 14

فعال کردن سیم کارت و بازیابی آنتن آیفون 14، کلاه برداری است؛ گول نخورید، آیفون 14 رجیستر نمی‌شود

مدتی است آگهی‌هایی درباره رجیستری و بازیابی آنتن گوشی‌های سری آیفون 14 در رسانه‌ها منتشر می‌شود؛ اما اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند این آگهی‌ها همگی دروغ هستند و هیچ خبری از رجیستری این سری محبوب نیست.

علاقه‌مندی به آیفون ۱۴ همچنان در جامعه وجود دارد و بسیاری از کاربران می‌خواهند هر طور که شده گوشی‌های این سری را خریداری کنند. با این حال به‌دلیل ممنوعیت واردات این گوشی‌ها به کشور، تبلیغات گسترده‌ای در شبکه های اجتماعی به راه افتاده و برخی واحدهای صنفی آگهی‌هایی مبنی بر بازگرداندن آنتن آیفون 14 قاچاق با شگردهایی نظیر تغییر سیم‌کارت و تغییر رام و… منتشر می‌کنند. این تبلیغات باعث شده‌اند بسیاری از کاربران به دام این افراد کلاه‌بردار بیفتند و در نهایت نتوانند گوشی آیفون ۱۴ خود را رجیستر کنند.

ممنوعیت ادامه دارد و خبری از رجیستری آیفون ۱۴ نیست؛ گول نخورید!

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند گوشی های سری آیفون ۱۴ در دسته‌بندی کالاهای قاچاقی دسته‌بندی شده‌اند و فروشندگان این گوشی‌ها باید با مشکلات قانونی سر و کله بزنند. با توجه به چنین شرایطی و سخت‌گیری عجیب دولت روی رجیستر کردن این سری گوشی، به‌نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها راهی برای رجیستر کردن گوشی‌های آیفون ۱۴ اپل وجود داشته باشد و ادعای منتشر شده درباره رجیستر شدن این گوشی‌ها دروغ هستند.

رجیستری آیفون ۱۴

با روند فعلی، این‌طور به‌نظر می‌رسد که کم‌کم باید با گوشی های آیفون اپل در ایران خداحافظی کنیم.

نکته مهم این است که این گوشی‌ها تا یک ماه در کشورمان سرویس می‌گیرند؛ اما پس از گذشت این دوره یک ماهه، کاربران هیچ راهی برای استفاده از گوشی هوشمند خود نخواهند داشت. برخی از فروشندگان ادعا می‌کنند می‎‌توانند با دریافت هزینه‌ای چند میلیون تومانی، مشکل مربوط به رجیستری آیفون ۱۴ را حل کنند؛ اما گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند اکثر روش‌های این فروشندگان کلاه‌برداری است.

در این بین برخی از روش‌ها می‌توانند آنتن را به گوشی‌های آیفون بازگردانند؛ اما در این صورت کاربر نمی‌تواند از برخی از ویژگی‌های مهم گوشی مانند اینترنت 4G استفاده کند. با توجه به تمام این موارد، احتمالا بهتر باشد فعلا بیخیال خرید گوشی های سری آیفون ۱۴ شوید تا در آینده مشکلی برایتان به‌وجود نیاید.

آیا هیچ راهی برای بازیابی آنتن آیفون ۱۴ اپل وجود ندارد؟

واقعیت این است که دولت تمام تلاشش را کرده که هیچ‌کس نتواند آنتن دهی گوشی های آیفون ۱۴ را در ایران فعال کند؛ اما ظاهرا برخی از کاربران توانسته‌اند با تغییر نوع شبکه، آیفون‌های خود را دوباره دارای آنتن کنند. البته این روش هم دائمی نیست و ممکن است در آینده‌ای نزدیک دیگر کار نکند.

رجیستری آیفون ۱۴

گوشی های سری آیفون ۱۴ از نظر قیمتی تفاوتی با پرچمدارهای اندرویدی ندارند و دلیل اصلی ممنوعیت رجیستری آن‌ها مشخص نیست.

در کنار این راه، برخی از کاربران سراغ خرید یک گوشی آیفون ارزان‌قیمت مانند آیفون ۶ یا ۷ می‌روند تا در کنار گوشی های آیفون ۱۴ اپل از آن استفاده کنند. با اتصال آی‌کلود دو گوشی به یکدیگر، امکان دریافت تماس‌ها از گوشی‌های آیفون ۱۴ وجود دارد؛ اما با استفاده از این روش هم گوشی های جدید اپل رجیستر نمی‌شوند و در نهایت همیشه باید دو گوشی به همراه خود داشته باشید.

نظر شما درباره قوانین رجیستر نشدن گوشی های اپل آیفون ۱۴ چیست؟ آیا موافق این قانون هستید یا فکر می‌کنید می‌تواند به وضعیت اقتصادی کشور کمک کند؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید.