قیمت آیفون 13

قیمت آیفون 13 از آیفون 14 بیشتر شد؛ گوشی جدید اپل بدون رجیستری هم خریدار دارد

با توجه به ممنوعیت واردات آیفون 14 در ایران و عدم رجیستری این گوشی، حالا قیمت آیفون 13 به‌شکل سرسام‌آوری بالا رفته و حتی از نسل جدید گوشی‌های آیفون نیز بیشتر شده است!

چندی پیش گمرک از ممنوعیت واردات آیفون 14 خبر داد و وزارت صمت هم این موضوع را تایید کرد. حالا با توجه به این‌که بحث رجیستر شدن گوشی های جدید آیفون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، قیمت آیفون 13 از گوشی‌های سری 14 هم بیشتر شده است؛ این گرانی و افزایش قیمت به‌دلیل برخورداری آیفون 13 از رجیستری و گارانتی است.

افزایش شدید و وحشتناک قیمت آیفون 13 در بازار ایران

قیمت آیفون 13

در راستای افزایش قیمت شدید آیفون 13 نسبت به آیفون 14، یکی از فروشندگان بازار موبایل در این باره صحبت کرده و از قیمت‌های نجومی و سرسام‌آور گفته است. این فروشنده راجع‌به این افزایش قیمت ناگهانی می‌گوید:

در حال حاضر iphone 13 در بازار ایران بسیار گران است. کسی که اوضاع مالی خوبی دارد و می‌خواهد گوشی آیفون خریداری کند، ترجیح می‌دهد به‌جای خرید یک عدد آیفون 13 پرو مکس 1 ترابایتی با قیمت 100 تا 110 میلیون تومان، یک آیفون 14 بخرد و علاوه بر آن یک گوشی سامسونگ میان‌رده با حدود 5 الی 6 میلیون تومان هم خریداری کند! این خریدار به‌راحتی می‌تواند سیم‌کارت خود را در گوشی سامسونگ قرار دهد و از آیفون 14 خود فقط به‌منظور متصل شدن به اینترنت استفاده کند. با این شیوه می‌توان با یک تیر دو نشان زد و علاوه بر استفاده از تکنولوژی روز محصولات اپل، 30 تا 35 میلیون هم سود کرد.

این فروشنده همچنین اعتقاد دارد که واردات آیفون 14 به کشور، آن هم به‌صورت قاچاق، هیچ فرقی برای خریداران ندارد. به همین خاطر و با توجه به افزایش قیمت بسیار زیاد iphone 13 مردم ترجیح می‌دهند به‌سراغ موبایل جدیدتری بروند که ویژگی‌های بهتری دارد و دوربین آن هم از کیفیت بالاتری برخوردار است.

همچنین مطالعه کنید:

آیفون ۱۴ در آشفتگی بازار ارز در ایران نقش دارد!

فروشندگان بازار موبایل در رابطه با ممنوعیت واردات آیفون 14 و دلیل آن می‌گویند: «ما این‌طور شنیدیم که ممنوعیت واردات آیفون 14 به‌خاطر این بوده که جزو کالاهای لوکس آمریکایی محسوب می‌شود. برخی دیگر هم می‌گویند به‌خاطر متصل شدن‌اش به استارلینک ممنوع شده است؛ البته ما هنوز چنین شبکه‌ای در ایران نداریم.»

طبق گزارش‌هایی که از بازار موبایل منتشر شده، قیمت گوشی نسل قبل آیفون با ظرفیت 128 گیگابایت، طی روزهای گذشته به‌ترتیب 41، 46 و 50 میلیون بوده است! آیفون 13 پرو مکس 1 ترابایت هم با قیمت 100 تا 112 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. از آن‌طرف قیمت آیفون 14 با ظرفیت 256 گیگابایت حدود 73 تا 74 میلیون و آیفون 14 یک ترابایتی هم در روزهای گذشته 100 تا 105 میلیون تومان فروخته شده است.

نظر شما درباره قیمت نجومی iphone 13 چیست؟ به‌نظرتان خرید این گوشی با رجیستری و گارانتی منطقی است یا آیفون 14؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.