عجیب‌ ترین کیس های کامپیوتر

7 مورد از عجیب‌ ترین کیس های کامپیوتر که تا به حال ساخته شده است + عکس

در این مطلب به بررسی عجیب‌ ترین کیس های کامپیوتر می‌پردازیم که از طراحی معمول پیروی نکرده و با ساختاری متفاوت از آنچه در ذهن دارید راهی بازار شده‌اند.

کیس‌های کامپیوتر بخشی قابل مشاهده از کامپیوترها هستند و به‌عنوان یک ساختار محافظ برای بقیه اجزای داخلی که در آن مونتاژ می‌شوند، عمل می‌کنند. انواع مختلفی از این وسایل موجود است که اجزای اصلی (مادربرد، رم،‌ هارد دیسک، فن‌های خنک کننده و سایر کارت‌های توسعه) یکسانی دارند.

از زمانی که کامپیوترهای شخصی توسعه یافته‌اند، به‌طور کلی کیس‌های کامپیوتر به شکل یکنواخت ساده و مستطیلی شکل در بازار عرضه شده‌اند. یک کیس مستطیلی شکل کامپیوتر به‌خوبی روی میز یا کنار آن قرار می‌گیرد و در صورت نیاز به راحتی می‌توانید آن را بردارید و به جای دیگری منتقل کنید.

از نظر اندازه چهار نوع کیس کامپیوتر (full-tower، mid-tower، mini-tower، SFF) وجود دارد که Mid-tower محبوب‌ترین و پرکاربردترین آنها محسوب می‌شود. اما کیس‌های کامپیوتر از نظر شکل ظاهری به این چهار دسته محدود نمی‌شوند و انواع مختلفی از کیس‌های عجیب با طراحی غیرعادی ساخته شده‌اند.

در عصر مدرن تکنولوژی، طراحی وسایل کمی انتزاعی شده است و توسعه‌دهندگان برای جلب توجه علاقه‌مندان دست به ساخت محصولاتی با طراحی بی نظیر و منحصربه‌فرد می‌زنند. یکی از ویژگی‌های اضافه شده به کیس‌های کامپیوتر، نورپردازی RGB است که برای برخی کاربران جذاب به نظر می‌رسد. تا اینجا هیچ مشکلی وجود ندارد، اما طراحی کیس‌های عجیب به همینجا ختم نمی‌شود!

برخی تولیدکنندگان یک گام فراتر می‌گذارند و شکل مستطیلی کلاسیک کیس‌های کامپیوتر را به چیزی عجیب‌ و شاید مسخره تغییر می‌دهند. در حالی که این محصولات ممکن است متفاوت و جالب به نظر برسند، اما کاربردی نیستند و قیمت‌های پیشنهادی آنها معقول نیست. در ادامه نگاهی به 7 مورد از عجیب‌ ترین کیس های کامپیوتر که تاکنون ساخته شده‌اند خواهیم انداخت.

این کیس‌های کامپیوتر عجیب‌تر از آن چیزی هستند که انتظارش را داشتید

1. کیس Antec Torque

عجیب‌ ترین کیس های کامپیوتر

وقتی به فناوری فوق پیشرفته فکر می‌کنید، چه تصویری در ذهن شما نقش می‌بندد؟ تصویر شکل گرفته در ذهن شما بی‌شباهت به این کیس کامپیوتر نخواهد بود! کیس Torque، یک کیس کامپیوتر با طراحی بی‌نظیر با موقعیت مادربرد رو به جلو، خطوط تهاجمی و ویژگی‌های فراوانی که برای ساخت‌های سنگین طراحی شده‌اند عرضه شده است و زیبایی‌شناسی ربات غول‌پیکر را تداعی می‌کند.

پانل‌های آلومینیومی این وسیله برش دقیق را در رنگ‌های مختلف و فلزی با کنتراست بالا ادغام می‌کند تا تجربه‌ای افزوده را به دسکتاپ کاربران بیاورد. پانل‌های آلومینیومی آنودایز شده با کیفیت بالا، برای دوام بی نظیر مقاوم در برابر خوردگی هستند.

شرکت Antec یک کمپانی پیشگام در صنعت قطعات و لوازم جانبی رایانه با کارایی بالا برای بازی و ارتقاء رایانه شخصی است. Antec که در سال 1986 تأسیس شد، از آن زمان تاکنون موقعیت خود را به عنوان یک رهبر بازار جهانی و ارائه دهنده بین‌المللی محصولات بی‌صدا، کارآمد و نوآورانه حفظ کرده است. Antec همچنین به موفقیت بزرگی در کانال توزیع دست یافته است و خواسته‌های سازندگان سیستم‌های آگاه به کیفیت، VAR ها و ادغام کننده‌ها را برآورده می‌کند.

کیس Torque برنده جایزه طراحی IF 2019 با زاویه جدید نوآوری خود شد که برای عملکرد مهندسی شده و محصور کردن رایانه شخصی نهایی ساخته شده است. این کیس متشکل از 14 پانل آلومینیومی، تجربه‌ی بهترین استفاده را تضمین می‌کند.

2. کیس KEDIERS C580

عجیب‌ ترین کیس های کامپیوتر

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز فناوری آینده‌نگر این است که نوعی زیبایی‌شناسی را در اکثر محصولات دریافت می‌کنید. آیا تاکنون به کیس کامپیوتری فکر کرده‌اید که چند اینچ از زمین فاصله داشته باشد و از دیواره‌های محافظ کمتری بهره ببرد؟ KEDIERS با طراحی کیس KEDIERS C580 عجیب و غریب خود این کار را انجام داد!

کیس کامپیوتر C580 دارای 2 برد نوری RGB از پیش نصب شده است. طراحی باز منحصر‌به‌فرد این محصول می‌تواند دمای GPU را به‌طور مداوم پایین نگه دارد و باعث می‌شود رایانه شما بهتر کار کند. تمام اجزای حیاتی مانند پردازنده و GPU در قسمت وسط این کیس قرار می‌گیرند، در حالی که طرفین کیس دارای فن‌های رادیاتور است که توسط پنجره‌های شیشه‌ای محافظت می‌شوند.

این کیس گیمینگ مجهز به شیشه سکوریت با ضخامت 2×4 میلی‌متر است که کاربر می‌تواند نورپردازی RGB و اجزای موجود در ساختمان کیس را به‌وضوح مشاهده کند و فضای بازی خوبی را ایجاد می‌کند. این کیس را می‌توان با نرم افزار کنترل از راه دور کنترل کرد.

اگر به دنبال یک کیس با قابلیت آشکار نشان دادن اجزای داخلی آن هستید، این مورد ممکن است تا حدودی برای شما مفید باشد، اما در عمل، این نوع نمایه باز به این معنی است که قطعات شما دائماً در معرض گرد و غبار قرار خواهند گرفت.

3. کیس AZZA Pyramid

کیس های کامپیوتر با طراحی خاص

مطمئناً اشکال هندسی زیادی وجود دارد که می‌توان یک کیس کامپیوتر را براساس آنها ساخت، اما دلیل اینکه معمولاً از مستطیل برای توسعه‌ی این ابزار استفاده می‌شود، این است که یک کیس مستطیلی شکل هم به‌صورت صاف قابل جایگذاری است و هم سطح زیادی برای تهویه ارائه می‌دهد.

با این حال، اگر تمایل داشتید که رایانه شخصی خود را حتی یکپارچه‌تر و صاف‌تر از یک مستطیل نشان دهید، شکل هندسی هرمی بهترین گزینه برای شما خواهد بود و کیس هرمی AZZA بهترین انتخاب موجود در بازار است. در این کیس به جای نصب قطعات بر روی دیوار داخلی مانند یک جعبه مستطیلی، هرم آنها را در یک محفظه‌ی طبقه‌بندی شده از بزرگ به کوچک قرار داده است.

این مورد از عجیب‌ ترین کیس های کامپیوتر، با ساختار شیشه‌ای خود برای به نمایش گذاشتن فضای درونی کیس و جلوه دادن به محیط اتاق کار شما طراحی شده است. این کیس همچنین دارای یک فن RGB است که جذابیت بصری و جریان هوا را بیشتر می‌کند، در حالی که قاب جامد آلومینیومی-فولادی آن را به وسیله‌ای باکیفیت با فضای کافی برای ذخیره‌سازی و گسترش تبدیل می‌کند.

کیس Azza pyramid یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال یک کیس بصری خیره کننده و کاربردی هستند. این کیس دارای چهار پنل جانبی شیشه‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد ساختار زیبای آن را از همه جهات به نمایش بگذارید. فن RGB دیجیتال 120 میلی‌متری Hurricane II درون این محصول گنجانده شده است که به شما امکان می‌دهد رنگ آن را مطابق با سلیقه خود سفارشی کنید.

این کیس فقط برای جلوه دادن به محیط طراحی نشده و می‌تواند از اکثر بیلدهایی که در هر کیسی قرار می‌گیرند پشتیبانی کند، مانند مادربرد EATX، کارت گرافیک با طول 300 میلی‌متر، جایگاه‌های درایو 2×2.5 اینچی و درایو 1×3.5 اینچی. این دستگاه به کارت گرافیک اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به کابل اضافی مستقیماً در مادربرد قرار داده شود.

پایه‌ی این کیس به اندازه کافی عریض است که تقریباً تمام قطعات داخلی را در خود جای دهد، اما اینکه آیا میز شما به اندازه کافی عریض است که بتواند آن را در خود قرار دهد یا نه جای بحث دارد.

4. کیس EEKBNEJQ Tank

کیس های کامپیوتر عجیب

برخی از گیمرهای رایانه‌های شخصی دوست دارند سیستم خود را به عنوان «ایستگاه‌های نبرد» یاد کنند. به همین خاطر به دنبال تهیه‌ی یک وسیله‌ی جانبی با شکل ابزار مورد استفاده در گیم‌ها هستند. اما نیازی به این کار نیست! بازیکنان می‌توانند با خرید یک کیس کامپیوتر به شکل تانک، نیازهای خود را برآورده کنند.

کیس EEKBNEJQ یک جعبه رایانه شخصی به شکل تانک است که شامل برجک اسلحه نیز می‌شود. اما نگران نباشید، برجک چیزی شلیک نمی‌کند. ساختار داخلی این کیس به شیوه‌ای منظم تقسیم شده است و هر سخت افزار به طرز هوشمندانه‌ای درون آن چیده شده است.

بازیکنان می‌توانند با توجه به موارد دلخواه خود، کارهای متفاوتی با این کیس انجام دهند و از جذابیت بازی لذت ببرند. تمرکز اصلی این کیس خنک کنندگی و تهویه است. طبق صفحه فروشگاه آن، آج‌های کناره‌های مخزن در واقع فن هستند و با فن‌های اضافی در بالا جفت می‌شوند. حتی یک ترموستات دیجیتال در جلو برای اندازه‌گیری دمای داخلی وجود دارد.

5. کیس AZZA Regis 902

کیس کامپیوتر عجیب و غریب

شرکت AZZA به توسعه‌ی طرح‌های جسورانه و نوآورانه معروف است که انتظارات را به چالش می‌کشند. هدف AZZA با کاوش در اشکال و ایده‌های عجیب و گاهی مسخره، برانگیختن و الهام بخشیدن به مردم برای ساختن ابزار بدون محدودیت است. کیس AZZA REGIS یک محفظه مکعبی لوکس ATX برای علاقه‌مندان به رایانه‌های شخصی است که به دنبال یک شاسی منحصربه‌فرد برای نمایش سیستم خود هستند.

طراحی کاملاً غیر معمول این کیس دارای جلوه‌های توهم‌آمیز، مواد ممتاز و شکل مجسمه‌سازی ظریفی است که همیشه در اتاق خودنمایی می‌کند. محفظه REGIS برای قرار دادن سیستم‌های ATX با اندازه کامل در حجم مکعب طراحی شده است. این کیس از پانل‌های جانبی جداشدنی بدون ابزار و بدون نیاز به پیچ استفاده می‌کند. دسترسی آسان به اجزاء از 4 طرف ساخت یا ارتقاء این دستگاه را بسیار راحت می‌کند.

پنل جلویی شیشه‌ای دارای یک آینه است که توهمی از پرتگاه را ایجاد می‌کند. با این مورد از عجیب‌ ترین کیس های کامپیوتر می‌توان جلوه‌های روشنایی را از طریق کنترلر موجود اختصاص داد یا مستقیماً با یک مادربرد ARGB 3 همگام‌سازی کرد.

3 پنل شیشه‌ای با کیفیت بالا دارای سطوح بازتابنده بدون اعوجاج با رنگ‌آمیزی ظریف هستند و 2 پنل پایینی از آلومینیوم آنودایز ساخته شده‌اند. لبه‌های تزئینی طلایی به زیبایی قاب و کنتراست در برابر پانل‌های خاکستری دودی دارند.

پایه آلومینیومی مینیمالیستی به گونه‌ای طراحی شده است که REGIS را در زاویه‌ای عالی برای نمایش 360 درجه در جای خود قرار دهد. صفحه پایه دارای آرم CNC است و ظرفیت بارگیری عالی را با برخی از عناصر تا ضخامت 8 میلی‌متر ارائه می‌دهد.

6. کیس Corsair Carbide SPEC-Omega

کیس هایی با طراحی عجیب

کیس SPEC-Omega با توانایی خود در ایجاد تعادل شگفت‌انگیز بین قیمت، کیفیت ساخت، ویژگی‌ها و البته منحصربه‌فرد بودن، یکی از بهترین و درعین حال عجیب‌ ترین کیس های کامپیوتر موجود محسوب می‌شود.

پنل‌های جلو و بالایی این محصول عمق فریبنده‌ای به طراحی آن می‌دهند. با محفظه‌هایی که از فولاد با کیفیت تشکیل شده‌اند، بدنه‌ی این کیس بسیار محکم به نظر می‌رسد. قسمت جلویی پیش‌نمایش شیشه‌ای ضخیم را به بدنه ارائه می‌دهد.

وقتی اجزای فوق‌العاده‌ای داشته باشید که در طراحی آن می‌درخشند، خواهید دید که چرا این کیس از محبوبیت زیادی برخوردار است. SPEC-Omega همچنین دارای برخی از گزینه‌های رنگی فوق‌العاده است. این کیس نه تنها برای ظاهر، بلکه برای عملکرد خود می‌تواند به‌عنوان بهترین انتخاب در این لیست در نظر گرفته شود.

7. کیس Cougar Conquer

عجیب‌ ترین کیس های کامپیوتر

کیس Conquer مطمئناً یکی از منحصر به فردترین کیس‌های ساخته شده است. با بدنه فلزی با کیفیت بالا و 4 پانل جانبی شیشه‌ای ضخیم، این کیس یک پیشنهاد فوق العاده محکم محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های اضافی در این کیس، شاسی داخلی قابل جدا شدن است که برای ایجاد تغییرات و نصب آسان‌تر طراحی شده است. اهمیت این ویژگی را دست کم نگیرید، همه چیز از تمیز کردن گرفته تا مدیریت کابل، با این قابلیت آسان‌تر می‌شود.

با این کیس شما می‌توانید سیستم بازی پیشرفته و قدرتمند خود از جمله کارت‌های گرافیکی با اندازه کامل تا 350 میلی‌متر را با دید شگفت‌انگیز فراتر از تصور خود به نمایش بگذارید. COUGAR Conquer یک شاهکار نهایی در رویاهای شماست. این محصول از رادیاتور خنک کننده آب 360 میلی متری در بالا و رادیاتور خنک کننده آب 240 میلی‌متری در جلو برای جریان هوا و عملکرد خنک کننده عالی پشتیبانی می‌کند

این یکی از عجیب‌ ترین کیس های کامپیوتر تولید شده است که مطمئناً برخی از مردم آن را دوست خواهند داشت و برخی فکر می‌کنند یک وسیله‌ی بی‌فایده است و می‌توان به‌جای آن از یک کیس با طراحی معمولی استفاده کرد. قطعا خرید کیس‌هایی با طراحی غیرعادی به یک ذوق خاص و تمایل برای منحصربه‌فرد بودن نیاز دارد.