نسخه وانت تویوتا کرولا در راه است!

اگر عاشق تویوتا کرولا هستید، پس باید منتظر نسخه پیکاپ وانت آن هم باشید. این پیکاپ بر اساس نسل بعدی Corolla با ساختار یونی‌بادی ساخته می‌شود.

پس از اینکه تویوتا از لندکروزر جدید مدل 2024 با طراحی کاملاً متحول شده نسبت به گذشته رونمایی کرد، احتمالاً دیگر چیزی دنبال‌کنندگان این خودروساز ژاپنی را متعجب نکند. با وجود این، گزارش جدیدی از وب‌سایت Automotive News حکایت از این دارد که تویوتا ایده تولید یک پیکاپ یا وانت بر پایه کرولا را در سر می‌پروراند. البته این پروژه در مقطع کنونی در مراحل اولیه به سر می‌برد و هنوز تصمیم نهایی در خصوص پیشبرد آن گرفته نشده است.

احتمال عرضه نسخه وانت برای تویوتا کرولا

نسخه وانت تویوتا کرولا

به گفته این منبع، در حال حاضر تویوتا روی ظاهر تویوتا کرولا وانت کار می‌کند و حتی در صورتی که تولید آن قطعی بشود، قبل از سال 2027 به عرضه نخواهد رسید. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که این نسخه وانت نه بر پایه نسل کنونی، بلکه مبتنی بر نسل بعدی کرولا توسعه پیدا خواهد کرد. همچنین احتمال می‌رود که تویوتا به‌جای استفاده از فریم نردبانی، این وانت را به شکل یونی‌بادی بسازد و به‌عنوان محصولی در رده پایین‌تر از هایلوکس به بازار معرفی کند. چنین محصولی رقیب فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز در نظر گرفته می‌شود.

نسخه وانت تویوتا کرولا

تویوتا پیش‌تر طی رویدادی، علاوه بر کانسپت تویوتا هایلوکس برقی، نمونه اولیه یک پیکاپ کوچک مقرون به صرفه با نام IMV 0 را معرفی کرد. این پیکاپِ تک‌کابین ساختار بدنه روی فریم داشت و همچنین در زمینه طراحی المان‌هایی را از کانسپت کامپکت کروزر EV را قرض گرفته بود. این خودرو ولی با هدف حضور در بازارهای رو به رشد مثل تایلند توسعه داده شده است، در حالی که احتمالاً نسخه وانت تویوتا کرولا روی بازار ایالات متحده متمرکز خواهد بود.