دنا پلاس جوانان

معرفی دنا پلاس جوانان؛ مشخصات فنی، آپشن ها و قیمت

دنا پلاس جوانان به‌عنوان جدیدترین محصول ایران خودرو از پیشرانه و آپشن‌های جدیدی بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات فنی، سطح امکانات رفاهی و ایمنی سدان مدل جدید خانواده دنا آشنا می‌شویم.

گروه صنعتی ایران خودرو با هدف جلب نگاه جوانان، نسخه قدرتمندتر و پرآپشن‌تر دنا پلاس اتوماتیک را با نام دنا پلاس جوانان تولید و روانه بازار کرد. این خودرو مدتی قبل در قالب طرح فروش عرضه شده و به‌زودی نیز قرار است به دست مشتریان برسد. در ادامه شما را با مشخصات فنی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی این سدان جدید ایران خودرو آشنا خواهیم کرد.

معرفی دنا پلاس جوانان

بخش طراحی

دنا پلاس جوانان

دنا پلاس جوانان از لحاظ طراحی مشابه سایر نسخه‌های این سدان محبوب از جمله دنا پلاس اتوماتیک بوده و تغییر خاصی را تجربه نکرده است. در این خودرو همانند قبل از همان طراحی نسبتا قدیمی بدنه استفاده شده است. البته این سدان ایران خودرو همچنان به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین سدان‌های بازار محسوب می‌شود و متقاضیان زیادی دارد.

دنا پلاس جوانان

این سدان جدید ایران خودرو دارای 4559 میلی‌متر طول، 1933 میلی‌متر عرض، 1460 میلی‌متر ارتفاع و 2671 میلی‌متر فاصله محوری است. همچنین وزن این خودرو به 1400 کیلوگرم می‌رسد. ابعاد رینگ و لاستیک این خودرو نیز 205/50R16 اعلام شده است.

بخش طراحی داخلی

دنا پلاس جوانان

دنا پلاس جوانان در بخش کابین نیز نسبت به دنا پلاس اتوماتیک تغییرات خاصی را تجربه نکرده است. در هنگام ورود به کابین همان تریم پارچه‌ای و پلاستیکی به‌چشم می‌خورد. طرح‌های چوبی تزئینی در رودری‌ها و داشبورد نیز همانند گذشته است. البته طراحان برای رودری‌های این سدان از پارچه‌های مشکی استفاده کردند و غربیلک فرمان نیز چرم‌دوزی شده است. ضمن این‌که این خودرو اکنون از غربیلک فرمان از نوع دی‌کات نیز بهره می‌برد.

مشخصات فنی دنا پلاس جوانان

دنا پلاس جوانان

ایران خودرو برای دنا پلاس، پیشرانه EFP توربو را به‌عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده TC7 در نظر گرفته است. این پیشرانه 1645 سی‌سی 4 سیلندر 16 سوپاپ به فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی و خروجی (DVVT) و پمپ روغن متغیر مجهز شده که به‌همراه فناوری توربوشارژ می‌تواند قدرتی برابر با 160 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

دنا پلاس جوانان

حداکثر گشتاور این پیشرانه نیز در دورهای کمتر از 1700 تولید می‌شود که یکی از ویژگی‌ها مهم آن به‌شمار می‌رود. قدرت تولید شده از پیشرانه EFP توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE چین که از فناوری هیوندای پاورتک (HPT) بهره می‌برد به چرخ‌های جلو می‌رسد. دنا پلاس جوانان در شرایط استاندارد می‌تواند ظرف مدت 9.8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

دنا پلاس جوانان

مدل جدید خانواده دنا در جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب از ساختار نیمه مستقل H بهره می‌برد. این سدان دارای باک سوخت به حجم 60 لیتر بوده و به ازای پیمایش هر 100 کیلومتر نیز حدود 6.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی

 Dena Plus Javanan

از امکانات رفاهی و ایمنی دنا پلاس جوانان می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی، شیشه‌های عقب دودی، سنسور پایش باد تایرها، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، آینه‌های تاشو برقی، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، صندلی‌های برقی جلو 8 حالته، سنسور باران، سنسور نور، استارت دکمه‌ای، دوخت چرمی فرمان، 4 کیسه هوا و سانروف برقی اشاره کرد.

مزایا و معایب

 Dena Plus Javanan

از مزایای نسخه جوانان دنا+ می‌توان به مصرف سوخت بهینه‌تر نسبت به مدل‌های قبلی، قدرت و عملکرد بیشتر پیشرانه، شتاب قابل قبول و امکانات بیشتر اشاره کرد. مواردی چون فضای کابین کمتر از رقبا در بخش عقب، متریال نه‌چندان مناسب در کابین و پلتفرم قدیمی به‌عنوان معایب این خودرو به‌شمار می‌روند.

رقبا

دنا پلاس جوانان در بازار ایران باید با رقبایی چون دنا پلاس توربو اتوماتیک، تارا اتوماتیک، شاهین پلاس اتوماتیک و شاهین اتوماتیک CVT به رقابت بپردازد. البته در بخش پیشرانه، این خودرو نسبت سایر رقبا برتری دارد. ضمن این‌که از نظر قیمت نیز این سدان باید با جک جی 4 و سایر خودروهای چینی هم‌رده رقابت کند.

قیمت دنا پلاس جوانان

 Dena Plus Javanan

ایران خودرو در حال حاضر برای این محصول جدید خود قیمتی نزدیک به 592 میلیون تومان را در نظر گرفته است که چنین قیمتی آن را به گران‌ترین مدل این خانواده تبدیل می‌کند. همچنین این خودرو نسبت به تارا V4 و دنا پلاس اتوماتیک نیز گران‌تر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*