امن ترین خودروهای آلمانی

با امن ترین خودروهای آلمانی سال 2023 آشنا شوید

در ادامه این متن نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از امن ترین خودروهای سدان آلمانی که در سال 2023 می‌توان تهیه کرد. مرسدس بنز، ستاره اصلی این لیست است!

خودروهای آلمانی از قدیم‌الایام به مهندسی فوق‌العاده دقیق خود شهرت داشته‌اند. این اتومبیل‌ها که عموما به ارائه سطح ایمنی بسیار بالا مشهور هستند، ترکیبی از عملکرد فنی فوق‌العاده و تکنولوژی‌های پیشرفته را ارائه داده و سمبلی از طراحی، راحتی و مهندسی پیچیده به شمار می‌روند.

این دسته خودروها، به‌طور خاص به دلیل سطح بالای ایمنی و دوام خود مشهور هستند؛ به‌طوری که اکثر مواقع، سال‌ها بیشتر از عمر پیش‌بینی شده اولیه خود کار کرده و عملکردی ایده‌آل را ارائه می‌دهند.

به همین جهت، ارزش دست دوم خودروهای آلمانی معمولا بسیار بالاست و افراد بسیاری به خرید محصولات آلمانی کارکرده علاقه فراوانی نشان می‌دهند.

از سوی دیگر، بسیاری خودروهای آلمانی نیز در زمان خود قابلیت‌های تکنولوژیک بسیار پیشرفته‌تر از زمان خود را به کاربران ارائه می‌کردند. بنابراین برخی از آن‌ها حتی هنوز هم از حیث تکنولوژی‌های رانندگی، رفاهی و سرگرمی کاملا بروز به نظر رسیده و مورد قبول هستند.

امن ترین خودروهای آلمانی سال 2023 کدام محصولات هستند؟

در ادامه این متن سعی داریم نگاهی داشته باشیم به تعدادی از امن ترین خودروهای آلمانی سال 2023 از برندهای مختلف این کشور. اگر به اتومبیل‌های جذاب آلمانی علاقمندید، تا انتها با ما همراه باشید.

لیست امروز بر اساس داده‌های استخراج شده از رسانه‌های معتبری چون J.D.Power، RepairPal و CarEdge تدوین شده است.

Audi A4 B8

آئودی آ4 بی 8

نسل چهارم خودروی A4 B8 آئودی در سال 2009 در بازار آمریکای شمالی عرضه شد و خیلی زود توانست با تلفیق عملکرد بسیار عالی، عناصر لوکس و تکنولوژی های پیشرفته به گزینه‌ای محبوب بین هواداران تبدیل شود.

طراحی این خودروی آئودی مورد پذیرش عموم رانندگان و مشتریان قرار گرفت و بدنه مستحکم‌تر، کابین مقاوم‌تر، راحتی مثال‌زدنی و البته رابط کاربری سرراست و روان سیستم سرگرمی/اطلاع‌رسانی این خودرو نیز از جمله قابلیت‌های ویژه‌ای بودند که نقش چشمگیری در موفقیت این نسل از خودروهای Audi ایفا کردند.

مدل ای 4 بی 8 آئودی به‌طور کلی یک پکیج استثنایی از قابلیت‌های ایمنی فوق‌العاده، رانندگی راحت و روان و امکانات رفاهی جذاب است که با هزینه نگهداری بسیار پایین 695 دلاری در هر سال (به گزارش RepairPal) محصول فوق‌العاده کم‌خرج و مطمئنی به شمار می‌رود.

BMW 3 Series E90

امن ترین خودروهای آلمانی

بی ام و مدت‌هاست که به‌عنوان بهترین خودروساز تولیدکننده اتومبیل‌های هیجان‌انگیز و باکیفیت در دنیا شناخته می‌شود و محصولات سدان چهاردر این برند آلمانی سال‌هاست که در این کلاس عملکرد، بی‌رقیب ظاهر شده‌اند.

در میان تمامی اتومبیل‌های فوق‌العاده‌ای که بی ام و تا به امروز تولید کرده، نسل پنجم سری BMW 3 محصولی استثنایی است که هم رانندگی لذت‌بخش و پرهجانی را ارائه داده و هم ایمنی فوق‌العاده بالایی دارد.

هدف اصلی این سری از خودروهای بی ام و ارائه پویایی بی‌رقیب در رانندگی و عملکرد فنی برتر است و مدل E90 بهترین نمونه‌ای‌ست که قادر به ارائه این عملکرد و پویایی در رانندگی است.

در نتیجه این اتفاق، E90 به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات تاریخ بی ام و تبدیل شده؛ به‌طوری که حتی همین الان هم بسیاری افراد برای خرید یک نمونه دست دوم تر و تمیز آن سر و دست می‌شکنند!

علاوه بر عملکرد مثال‌زدنی E90، هزینه تعمیر سالانه این خودرو نیز تنها 739 دلار برآورد شده که آن را به یکی از امن ترین و کم‌هزینه‌ترین خودروهای آلمانی تاریخ تبدیل می‌کند.

Volkswagen Passat B8

فولکس واگن پاسات

خودروی پاسات نخستین بار در سال 1973 رونمایی شد؛ بنابراین قدمت آن حدود 50 سال است. در تمام این سال‌ها، مدل پاسات به دلیل قابلیت‌های فنی و طراحی مناسب خانواده‌ای که داشت، گزینه‌ای ایده‌آل برای بسیاری افراد بوده است.

فولکس واگن اساسا در ساخت خودروهایی که عمر طولانی دارند، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و مدل بی 8 پاسات هم از این قضیه مستثنی نیست. به‌طور خاص، طراحی این خودرو با این که متعلق به ده سال پیش است، باعث شده که خودرو بسیار بی‌آلایش و در عین حال زیبا به نظر برسد.

علاوه بر این، فولکس واگن گزینه‌های متعددی را در انتخاب سیستم انتقال قدرت این خودرو پیش روی رانندگان قرار می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که علاقمندان می‌توانند با انتخاب هریک از مدل‌های خاص این خودرو، سبک رانندگی مورد نظر خود را تجربه کنند. به‌عنوان مثال، سیستم انتقال قدرت TDI این خودرو مصرف سوختی 5.8 لیتری در هر صد کیلومتر داشته و برای افرادی که ملاحظات اقتصادی مصرف سوخت دارند، کاملا مناسب است.

فولکس واگن پاسات همچنین با ارائه اکثر قابلیت‌های ایمنی، تکنولوژیکی و سرگرمی مورد نیاز خانواده‌ها، عملکردی قابل قبول به‌عنوان یک سدان خانوادگی دارد. هزینه نگهداری و تعمیرات سالیانه این خودرو، 556 دلار اعلام شده است.

بد نیست بدانید که در سال 2022، سرانجام Passat از خط تولید فولکس واگن خارج شد.

Porsche Panamera 970

امن ترین خودروهای آلمانی

اگر به رانندگی لذت‌بخش، فرمان‌پذیری فوق‌العاده و عملکرد فنی قدرتمند یک خودرو علاقمند هستید، پانامرا 970 اتومبیل ایده‌آل شماست.

طراحی این خودرو با عموم سدان‌های پورشه متفاوت است. با این وجود حتی در این صورت نیز اصالت طراحی کمپانی اشتوتگارتی در آن قابل مشاهده است. به این ترتیب، با وجود این که پانامرا، خودرویی چهاردرب است، سعی کرده تا جای ممکن به طراحی 911 نزدیک باشد!

اطمینان‌پذیری، دوام، کیفیت ساخت و عملکرد فنی بالا، به‌نوعی شعار پورشه در ساخت اتومبیل به شمار می‌روند و این مساله به‌طور کامل در پانامرا 970 هم قابل مشاهده است.

البته باید در نظر داشت که فضای نه چندان زیاد ردیف عقب و قیمت بسیار بالای Panamera 970 دو عاملی هستند که مانع از خرید آن توسط بسیاری افراد می‌شوند. در عین حال، افت باورنکردنی قیمت دست دوم این خودرو باعث شده که بسیاری افراد وسوسه شوند مدلی کارکرده از آن را تصاحب کنند.

RepairPal هزینه سالیانه تعمیر و نگهداری پانامرا 970 را 1282 دلار اعلام کرده که آن را به یکی از باارزش ترین اتومبیل‌های پورشه تبدیل می‌کند.

Audi A6 C7

آئودی ای 6

بدون شک آئودی A6 را باید یکی از متناسب‌ترین خودروهای سدان سال‌های اخیر دنیا دانست. مهم‌ترین نقطه قوت این خودرو، تنوعی است که در موتور در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. علاقمندان به این اتومبیل می‌توانند آن را در مدل‌های متعدد موتور از 2 لیتری TFSI گرفته تا 3 لیتری TDI یا حتی در تریم Quattro تهیه کنند.

علاوه بر این، سری C7 از خودروی A6 همواره در شمار یکی از لوکس‌ترین اتومبیل‌های سدان این کمپانی شناخته شده و سال‌هاست که شانه به شانه مرسدس بنزهای سری S در حرکت است.

مدل A6 C7 البته یک خودروی دیفرانسیل جلو است و در مقایسه با رقبایی مانند بی ام و سری 5 جی 30 ضعیف‌تر ارزیابی می‌شود. از سوی دیگر، قدرت برند Audi در بسیاری نقاط دنیا به‌اندازه مرسدس بنز و بی ام و نیست و این مساله در کنار قیمت نسبتا بالای اتومبیل‌های این برند باعث شده که موفقیت تجاری آن به اندازه سایر رقبای آلمانی‌اش نباشد.

در عین حال، این خودرو یک محصول کاملا لوکس به شمار می‌رود که با ارائه عملکرد فوق‌العاده و قابلیت‌های ایمنی برتر، یکی از بهترین تجربه‌های رانندگی در خودروهای آلمانی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

هزینه تعمیرات سالیانه این خودرو حدود 960 دلار اعلام شده است.

BMW 5 Series F10

بی ام و سری 5 اف 10

بی ام در سال‌های گذشته نشان داده که در طراحی اتومبیل‌هایش توجه چندانی به نظرات علاقمندان و رانندگان ندارد. با این حال اعتراضات و نظرات منفی که گریبان مدل E60 را گرفت، باعث شد که این برند باواریایی به فکر ایجاد تغییراتی در مدل‌های بعدی بیفتد.

مدل اف 10 از خودروهای بی ام و سری 5 پاسخ بی ام و به این دسته اعتراضات و مشکلات بود؛ چرا که عملکرد آن دقیقا چیزی بود که از خودروهای سری 5 انتظار می‌رفت!

بی ام و ادعا کرده بود که تجربه رانندگی F10 بسیار فراتر از خودروهای هم‌رده است و در عمل نیز چنین شد. توزیع تقریبا متوازن وزن بین قسمت‌های جلو و عقب این سدان باعث شده بود که خودرو بسیار سبک و چالاک به نظر رسیده و فرمان‌پذیری مناسبی داشته باشد.

البته هزینه نسبتا بالای تعمیرات و نگهداری این خودرو باعث شده بود که عملکرد کلی F10 تا حدی کمتر به چشم بیاید! با این وجود، حتی با همین شرایط هم، هزینه 797 دلاری تعمیرات و نگهداری این اتومبیل، آن را به یکی از ایمن ترین خودروهای آلمانی تبدیل می‌کند که در سال 2023 می‌توان خرید.

Volkswagen Jetta A6

فولکس واگن جتا

فولکس واگن جتا در بخش اعظمی از مشخصات ظاهری و فنی با مدل بزرگتر پاسات مشترک است. بنابراین با یک اتومبیل آلمانی با ظاهر ساده و بی‌آلایش و پویایی رانندگی فوق‌العاده طرف هستیم که مصرف انرژی بسیار بهینه 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر را ارائه می‌کند.

مشابه با سایر خودروهای دیگر فولکس واگن، کابین Jetta A6 نیز ظاهری بسیار خلاقانه و جذاب داشته و سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی لمسی آن چیدمان ارگونومیکی دارند.

البته فولکس واگن جتا معایبی دارد که بعضا به اعتبار آن خدشه وارد می‌کنند. به‌عنوان مثال، رانندگی بی‌هیجان و خسته‌کننده، نبود سیستم انتقال قدرت AWD و طراحی بسیار معمولی از جمله این ایرادات هستند.

با این وجود، ایمنی این خودروی فولکس واگن شهره خاص و عام بوده و قابلیت‌های پیشرفته تکنولوژیک این اتومبیل، آن را یک سر و گردن بالاتر از سایر خودروهای مشابه قرار می‌دهد. این دسته قابلیت‌های باعث شده ارزش این خودرو در بازار دست دوم بسیار بالا باشد و تقاضای فراوانی در این بازار برای این محصول وجود داشته باشد.

RepairPal هزینه سالیانه تعمیرات و نگهداری این خودرو را حدود 553 دلار اعلام کرده است.

Mercedes-Benz C-Class W204

مرسدس بنز W204

مرسدس بنز یکی از بزرگترین و جریان‌سازترین کمپانی‌های خودروسازی جهان به شمار می‌رود و در سال‌های گذشته محصولات شگفت‌انگیزی را روانه بازار کرده است.

مدل W204 خودروهای کلاس C این کمپانی یکی از امن ترین خودروهای آلمانی تولید شده تا به امروز است که با ارائه مجموعه‌ای از موتورهای گوناگون، گزینه‌ای فوق‌العاده برای هر نوع رانندگی به شمار می‌رود.

بسیاری افراد، در هنگام خرید یک خودرو، خصوصا محصولی دست دوم، به مواردی چون راحتی، ایمنی و البته اعتبار برند توجه ویژه‌ای می‌کنند. خوشبختانه W204 تمام امتیازات مربوط به این موارد را به دست آورده و با وجود قدمت نسبتا زیادی که دارد، حتی همین الان هم قابلیت‌های ایمنی و تکنولوژیک قابل قبولی به راننده و سرنشینان ارائه می‌کند.

البته هزینه تعمیرات این خودرو در مقایسه با برخی اتومبیل‌های دیگری آلمانی بالاتر است؛ اما ارزش خرید بسیار عالی W204، این مورد را به‌طور کامل از ذهن‌ها پاک کرده است.

هزینه تعمیر و نگهداری این اتومبیل، سالانه 794 دلار اعلام شده است. علاوه بر این، وبسایت CarEdge نیز هزینه حدودی نگهداری و تعمیرات آن در ده سال نخست پس از خرید را هم 10734 دلار اعلام کرده که کاملا قابل قبول به شمار می‌رود.

Mercedes-Benz E-Class W212

مرسدس بنز E-Class W212

دیگر خودروی مرسدس بنز حاضر در لیست امن ترین اتومبیل‌های آلمانی بازار، مدل E-Class W212 است که همان مهندسی بی‌نقص همیشگی مرسدس را در ظاهری کم‌ریسک در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

خودروهای مرسدس بنز کلاس E به دلیل طراحی‌های جذاب و محبوب، کیفیت ساخت مثال زدنی و دوام عالی، همواره در شمار مطمئن‌ترین خودروهای آلمانی بازار در سال‌های مختلف قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که این سری خودروهای مرسدس از سال 1953 تا به امروز همراهمان هستند!

امروزه بیش از 13 میلیون دستگاه خودروی کلاس E مرسدس بنز در دنیا در حال تردد هستند. این محبوبیت به هیچ عنوان تصادفی نیست؛ چرا که سری خودروهای E-Class مرسدس بنز سال‌هاست که با ارائه توانایی‌های تکنولوژیک فوق‌العاده و همراه کردن آن با قابلیت‌های لوکس، مورد توجه چندین نسل از رانندگان قرار داشته‌اند.

مرسدس البته در طول حیات زندگی طولانی این دسته خودروها، 8 فراخوان مختلف را برای آن‌ها صادر کرده است. این تعداد البته در برابر بسیاری اتومبیل‌های بازار بسیار ناچیز به شمار می‌رود. هزینه نگهداری و تعمیر سالیانه این اتومبیل، 1248 دلار برآورد شده است.

Mercedes-Benz S-Class W221

امن ترین خودروهای آلمانی

شاید تعجب کنید که متوجه شوید صدرنشین لیست امن ترین خودروهای آلمانی بازار هم همانند رده‌های دوم و سوم، یک مرسدس بنز دیگر است!

اگر قرار باشد لیستی از بهترین خودروهای سدان در طول تاریخ را معرفی کنیم، بدون شکل سری S-Class مرسدس بنز چندین جایگاه این لیست را به خود اختصاص خواهند داد!

اغراق نیست اگر تمامی مدل‌های S-Class مرسدس بنز را از زمان خود جلوتر بدانیم! این دسته اتومبیل‌ها موفق شده‌اند با ارائه تجربه‌ای کاملا لوکس و رانندگی فوق‌العاده، به نمونه‌ای برای طراحی اتومبیل‌های سدان باکیفیت در دنیا تبدیل شوند.

البته در میان خودروهای مختلف کلاس اس مرسدس بنز، W221 به دلیل طراحی بسیار جذاب، گزینه‌های مختلف موتور و دوام فوق‌العاده، در شمار بهترین‌هاست.

این خودرو درتریم‌ها و مدل‌های مختلف از موتورهایی متفاوت استفاده می‌کند که از 5.5 لیتری V8 در مدل معمولی W221 تا 5.5 لیتری V12 در مدل AMG را شامل می‌شود.

RepairPal و CarEdge، هزینه‌های نگهداری سالانه و ده ساله این خودروی هالیوودی مرسدس بنز را به ترتیب 1248 و 12306 دلار اعلام کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*