بخت آزمایی نوکیا با خرید یک سیستم عامل جدید

شرکت نوکیا که در یکی دو سال اخیر موفقیت چندانی از سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت به دست نیاورده، اخیراً موفق شده است سیستم عامل هوشمندساز AS را از شرکت فرد کاپیتال (Fred Capital) خریداری کند.



سیستم عامل این شرکت نروژی از آن رو هوشمندساز خوانده می‌شود که می‌تواند محیط کاربری گوشی‌های معمولی را شبیه گوشی‌های هوشمند کند.



شرکت فرد کاپیتال اعلام کرده است که در نوامبر ۲۰۱۱ قرارداد فروش سیستم عامل خود را با نوکیا امضا کرده است. این شرکت از انتشار جزئیات بیشتری درباره این قرارداد خودداری کرده است.



سیستم عامل AS که قبلاً از آن با نام کاوالبرگ‌ ای اس یاد می‌شد، در سال ۲۰۰۷ توسط شرکت فرد کاپیتال طراحی شد.



این سیستم عامل بر روی گوشی‌های معمولی غیرهوشمند نصب می‌شود و محیط کاربری آن‌ها را شبیه گوشی‌های هوشمند می‌کند و انعطاف پذیری خاصی به آن‌ها می‌دهد.



مهم‌ترین ویژگی این سیستم عامل در این است که با سخت افزارهای متوسط و معمولی قابل نصب است و قابلیت استفاده و کارایی گوشی‌های معمولی را افزایش می‌دهد. کاربران به کمک این سیستم عامل می‌توانند به نوعی کار با یک گوشی هوشمند را تجربه کنند.



شرکت نوکیا که برای مدت طولانی یکه تاز بازار گوشی‌های همراه بود، هنوز نتوانسته در بازار پرسود گوشی‌های هوشمند جایگاه مناسبی به دست آورد. این شرکت تاکنون چندین محصول تحت دو نسخه از سیستم عامل ویندوز فون را تولید و آن‌ها را در چندین کشور توزیع کرده است، اما نتیجه دلخواه خود را به دست نیاوده است.



شرکت نوکیا تاکنون درباره هدف خود از خرید سیستم عامل هوشمندساز AS اظهار نظر نکرده است، اما انتظار می‌رود این شرکت در نمایشگاه محصولات الکترونیکی (CES) که بزودی در لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود، حضور پررنگی داشته باشد و برنامه‌های خود را برای آینده این بازار اعلام کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*