اکسپریا 5 مارک 5

سونی اکسپریا 5 مارک 5 با اسنپدراگون 8 نسل 2 ، گوشی پرچم دار جدید ژاپنی معرفی شد

سونی از گوشی پرچمدار Xperia 5 V – اکسپریا 5 مارک 5 مجهز به دوربین قدرتمندتر، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 و قیمت 1000 یورویی رونمایی کرد.

سونی دقایقی پیش از نسل جدید گوشی‌های پرچمدار خود، اکسپریا 5 مارک 5 رونمایی کرد. این گوشی جمع و جور از یک ماژول دوربین جدید بهره‌مند خواهد بود. در این ماژول، دوربین تله فوتو حذف شده؛ اما دوربین اصلی از یک حسگر بسیار بزرگ‌تر بهره خواهد برد.

در ادامه به بررسی بیشتری مشخصات فنی این گوشی جدید سونی خواهیم پرداخت.

سونی اکسپریا 5 مارک 5؛ سامورایی قدرتمند و کوچک!

پرچمدار جدید سونی

صفحه نمایش Xperia 5 V اندازه‌ای 6.1 اینچی داشته و از پانل‌های اولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی 1 هرتز بهره خواهد برد.

سونی همچنین در این گوشی پرچمدار از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کرده و 8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی را نیز برای محصول جدیدش در نظر گرفته است. حافظه داخلی، از طریق کارت حافظه میکرو اس دی قابل ارتقا خواهد بود.

در این میان، جک هدفون همچنان در سونی اکسپریا 5 مارک 5 حضور دارد که آن را به یکی از معدود گوشی‌های پرچمدار بازار مجهز به درگاه هدفون تبدیل می‌کند.

با نگاهی به قسمت پشت، نخستین تفاوت بزرگ Xperia 5 V با مدل قبلی قابل رویت است. سونی به‌جای استفاده از یک ماژول دوربین سه‌گانه در پشت، از یک سیستم دوگانه با حسگرهای بسیار توانمندتر استفاده کرده است. به‌طور خاص، مدل Xperia 5 V، مشابه با مدل Xperia 1 V از یک دوربین اصلی با حسگر 5 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.35 اینچی بهره خواهد برد.

اکسپریا 5 مارک 5

خروجی تصاویر این حسگر، 12 مگاپیکسلی و 24 میلیمتری خواهد بود. با این حال، به لطف افزایش اندازه سنسور، حتی در صورت افزایش بزرگنمایی به دو برابر، همچنان می‌توانید شاهد جذب نور بیشتری در مقایسه با دوربین تله فوتو اکسپریا 5 مارک 4 باشید.

از طرفی، دوربین دوم حاضر در این ماژول هم حسگری 12 مگاپیکسلی فوق عریض با اندازه 1/2.5 اینچی دارد. این دوربین، احتمالا همان نمونه‌ای‌ست که پیش‌تر در Xperia 1 V و Xperia 5 IV هم حاضر بود. حسگر این دوربین قادر به ارائه فوکوس خودکار با پیکسل‌های دوگانه است.

سونی البته امسال هم دوربین سلفی را بدون هیچ تغییری در پرچمدار جدیدش مورد استفاده قرار داده؛ بنابراین، بار دیگر شاهد حضور همان حسگر 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.9 اینچی در گوشی جدید سونی خواهیم بود.

Xperia 5 V به خاطر استفاده از صفحه نمایش 6.1 اینچی، اندازه‌ای جمع و جور و خوش‌دستی دارد. این گوشی همچنین نسبت به نسل پیشین خود 11 گرم سنگین‌تر و کمی ضخیم‌تر شده است. با این وجود، طول آن نسبت به قبل کاهش یافته و به محصول کوتاه‌تری تبدیل شده است.

سونی با عرضه سونی اکسپریا 5 مارک 5 تصمیم داشته حضور خود در بازار گوشی‌های پرچمدار جمع و جور را گسترش دهد؛ جایی که سامسونگ با گلکسی اس 23 در آن سلطه داشته و اپل هم به‌زودی با آیفون 15 و آیفون 15 پرو در آن حضور پررنگی خواهد یافت. دیگر محصول ارزشمند در این دسته هم ایسوس زنفون 10 است که به گزینه مورد علاقه بسیاری کاربران تبدیل شده است.

گوشی پرچمدار سونی

ظرفیت باتری گوشی جدید سونی برابر با 5000 میلی آمپر ساعت است. با این وجود به دلیل استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2، می‌توان انتظار داشت که شارژدهی باتری آن نسبت به قبل افزایش پیدا کند. سونی ادعا کرده که با استفاده از شارژر 30 واتی که به‌صورت جداگانه فروخته می‌شود، ظرف تنها سی دقیقه می‌توان نیمی از باتری پرچمدار جدیدش را بازیابی کرد.

سونی اکسپریا 5 مارک 5 از اواخر ماه سپتامبر با قیمت 1000 یورو به بازار عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*