نسخه پایدار اندروید 14

گوگل انتشار نسخه پایدار اندروید 14 را به تعویق انداخت

برخلاف پیش‌بینی‌ها، انتشار نسخه پایدار اندروید 14 به تعویق افتاد. اما دلیل این تصمیم ناگهانی گوگل چه بود؟

اگر اخبار تکنولوژی را از گجت نیوز دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که بسیاری از کاربران گوشی‌های اندرویدی خیلی نسبت به زمان انتشار نسخه بعدی اندروید، خوشبین نیستند. به‌نظر می‌رسد نگرانی طرفداران اندروید در مورد به تعویق افتادن انتشار نسخه پایدار اندروید 14 به‌جا بوده است، چرا که گوگل عرضه آن را به اوایل اکتبر موکول کرده است. با اینکه سال گذشته، اندروید 13 در اواسط ماه آگوست منتشر شد، اما امسال انتشار نسخه جدید با چند هفته تاخیر همراه خواهد بود. اکنون طبق گزارش‌ها، نسخه نهایی Android 14 در تاریخ 4 اکتبر و هم‌زمان با رونمایی از سری پیکسل 8 گوگل منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اندروید 14 برای کدام گوشی ها منتشر می‌شود؛ لیست کامل تمام برندها

میشل رحمان، یکی از منابع موثق در حوزه اخبار اندروید، اخیرا فاش کرده که گوگل در آخرین لحظات تصمیم گرفت تا انتشار اندروید 14 را به تاخیر بیندازد.

دلیل تعویق در انتشار نسخه پایدار اندروید 14 چیست؟

نسخه پایدار اندروید 14

تصمیم بر تاخیر انتشار نسخه جدید اندروید، در لحظات آخر گرفته شده، زیرا حتی تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی نیز در جریان قرار نداشتند. اکنون به سازندگان اعلام شده که آسیت‌پذیری‌های موجود در یادداشت‌های امنیتی اندروید 14 که در تاریخ 4 اکتبر منتشر می‌شود، اعلام خواهد شد. این هم‌چنین اولین بار نیست که نسخه پایدار اندروید، هم‌زمان با عرضه دستگاه جدید پیکسل به تعویق می‌افتد.

لازم به‌ذکر است که گوگل هرگز تاریخ مشخصی را به‌طور رسمی برای انتشار اندروید 14 تعیین نکرده بود، بنابراین این تاخیر باعث ایجاد شک و تردید شده است. بسیاری انتظار عرضه این نسخه در تاریخ 5 سپتامبر را داشتند، اما این شایعه هرگز تایید نشد و به طور بالقوه برنامه‌های سایر تولید کنندگان گوشی های هوشمند را مختل کرد. با این حساب انتشار نسخه جدید رابط کاربری وان یو ای بر پایه اندروید ۱۴ نیز برای گوشی های سامسونگ به تعویق خواهد افتاد.

تاریخ 4 اکتبر مصادف با رویداد معرفی پیکسل 8 است و تنها دستگاه‌های Google در آن روز اندروید 14 را دریافت خواهند کرد، در حالی که سایر برندها باید جدول زمانی خود را دنبال کنند.

این تأخیر ممکن است برای برندهایی مانند وان‌پلاس که پیش‌تر 25 سپتامبر را به عنوان تاریخ عرضه رابط کاربری OxygenOS 14 اعلام کرده بود، چالش هایی ایجاد خواهد کرد. اگر Android 14 در ماه اکتبر در دسترس قرار گیرد، OnePlus ممکن است برای انجام برنامه اولیه خود مشکل داشته باشد.

با این حال، این تاخیر لزوماً خبر بدی نیست. این نشان می‌دهد که گوگل قبل از انتشار اندروید 14، آن را به طور کامل بررسی می‌کند تا تجربه‌ای پایدار و بدون اشکال را برای کاربران فراهم کند. در پایان، این تصمیم می‌تواند فرآیند انتقال به نسخه جدید سیستم عامل را برای علاقه مندان اندروید راحت‌تر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*