تست آفرود لامبورگینی هوراکان استراتو

تماشا کنید: آفرود و دیوانه بازی با لامبورگینی هوراکان استراتو

لامبورگینی هوراکان استراتو سوپرکاری آفرودی، متفاوت از هر سوپرکار دیگری است که دیده‌اید. در ادامه ویدیو تست آفرود Sterrato را مشاهده کنید.

لامبورگینی سال قبل اقدام به معرفی نسخه جدیدی از هوراکان کرد که نه تنها با محصولات خود این خودروساز ایتالیایی، بلکه با بقیه گزینه‌های بازار هم تفاوت دارد. این نسخه که «استراتو» (Sterrato) نام دارد، بر پایه هوراکان EVO توسعه پیدا کرده و با فاصله بیشتر نسبت به سطح زمین، فاصله بیشتر چرخ‌ها و تغییرات دیگر آماده ماجراجویی آفرود شده است. حالا در ادامه مشاهده می‌کنیم که این خودرو سوپر اسپرت آفرودمحور دقیقاً چطور در جاده‌های خاکی عمل می‌کند.

ویدیو تست آفرود لامبورگینی هوراکان استراتو

 

یوتیوبر حوزه خودرو «مارک مک‌کان» (Mark McCann) اخیراً در ویدیو جدید خود لامبورگینی هوراکان استراتو را به روش‌های مختلف به آزمایش گذاشته است؛ حتی با استراتو پرشی را انجام می‌دهد که ما را به یاد مسابقات رالی می‌اندازد و خوشبختانه این سوپرکار بدون اینکه آسیبی ببیند، با موفقیت فرود می‌آید؛ در حالی که علی‌رغم افزایش فاصله نسبت به سطح زمین در مقایسه با هوراکان EVO کماکان فقط 170 میلی‌متر بین کف بدنه آن و سطح زمین فاصله هست.

این تنها بخش قابل توجه این ویدیو نیست و این یوتیوبر همچنین در طول این ویدیو استراتو را به ناحیه‌ای پر از سنگ‌های ریز و درشت می‌برد تا عملکرد آن در سطوح این‌چنینی را بسنجد؛ البته باید در قضاوت درباره این خودرو، محدودیت‌های آن به‌عنوان یک سوپرکار با سبک و رویکرد متفاوت طراحی نسبت به خودروهای مخصوص آفرود را مد نظر قرار داد. در مجموع، این ویدیو به‌طور خلاصه می‌تواند دید مناسبی از عملکرد سوپرکار آفرودی لامبورگینی هوراکان استراتو را به بیننده ارائه بدهد.

لامبورگینی هوراکان استراتو - Sterrato

تنها یک تریم از هوراکان استراتو با یک پیشرانه در دسترس قرار دارد و تولید آن که محدود به 1499 دستگاه خواهد بود، از فوریه 2023 آغاز شده است. این سوپرکار آفرودی ایتالیایی برای تامین قوای محرکه خود از یک پیشرانه 5.2 لیتری V10 بهره می‌گیرد که توان تولید قدرت 602 اسب بخار و گشتاور 565 نیوتن متر را دارد. به‌واسطه یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه 7 سرعته نیرو محرکه این پیشرانه به هر چهار چرخ منتقل می‌شود تا با برخورداری از نیرو در هر دو محور بتواند از پس موانع بر بیاید.

استراتو با این پیشرانه می‌تواند طی 3.4 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد، ولی هوراکان EVO که این خودرو بر پایه آن ساخته شده است، فقط به 2.5 ثانیه زمان برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. البته بدیهی است که ماهیت آفرود استراتو آن را محدود می‌کند و جهت تقویت عملکرد آفرود هم لامبورگینی تایرهای ویژه، حالت رالی برای زمین‌های دارای چسبندگی کم و قفل مکانیکی دیفرانسیل عقب را برای آن در نظر گرفته است. در آخر شما کاربران گجت نیوز نظر خود درباره نسخه Sterrato لامبورگینی هوراکان را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.