قابلیت دابل تپ اپل واچ سری 9

قابلیت دابل تپ در اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 چیست و چگونه کار می‌کند؟

اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 از قابلیت جدیدی تحت نام دابل تپ برخوردارند که با دو بار ضربه زدن انگشت‌های اشاره و شست، فرامین مختلفی را اجرا می‌کند.

مطابق انتظار، اپل از نسل جدید ساعت های هوشمند اپل واچ در رویداد Wunderlust خود رونمایی کرد. این کمپانی کوپرتینویی ژست حرکت جدیدی را به ساعت‌های هوشمند اپل واچ 9 و اپل واچ اولترا 2 اضافه کرده که معتقد است می‌تواند آینده تعامل با گجت‌های پوشیدنی را دستخوش تغییر کند.

در این قابلیت که دابل تپ نام دارد، کاربر می‌تواند با دو بار به هم زدن پیاپی انگشتان شست و اشاره خود، قابلیت‌های مختلفی را به انجام برساند. در این روش، هیچ نیازی به لمس کردن صفحه نمایش یا استفاده از دست دیگر نخواهد بود!

قابلیت دابل تپ اپل واچ سری 9 چه استفاده‌ای دارد؟

قابلیت دابل تپ اپل واچ سری 9

با استفاده از قابلیت Double Tap در اپل واچ 9 می‌توانید به تماس‌ها پاسخ دهید، آلارم‌ها را به بعد موکول کنید، تایمر را آغاز یا متوقف کنید و یا حتی موزیک پخش کرده یا آن را متوقف نمایید!

جف ویلیامز، مدیر ارشد عملیاتی اپل ضمن اشاره به مثال‌هایی از عملکرد قابلیت دابل تپ در اپل واچ سری 9، آن را به‌طور خاص برای زمان‌هایی مناسب دانست که دست دیگر کاربر اشغال است. مثالی از این شرایط، زمانی است که کیف یا پاکت خریدهای خود را در دست دیگرتان نگه داشته‌اید یا فرزندتان را با آن بغل کرده‌اید.

ویلیامز همچنین به این نکته هم اشاره کرده که از طریق قابل دابل تپ می‌توان صفحه جدید Smart Stack که مجموعه‌ای از ابزارک‌های اپل واچ را نمایش می‌دهد را نیز به‌سادگی فراخوانی کرد.

اپل اعلام کرده که قابلیت Double Tap نیازمند استفاده از موتور پردازش عصبی سریعتر S9 SIP خواهد بود. به همین جهت، این ویژگی در مدل‌های پیشین اپل واچ قابل استفاده نخواهد بود.

به ادعای اپل، این موتور عصبی با استفاده از یک الگوریتم جدید یادگیری ماشین، داده‌های مربوط به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و حسگر نوری ضربان قلب را پردازش کرده و الگویی منحصربفرد از حرکت مچ و تغییر جریان خون در مچ دست هنگام به هم زدن دو انگشت را استخراج می‌کند.

S9 به‌طور خاص در ساعت های هوشمند اپل واچ سری 9 و اپل واچ 2 اولترا تعبیه شده و در آپدیت نرم افزاری بعدی watchOS در اختیار این گجت‌ها قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*