تغییرات آپدیت iOS 17

اپل رسما تغییرات جذاب آپدیت iOS 17 را اعلام کرد

اپل در 18 سپتامبر از آی او اس ۱۷ رونمایی خواهد کرد و کاربران به‌زودی می‌توانند از تجربه‌ی جذاب‌ترین تغییرات آپدیت iOS 17 لذت ببرند. اما این تغییرات جذاب شامل چه مواردی می‌شود؟

اپل ویژگی‌های جذابی را در جدیدترین آپدیت آی او اس 17 تعبیه کرده که پس از سه ماه آزمایش بتا در 18 سپتامبر ارائه می‌شود. همانطور که در قبلاً اشاره کردیم، شایعاتی به گوش می‌رسید که از عدم وجود برخی ویژگی‌های اساسی در آپدیت iOS 17 خبر می‌داد، اما اپل اکنون ویژگی‌ها و تغییرات آپدیت iOS 17 را به تفکیک معرفی کرده که در هفته آینده منتشر می‌شود.

طبق گفته اپل، مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید در اواخر امسال از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزار جداگانه به iOS 17 می‌آید. ویژگی‌هایی همچون Check In در برنامه Messages، قابلیت Live Voicemail، قابلیت StandBy View، دریافت پیام‌های صوتی و تصویری در FaceTime و فراهم شدن امکان اشتراک گذاری آسان‌ با ویژگی‌های AirDrop و NameDrop از جمله قابلیت‌هایی هستند که گزارش‌های قابل اطمینانی در مورد وجودشان در نسخه iOS 17 وجود دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا با مشخصات iOS 17 و جدیدترین تغییراتی که در این سیستم‌عامل‌ شاهد خواهیم بود آشنا شوید.

مهمترین تغییرات آپدیت iOS 17 کدام‌اند؟

تغییرات آپدیت iOS 17

هنگامی که آپدیت iOS 17 در رویداد WWDC 2023 (کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل) در ماه ژوئن معرفی شد، اپل سه ویژگی را معرفی کرد که تا اواخر سال جاری معرفی خواهند شد. این تغییرات عبارتند از:

  1. برنامه Journal: برنامه اختصاصی ژورنال به کاربران این امکان را می‌دهد تا با ثبت فعالیت‌های روزانه، نقاط عطف زندگی و موارد دیگر، وضعیت سلامت روانی خود را پیگیری کنند. برنامه Journal از فناوری یادگیری ماشینی آیفون استفاده می‌کند تا بتواند پیشنهادهای خاصی را برای الهام‌بخشیدن به مطالبی که کاربران قصد ثبت آنها را دارند، ارائه کند.
  2. لیست‌های پخش مشترک در Apple Music: گزینه ایجاد لیست‌های پخش مشترک، از هیجان انگیزترین ویژگی های iOS 17 برای علاقه‌مندان موسیقی است که به کاربران امکان می‌دهد لیست‌های پخش شخصی‌سازی‌شده خود را ایجاد کنند. با این قابلیت، از دوستان خود دعوت کنید تا به لیست پخش شما بپیوندند، آهنگ‌هایی را به لیست شما اضافه کنند، لیست پخش را مرتب کرده و آهنگ‌هایی را حذف کنند.
  3. ویژگی AirDrop از طریق اینترنت: با این قابلیت شما می‌توانید به‌طور مستقیم و بدون نیاز به دخالت هیچ اپلیکیشن جانبی بین دو دستگاه هوشمند اپل اطلاعات را رد و بدل کنید. حتی وقتی از محدوده خارج شوید، انتقال AirDrop از طریق اینترنت ادامه خواهد یافت.

تغییرات آپدیت iOS 17

ویژگی‌های ذکر شده آی او اس 17 را به پیشرفته‌ترین سیستم‌عاملی که تاکنون منتشر شده تبدیل می‌کند. اما تغییرات آپدیت iOS 17 به همین موارد ختم نمی‌شود! با وجود اینکه شایعه شده بود این آپدیت تغییرات چشمگیری نخواهد داشت، اما اپل از چند ویژگی جدید رونمایی کرد که به شایعات بی‌اساس پایان می‌دهد.

در تفکیک پی‌دی‌اف جدیدی که این هفته در وب‌سایت پیش‌نمایش iOS 17 منتشر شد، اپل به جزئیات بیشتری در مورد تغییرات بیشتری که در آپدیت iOS 17 امسال شاهد خواهیم بود، پرداخته است.

این لیست شامل برخی از ویژگی‌هایی می‌شود که در WWDC اعلام شده‌اند، اما همچنین برخی از ویژگی‌های اعلام‌نشده را در آن مشاهده می‌کنیم که جدیداً در برنامه اپل برای آپدیت امسال قرار دارند.

با جدیدترین لیست تغییرات آپدیت iOS 17 آشنا شوید

تغییرات آپدیت iOS 17

  • استیکر در پیام‌ها: یکی از تغییرات جذاب سیستم‌عامل جدید مربوط به استیکرها می‌شود. تجربه جدید استیکرها یک خانه واحد برای همه استیکرهایتان در اختیار شما قرار می‌دهد. در اواخر امسال، شما همچنین می‌توانید از طریق منوی Tapback به همه این موارد دسترسی داشته باشید.
  • پیکان پیگیری در پیام‌ها: با ضربه زدن روی پیکان قابل مشاهده در گوشه بالا سمت راست، می‌توانید به راحتی به اولین پیام خوانده نشده خود در یک مکالمه گروهی بروید. همچنین پیام‌های صوتی که دریافت خواهید کرد به‌صورت خودکار به متن تبدیل می‌شوند.
  • پیام‌ها در iCloud: فعال کردن پیام‌ها در iCloud تنظیمات پیام‌ها مانند ارسال پیام متنی، حساب‌های ارسال و دریافت و فیلترهای پیامک را در همه دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌کند.
  • قابلیت استندبای: این یک حالت جدید است که به حالت‌های صفحه قفل آیفون اضافه شده و زمانی که گوشی را به‌صورت افقی شارژ کنید فعال می‌شود و عملکرد آن به حالت Nightstand در اپل واچ شباهت دارد.
  • ویجت Apple News: با این ویجت شما قادر به پخش یا توقف موقت یک پادکست یا داستان صوتی خواهید بود.
  • تغییرات اپلیکیشن Phone: از دیگر تغییرات آپدیت iOS 17 می‌توان به تغییرات برنامه تلفن گوشی و اضاف شدن صندوق پیام‌های زنده اشاره کرد که به‌شما اجازه می‌دهد قبل از پاسخ دادن به تماس‌ها، پیش‌نمایشی از آن تماس را به‌صورت متنی مشاهده کنید.

جذاب ترین ویژگی‌های آپدیت iOS 17

  • تشخیص هوشمند فرم در فایل‌های PDF: اکنون اسناد و فرم‌ها را می‌توان به طور خودکار در سراسر سیستم شناسایی کرد، مانند فایل‌ها، نامه‌ها یا اسناد اسکن شده.
  • تکمیل خودکار پیشرفته: با جدیدترین تغییرات آپدیت iOS 17 شما می‌توانید اطلاعاتی مانند نام‌ها و آدرس‌ها را سریع‌تر پر کنید، زیرا مدل‌های قدرتمند زبان روی دستگاه، فیلدهای قابل پر کردن را شناسایی کرده و تکمیل خودکار را فعال می‌کنند.
  • تمرکز صوتی در تناسب اندام+: با این ویژگی جذاب، میزان صدای موسیقی یا صدای مربیان را در اولویت قرار دهید تا بیشتر آنچه را برایتان مهم است بشنوید.
  • ورود به سیستم Apple ID: ورود به سیستم برای راه‌اندازی یک دستگاه با تغییرات آپدیت iOS 17 اکنون ساده‌تر از همیشه است. شما می‌توانید به راحتی با آیفون یا آیپاد خود با ورود به سیستم دستگاه‌ها را با اسکن جفت کنید و به طور خودکار وارد سیستم شوید.

از دیگر ویژگی‌های جذابی که در آینده‌ای نزدیک در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت می‌توان به تغییرات سافاری و پشتیبانی آن از پروفایل‌های جداگانه، امکان اشتراک‌گذاری رمزهای عبور ذخیره شده در iCloud Keychain، امکان اضافه کردن افکت‌های واقعیت افزوده 3 بعدی به فیس‌تایم با حرکات دست و تبدیل Live Photos گالری خود به استیکر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

کدام مدل‌های آیفون قرار نیست آپدیت آی او اس ۱۷ را دریافت کنند و چرا؟

دارندگان آیفون قطعاً مجذوب اين تغییرات منحصربه‌فرد خواهند شد و برای تجربه‌ی این ویژگی‌ها لحظه‌شماری خواهند کرد. البته آپدیت ای او اس 17 تنها با آیفون‌های XR و XS به بعد سازگار خواهد بود و تمام ویژگی‌های جدید ممکن است در همه مدل‌های آیفون قابل استفاده نباشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*