بهترین خودروهای آفرود 2023

بهترین خودروهای آفرود جهان در سال 2023

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین خودروهای آفرود سال 2023 دنیا که قادرند به‌سادگی از پس هر نوع جاده‌ای برآیند.

مهم نیست که قصد داشته باشید با استفاده از خودروی آفرود خود از مسیرهای پر گل و لای بیایانی عبور کنید یا بیشتر به دنبال استفاده از قابلیت‌های لوکس وانت یا شاسی بلند گرانقیمت خود باشید و اهمیت چندانی به قابلیت‌های آفرود آن ندهید! در هر صورت می‌توانید مطمئن باشید که با کمی جستجو قادر خواهید بود خودرویی مناسب با قابلیت‌های مدنظرتان پیدا کنید.

بازار خودروهای آفرود در بسیاری نقاط جهان از جمله آمریکا طرفداران بسیار زیادی داشته و محصولات متنوعی در کلاس‌های مختلف عملکردی و قیمتی در آن حضور دارند که می‌توانند پاسخگوی نیاز هر راننده‌ای باشند. البته مشکل نسبتا بزرگی که سر راه خرید برخی مدل‌های این محصولات وجود دارد، صف انتظار نسبتا طولانی است که باید برای تحویل گرفتن خودروی خود تحمل کنید.

در هر صورت، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین خودروهای آفرود سال 2023 دنیا که قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای داشته و رقبای کمی در بازار دارند.

بهترین خودروهای آفرود سال 2023 کدام محصولات هستند؟

اکثر برندهای مطرح تولیدکننده خودروهای پیکاپ محصولی را در میان بهترین خودروهای آفرود سال 2023 دارند.‌ با این وجود، برخی خودروسازان مانند فورد یا تویوتا دو نماینده در این لیست دارند.

جیپ گلادیاتور روبیکان – Jeep Gladiator Rubicon

جیپ گلادیاتور روبیکان

همانند بسیاری مدل‌های دیگر جیپ، گلادیاتور روبیکان نیز یک اتومبیل آفرودی بسیار ایده‌آل است که بخش زیادی از قابلیت‌هایش را از مدل رنگلر به ارث برده است.

موتور 3.6 لیتری V6 به کار رفته در این اتومبیل، توان تولید تنها 285 اسب بخار قدرت را داشته و خبری از گزینه 392 در این مدل نیست. در این خصوص، مدیرعامل Jeep مدتی پیش اعلام کرد که حجم پایین‌تر تولید و فروش این خودرو باعث می‌شود که ساخت مدل‌های قدرتمندتر آن از نظر اقتصادی منطقی نباشد.

با این وجود، حتی با وجود استفاده از این موتور به‌ظاهر ضعیف‌تر هم Jeep Gladiator محصولی توانمند است که به‌سادگی از پس هر مسیر آفرودی برخواهد آمد.

جیپ گلادیاتور روبیکان، توانایی حمل بار و بکسل بالایی دارد و به همین جهت کاربرد بسیار گسترده‌تری در مقایسه با رنگلر خواهد داشت. در عین حال نمی‌توان روی رانندگی نرم و روان آن در جاده‌های غیر آفرودی حساب چندانی باز کرد. البته این مساله برای بسیاری علاقمندان به خودروهای جیپ اصلا سرنوشت‌ساز نیست؛ چرا که افراد عموما خودروهای Jeep را به‌خاطر توانایی‌های آفرودی آن‌ها خریداری می‌کنند نه شتابگیری بالا در جاده!

شروع قیمت این خودرو از 40 هزار دلار خواهد بود. با این وجود اگر مدل‌های پرامکانات‌تر گلادیاتور را در نظر داشته باشید، می‌توانید انتظار قیمت حدودا 50 هزار دلاری را از این اتومبیل داشته باشید.

لندرور دیفندر – Land Rover Defender

بهترین خودروهای آفرود 2023

نسل جدید خودروهای لندرور دیفندر در مقایسه با مدل‌های اولیه که مناسب کارگرها و کشاورزها بودند، پیشرفت فراوانی داشته. با این وجود، قابلیت‌های آفرودی این اتومبیل همچنان دست‌نخورده باقی مانده است.

نخستین مدلی از این خودرو که روانه بازار شد، مدل 110 بود و کمی بعد، نوبت به مدل کوچکتر 90 رسید. در عین حال، اندکی بعد مدل 130 این خودرو با اندازه بزرگتر در اختیار علاقمندان قرار گرفت. با وجود حضور این اتومبیل جذاب لندرور در نسخه‌های مختلف در بازار، مدل وسطی آن، Defender 110 توانسته بهترین توازن را میان قیمت و قابلیت‌های فنی ایجاد کند.

البته می‌توان انتظار داشت که حداکثر تجربه آفرودی لندرور دیفندر جدید، در بسیاری مواقع، تنها سرعت‌گیر کف خیابان‌ها باشد؛ چراکه بسیاری از خریداران این خودرو، دیفندر را تنها در مسیرهای شهری مورد استفاده قرار می‌دهند! با این وجود نمی‌توان منکر عملکرد خیره‌کننده آفرودی این محصول در صورت لزوم شد.

افرادی که در امر رانندگی آفرود تازه‌کار هستند، می‌توانند به‌راحتی از قابلیت شناسایی خودکار محیط بهره‌مند شوند. این قابلیت، تنظیمات راننگی دیفندر را بر اساس محیط جاده‌ای اطراف تغییر می‌دهد تا بهترین تجربه به رانندگان ارائه شود.

تقریبا تمامی مشخصات مربوط به رانندگی اعم از زاویه‌های شتاب‌گیری و ترمز در این خودروی لندرور قابل تنظیم هستند تا رانندگی روی جاده‌های پیچیده‌ای مثل شن و یخ هم به‌سادگی امکان‌پذیر باشد.

تویوتا 4رانر تی آر دی پرو – Toyota 4Runner TRD Pro

تویوتا 4رانر

تویوتا با خودروی 4Runner خود معنای جدیدی به عبارت «به ترکیب برنده دست نزن!» بخشیده است! این خودرو با استانداردهای اتومبیل‌های شاسی بلند مدرن، یک محصول تاریخی به شمار می‌رود که از سال 2009 تا به امروز روی خط تولید قرار داشته و آپدیت‌هایی مختصر را در طول این سال‌ها دریافت کرده است.

به این ترتیب، خودروی جدید تویوتا بدون شک مثل برخی محصولات حاضر در این لیست مدرن و بروز نیست و امکانات کمتری دارد. با این حال، قابلیت‌های آفرودی این اتومبیل، به‌خصوص در تریم TRD Pro آن را به یک شاسی بلند برنده تبدیل کرده است.

مدل TRD Pro از رینگ‌های بزرگ‌تر 17 اینچی بهره برده و در مقایسه با مدل معمولی 4Runner، به سیستم تعلیق مناسب‌تری مجهز است.

البته موتور V6 به کار رفته در این محصول، جزو موتورهای ضعیف‌تر در میان خودروهای آفرودی برجسته دنیاست. با این وجود، کیفیت ساخت باورنکردنی و دوام بی‌رقیب این اتومبیل تویوتا باعث شده که 4Runner بتواند صدها هزار کیلومتر را بدون کوچک‌ترین خرابی بپیماید.

در میان اتومبیل‌های حاضر در لیست بهترین خودروهای آفرود سال 2023، تویوتا 4رانر بیش از سایرین مناسب افرادی است که بخش عمده‌ای از رانندگی خود را در محیط های آفرودی به سر می‌برند. بنابراین طبیعتا رانندگی جاده آن در قیاس با برخی رقبا چندان دلچسب نیست. با این وجود، فروش فوق‌العاده این مدل در سال‌های گذشته به‌خوبی گویای استقبال خریداران از این خودروی جذاب است.

4Runner همچنین یکی از برترین شاسی بلندهای بازار از حیث ارزش در بازار دست دوم است. بنابراین خرید آن یک سرمایه‌گذاری مطمئن به شمار می‌رود.

جیپ رنگلر روبیکان – Jeep Wrangler Rubicon

بهترین خودروهای آفرود 2023

جیپ رنگلر، پس از گذشت سال‌های بسیار زیاد از حیاتش و علیرغم وجود خودروهای متعدد از برندهای مختلف، همچنان گزینه اول بسیاری رانندگان آمریکایی برای مسیرهای آفرودی است.

این مساله البته بدون دلیل هم نیست! چرا که این اتومبیل محصولی به شدت مقاوم و بادوام است و به‌راحتی از پس تمامی جاده‌های آفرودی بر خواهد آمد. با این وجود، همانند بسیاری آفرودی‌های دیگر بازار، عملکرد Jeep Wrangler هم در جاده‌های غیر آفرودی چنگی به دل نمی‌زند!

در این میان اما مدل 2024 جیپ رنگلر روبیکان یک استثنا به شمار می‌رود که هم در آفرود و هم در جاده‌های آسفالت رانندگی پرتوان و ایده‌آلی ارائه می‌کند. انتخاب مدل‌های مختلف روبیکان اعم از مدل 392 یا 4xe هیبرید بیش از هرچیز به خود راننده بستگی دارد. با این وجود، صرفنظر از این که کدام مدل Rubicon را انتخاب کنید می‌توانید انتظار سواری باکیفیت و پرقدرتی را چه در جاده و چه در مسیرهای آفرودی داشته باشید.

رم 1500 تی آر ایکس – Ram 1500 TRX

رم 1500 تی آر ایکس

Ram 1500 TRX قرار است پس از سال 2024 از خط تولید خارج شود. با این وجود، به‌نظر می‌رسد Ram برای آینده این سری خودروهای فوق‌العاده محبوب آفرودی برنامه دارد.

این خودرو البته در حال حاضر با بهره‌گیری از موتور 702 اسب بخاری Hellcat خود بسیار قدرتمندتر از یک خودروی پیکاپ معمولی بوده و گزینه‌ای تکرارنشدنی برای پیمودن جاده‌های آفرودی به شمار می‌رود.

مدل 2024 این خودرو در برخی بخش‌ها نظیر رنگ یا طراحی داشبورد دستخوش تغییراتی شده است. با این وجود، از نظر موتور با همان مدل 2023 طرف هستیم که تقریبا بدون تغییر باقی مانده است.

بسیاری صاحب نظران و رانندگان معتقد هستند که موتور قدرتمند به کار رفته در این خودرو، برای رانندگی آفرود بیش از حد قدرتمند است. با این وجود، قدرت بیشتر موتور هرگز نمی‌تواند چیز بدی باشد! استفاده از این موتور سنگین البته ایراداتی هم دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قیمت بسیار بالاتر مدل 2024 در مقایسه با مدل TRX 2023 اشاره کرد.

البته در نظر داشته باشید که حتی با وجود این زرق و برق‌ها و قیمت گران‌تر مدل 2024 نسبت به سال گذشته، این خودرو هنوز ارزان‌تر از F-150 Raptor R تمام خواهد شد!

در عین حال، بسیاری افراد از هم‌اکنون برای خرید مدل 024 این خودرو صف کشیده‌اند. بنابراین شاید اگر قصد داشته باشید آخرین مدل از خودروی خاطره‌انگیز Ram 1500 TRX را خریداری کنید، زمان زیادی برایتان باقی نمانده باشد!

مرسدس بنز جی کلاس – Mercedes-Benz G-Class

مرسدس بنز جی واگن

با این که ممکن است برچسب قیمتی چند صد هزار دلاری خودروی جی واگن، آن را از دسترس بسیاری علاقمندان به رانندگی آفرود خارج کند؛ اما این اتومبیل جذاب مرسدس بنز بدون شک یکی از بهترین خودروهای آفرود سال 2023 به شمار می‌رود.

نسل کنونی این شاسی بلند در سال 2018 روانه بازار شد و علیرغم شباهت زیادی که به مدل قبلی خود داشت، در بخش موتور با پیشرفت‌های فراوانی همراه شده بود. با این وجود عملکرد، خیره‌کننده این خودرو در هر نوع جاده‌ای همچنان پابرجا باقی مانده و حتی با وجود افزایش یک درجه‌ای زاویه نزدیک شدن و زاویه خروج و رسیدن آن‌ها به 31 و 30 درجه، تا حدی ارتقا هم یافته است!

قابلیت عبور از آب‌های عمیق در نسل جدید G-Wagon به 27.6 اینچ رسیده و امکان فتح کردن شیب‌های بسیار شدید هم در اختیار رانندگان این خودرو قرار گرفته است. همچنین بر خلاف بسیاری شاسی بلندهای مدرن که از طراحی یکپارچه بدنه و شاسی بهره می‌برند، جی کلاس جدید همچنان از قاب نردبانی در طراحی بهره برده است.

البته خودروی مرسدس بنز جی کلاس بیش از این که در جاده‌های آفرودی رویت شود، توسط ثروتمندان و سلبریتی‌ها در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود توانایی رانندگی این خودرو در جاده‌های آفرودی زبانزد خاص و عام است.

شورلت سیلورادو 1500 زد آر 2 بایسون – Chevrolet Silverado 1500 ZR2 Bison

بهترین خودروهای آفرود 2023

شورلت سیلورادو 1500 زد آر 2 بایسون هم یکی دیگر از بهترین خودروهای آفرود سال 2023 است که با برخی بهینه‌سازی‌ها نسبت به مدل ZR2 معمولی تبدیل به خودروی پرچمدار شورلت برای رانندگی آفرود شده است.

البته بر خلاف رقبای اصلی، یعنی فورد و رم، بهبودهای حاصل شده در سیلورادو بیشتر مربوط به ارتقای دوام خودرو است. به‌عنوان مثال، در مدل Bison، قسمت‌های آسیب‌پذیر دستگاه توسط ورقی فولادی پوشانده شده‌اند تا یک لایه اضافی در برابر ضربه خوردن این خودرو از آسیب‌های جاده‌ای ایجاد شود.

البته موتور V8 به کار رفته در این خودرو همچنان قدرتی 420 اسب بخاری داشته و نسبت به مدل معمولی ZR2 بدون تغییر باقی مانده است. همچنین سیستم تعلیق و انتقال قدرت Silverado 1500 ZR2 Bison نیز دیگر مواردی هستند که نسبت به مدل معمولی تغییری در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

به این ترتیب ممکن است مدل بایسون در ظاهر آن قدرت شگفت‌انگیز فورد رپتور یا رم TRX را نداشته باشد؛ اما ارتقای چشمگیر مقاومت این اتومبیل باعث شده که با خودرویی بسیار مناسب تر برای رانندگی در مسیرهای سنگلاخی و آفرودی طرف باشیم.

البته خریداران این مدل ناچارند برای خرید آن هزینه‌ای حدودا 8000 دلار بیشتر از مدل استاندارد ZR2 را پرداخت کنند. در عین حال، این مدل سیلورادو، مناسب‌ترین محصول ارائه شده توسط جنرال موتورز برای علاقمندان به رانندگی آفرود است.

تویوتا لندکروز – Toyota Land Cruiser

تویوتا لندکروزر

پس از مدت‌ها، تویوتا تصمیم گرفت مدل 2024 خودروی لندکروز خود را با ظاهر جدید و قابلیت‌های جذاب‌تر روانه بازار کند. این خودرو از یک پیشرانه هیبریدی متشکل از یک موتور درون‌سوز 2.4 لیتری و یک سیستم الکتریکی بهره می‌برد و طراحی آن برگرفته از بسیاری مدل‌های پیشین لندکروز در سال‌های گذشته است.

تویوتا ادعا کرده که لندکروز جدید همچنان تمامی قابلیت‌های آشنای مدل‌های پیشین را در خود خواهد داشت و علاوه بر آن، برخی ویژگی‌های جدید مثل سیستم تعلیق پیشرفته و مدرنی که با هدف پایدارسازی بیشتر خودرو و ارتقای فرمان‌پذیری به آن اضاف شده را به رانندگان ارائه خواهد داد.

نسل 2024 تویوتا لند کروز همچنین ارزان‌تر از نسل‌های قبل قیمت‌گذاری شده؛ به‌طوری که قیمت تریم 1958 آن کمی بیشتر از 50 هزار دلار است. به این ترتیب، قیمت Land Cruiser 2024 بسیار نزدیک به مدل 4Runner TRD Pro خواهد بود؛ با این تفاوت که لندکروز کابین بسیار مدرن‌تری داشته و رانندگی بسیار باکیفیت‌تری را در جاده ارائه می‌دهد.

لندکروز 2024 همچنین در دو تریم دیگر نیز روانه بازار خواهد شد. مدل متوسط از تریم‌های این خودرو، تنها Land Cruiser نام خواهد داشت و گران‌ترین مدل آن نیز First Edition خواهد بود. البته جزئیات فنی هریک از این تریم‌ها و قیمت آن‌ها هنوز به‌طور دقیق از سوی تویوتا اعلام نشده است. با این وجود انتظار می‌رود قابلیت‌های آفرودی مدل First Edition پیشرفته‌تر از سایر تریم‌ها باشد.

فورد برانکو رپتور – Ford Bronco Raptor

بهترین خودروهای آفرود 2023

با وجود این که مدل استاندارد فورد برانکو شاسی بلند توانمندی برای مسیرهای آفرودی است، اما اگر قصد رانندگی حرفه‌ای در مسیرهای سخت آفرود را داشته باشید، گزینه ایده‌آل برای شما برانکو رپتور خواهد بود.

این خودرو به‌طور محسوسی عریض‌تر از برانکو معمولی بوده و تایرهای بسیار بزرگی دارد که قابلیت درنوردیدن ناهمواری‌هایی که تصور رد کردن آن‌ها هم دشوار است را به راننده می‌دهند.

همچنین بر خلاف بسیاری شاسی بلندهای آفرودی که تنها در سرعت‌های پایین توانند هستند، فورد برانکو رپتور حتی در سرعت‌های بالاتر هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و قادر است دیگر شاسی بلندهای رقیب را با اختلاف پشت سر بگذارد.

تست‌های انجام شده روی این خودرو حاکی از شتاب‌گیری بسیار سریع آن از حالت سکون تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت بودند؛ ضمن این که در این شرایط، سیستم تعلیق آن نیز عملکرد بسیار چشمگیری ارائه کرده و دستگاه را به‌طور کامل پایدار نگه داشت.

البته مدل Bronco به دلیل مقاوم‌سازی‌های انجام شده در بخش بدنه و شاسی، از نظر شتابگیری در جاده‌های غیر آفرودی کمی ضعیف‌تر از مدل استاندارد عمل می‌کند. با این وجود اگر به دنبال سریعترین خودرو در مسیرهای آفرود هستید، بعید است اتومبیلی بهتر از Ford Bronco Raptor پیدا کنید.

فورد اف 150 رپتور آر – Ford F-150 Raptor R

فورد اف 50 رپتور آر

با وجود این که رم به‌تازگی از بازنشسته کردن مدل TRX در سال آینده خبر داده، اما فورد قصد دارد همچنان در بازار محصولات آفرودی پرتوان حضور داشته باشد. مدل F-150 Raptor R گل سرسبد اتومبیل‌های آفرودی فورد است که از یک موتور 5.2 لیتری V8 با قدرت 700 اسب بخار بهره برده و محصولی رام‌نشدنی و وحشی به شمار می‌رود.

اختلاف قیمت 26 هزار دلاری این مدل در مقایسه با مدل استاندارد رپتور به‌خوبی گویای انتظاری است که می‌توان از این پیکاپ قدرتمند داشت و چنان که نتایج بنچمارک‌های این خودرو گویا هستند، Raptor R توانسته کاملا پاسخ‌گوی انتظارات باشد.

مدل استاندارد Raptor در مقایسه با بسیاری پیکاپ های دیگر بازار، عملکرد بهتری در جاده‌های آسفالت دارد. با این حال، مدل رپتور آر توانسته با حفظ تمامی المان‌های مثبت رانندگی جاده، عملکرد آفرودی بسیار بهتری را هم ارائه داده و رانندگی بسیار لذت‌بخشی را در جاده‌های پر پیچ و خم و سنگلاخی ارائه دهد.

البته اگر قصد دارید یک پیکاپ همه‌کاره خریداری کنید که هم در جاده‌های آسفالت و هم در آفرود، عملکرد مناسبی داشته باشد، شاید نیازی نباشد این هزینه اضافی را برای خرید مدل Raptor R متحمل شوید! با این حال اگر انتظار اصلی شما از پیکاپ انتخابی‌تان، عملکرد ایده‌آل آفرودی است، بعید است گزینه‌ای مناسب‌تر از رپتور آر پیدا کنید.